اخبار خودرو جهان
لوکس‌تر، جذاب‌تر و مدرن‌تر از همیشه

نسل جدید فولکس واگن گلف معرفی شد

یکشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن گلف نسل هشت

سرانجام هشتمین نسل فولکس واگن گلف از راه رسید و این خودروساز مردمی آلمانی جدیدترین نسل هاچ‌بک فوق محبوب خود را همراه با مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا رونمایی کرده است. فولکس اظهار داشته که تولید نسل جدید گلف را از ماه دسامبر در آلمان آغاز خواهد کرد و بنا دارد که در آینده نسخه‌های قدرتمندتر GTI و R این هاچ‌بک پر آوازه را نیز تولید کند.

به گزارش خودرونویس، شاید ظاهر نسل جدید گلف برایتان آشنا به نظر برسد و المان‌هایی مشابه با نسل قبل در آن دیده شود، اما باید بدانید که به لطف طراحی هوشمندانه فولکس این خودرو بهترین ضریب مقاومت هوا را در مقایسه با نسل‌های پیشین دارد؛ طبق ادعای فولکس این ضریب در نسل جدید گلف به 0.275 رسیده که به نوبه خود شاهکاری در طراحی یک خودروی هاچ‌بک است. طول کلی نسل جدید گلف نسبت به نسخه پیشین کمی افزایش داشته و از 4258، به 4284 میلی‌متر رسیده، اما عرض آن از 1799، به 1789 میلی‌متر کاهش یافته است. اما فاصله محور نسل جدید گلف تقریبا بدون تغییر روی 2636 میلی‌متر باقی مانده است.

گلف نسل هشت

کابینی لوکس و مدرن

درون کابین نسل جدید گلف یک پشت آمپر تمام دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 8.25 اینچی برای سیستم سرگرمی در میان داشبورد به صورت استاندارد نصب شده است، اما به صورت آپشنال امکان نصب نمایشگر 10 اینچی نیز برای سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی وجود دارد. افرادی که دارای تلفن همراه برند سامسونگ هستند، می‌توانند از آن به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنند؛ بدین تریب که با نزدیک کردن آن به درها، قفل آنها باز شده و با قرار دادن آن در کنسول میانی می‌توانند خودرو را روشن کنند.

کابین گلف نسل هشت

بهره بردن از پیشرانه های هیبریدی مختلف

نسل جدید گلف دارای پنج پیشرانه هیبریدی است که سه عدد آنها دارای سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی بوده که قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل 109، 129 و 148 اسب‌بخار هستند. همچنین دو پیشرانه پلاگ این هیبریدی با پک باتری 13 کیلووات ساعتی نیز برای نسل هشتم گلف توسعه یافته‌اند که قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل 201 یا 241 اسب‌بخار هستند.

کنسول میانی گلف نسل هشت

نصب پیشرانه های بنزینی کم حجم و پر بازده

همچنین پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ سه سیلندر فولکس با دو سطح خروجی قدرت روی نسل جدید گلف نصب شده که نسخه پایه آن قادر به تولید بیشینه قدرت 89 اسب‌بخار و نمونه قدرتمندتر آن قادر به تولید 109 اسب‌بخار است. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر فولکس نیز در این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 114 اسب‌بخار در حالت پایه و 148 اسب‌بخار در نسخه مجهزتر است. نیروگاه دو لیتری دیزلی فولکس نیز در گلف نسل هشت قادر به تولید بیشینه قدرت 114 اسب‌بخار در حالت پایه و 148 اسب‌بخار در نسخه مجهزتر است.

 

نصب سیستم های خودران متعدد روی گلف MK8

نسل جدید گلف دارای سیستم Travel Assist بوده که قادر به کنترل فرمان، ترمز و پدال گاز تا سرعت 210 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه‌ها است. این خودرو به لطف بهره بردن از سیستم Car2X قادر به برقراری ارتباط با خودروهای اطراف بوده و می‌تواند تابلوهای مسیر پیش رو را تا شعاع 800 متری بخواند.

برای اولین بار مشتریان گلف قادر هستند پس از خرید این خودرو، آپشن‌های مورد علاقه خود را به آن اضافه کنند. نرم افزار We Upgrade گلف این امکان را به مالکان این خودرو می‌دهد که سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی، Light Assist، رهیاب، وای فای HotSpot و نرم افزار یکپارچه سازی تلفن همراه را پس از خرید خودرو روی آن نصب کنند.

تمام نسل های گلف

سخن آخر

فولکس واگن گلف سال هاست که محبوب ترین خودروی هاچ بک در سراسر دنیا است و رقبای آن بیشترین تلاش را برای تصاحب سهم گلف در بازار جهانی کرده اند. حال فولکس با معرفی نسل جدید گلف سعی دارد تا بار دیگر ابتکار عمل را در دست بگیرد و از رقبای خود چند قدمی جلوتر باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟