اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین گلف استاندارد تاریخ

فولکس واگن گلف R 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن گلف R مدل 2022

گلف را باید یکی از مهم ترین محصولات کمپانی خودروسازی فولکس واگن آلمان دانست. نزدیک چند ماه پیش بود که نسل هشتم گلف را معرفی کرد. پس از معرفی مدل های استاندارد، نسخه های قدرتمندتر GTI، GTE و GTD این هاچبک اسپرت نیز معرفی شد. حال وقت آن رسیده که فولکس واگن قدرتمندترین نسخه تولیدی گلف یعنی مدل R را معرفی کند.

مشخصات فنی گلف R

به گزارش خودرونویس، گلف R قدرتمندترین گلف استاندارد تولید شده در تاریخ محسوب می شود. این خودرو از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می برد که قادر به تولید 315 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. فولکس واگن گلف R به لطف بهره گیری از این پیشرانه قادر است طی 4.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب فولکس واگن گلف R مدل 2022

بدین ترتیب گلف R 2022 نسبت به مدل پیشین 27 اسب بخار قدرت و 21 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند. نیروی تولیدی پیشرانه این خودرو بسته به انتخاب مشتری توسط یک گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه DSG به چرخ ها منتقل می شود.

همانطور که انتظار می رفت، گلف R مدل 2022 به صورت استاندارد به سیستم تمام چرخ محرک 4Motion مجهز شده، ولی این سیستم انتقال قدرت تفاوت هایی با مدل پیشین کرده است. فولکس واگن ادعا کرده که دیفرانسیل جدید عقب خودرو قادر به توزیع متنوع گشتاور میان چرخ ها بوده و می تواند تا 100 درصد گشتاور را در حالت فعال بودن دریفت مد به چرخ بیرونی انتقال دهد. حالت جدید دریفت مد، یکی از دو مد ویژه رانندگی گلف R است. مد جذاب دیگر رانندگی این خودرو، مد ریس بوده که در کنار مدهای رانندگی اسپرت، کامفورت و Individual برای گلف R تعریف شده است.

داشبورد فولکس واگن گلف R مدل 2022

سیستم تعلیق

فولکس واگن سیستم تعلیق گلف R را کاملا بازطراحی کرده و تغییراتی در سیستم مولتی لینک عقب و مک فرسون جلو اعمال کرده که به موجب آن نسخه 2022 گلف R 20 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به نسل پیشین دارد. به لطف استفاده از فنربندی جدید، گلف R جدید دارای تعلیقی 10 درصد سخت تر در اکسل جلو و عقب است. زاویه کمبر منفی چرخ های این خودرو هم یک درصد کاهش داشته و به لطف استفاده از ساختار آلومینیومی سبک وزن در سیستم تعلیق، سه کیلوگرم وزن آن نسبت به گذشته کاهش یافته است.

 

طراحی ظاهری و کابین گلف R

استایل بیرونی فولکس واگن گلف R همانند عملکردش نظر هم بیننده ای را به خود جلب می کند. این هاچبک اسپرت دارای یک سپر جلو جدید و اسپلیتری جذاب، جلوپنجره با لوگوی R و المان های مشکی براق در بسیاری از قسمت های بدنه است. گلف R در حالت استاندارد به رینگ های 19 اینچی آلیاژی با تایرهای پرفورمنس مجهز شده است.

کابین فولکس واگن گلف R مدل 2022

کابین گلف R مانند گلف GTI طراخی مدرن و آینده نگرانه ای دارد و بارزترین ویژگی های آن نمایشگر 10 اینچی لمسی سیستم سرگرمی در میان داشبورد، نمایشگر دیجیتالی Virtual Cockpit در پشت فرمان، کلیدهای لمسی کنترلی روی فرمان که جایگزین کلیدهای آنالوگ شده اند، هستند. یک کلید ویژه R نیز  روی غربیلک فرمان تعبیه شده که با فشردن آن حالت ریس مد رانندگی فعال می شود. تریم آبی و همچنین لوگوی R در بسیاری از قسمت های کابین از جمله صندلی ها، داشبورد، غربیلک فرمان دیده می شود. برای اولین بار نیز به صورت آپشنال امکان سفارش تودوزی گلف R با چرخ با کیفیت ناپا وجود دارد.

صندلی فولکس واگن گلف R مدل 2022

سخن پایانی

فولکس واگن قصد دارد که از اوایل سال آینده، فروش گلف R مدل 2022 را آغاز کند. در این لحظه هیچ صحبتی در خصوص قیمت نسل جدید این خودرو اعلام نشده، ولی نسخه 2019 گلف R قیمتی معادل 40 هزار و 400 دلار داشت و انتظار می رود که مدل جدید هم قیمتی در همین محدوده داشته باشد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟