اخبار خودرو جهان
با 245 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور

نسل جدید گلف GTI از راه رسید

یکشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 6 دقیقه
فولکس واگن گلف

فولکس واگن هشتمین نسل هاچ‌بک فوق پرطرفدار اسپرت گلف GTI را رونمایی کرده است در طراحی خارجی گلف GTI فولکس واگن تغییرات به خصوصی را اعمال کرده تا این نسخه از نمونه استاندارد به راحتی قابل تشخیص باشد.

به گزارش خودرونویس،در پروفیل جلو شاهد نصب یک نوار LED درست در بالای جلوپنجره هستیم که در بالای آن تریمی قرمز رنگ مخصوص برای نسخه GTI گلف هم رعایت شده است. به لطف این نوار LED چراغ‌های جلو هم به یکدیگر متصل شده‌اند و استایل به خصوصی در پوزه این هاچ‌بک قدرتمند به وجود آمده است. چراغ‌های LED آپشنال موجود در قسمت لانه زنبوری سپر هم ویژه نسخه GTI گلف بوده که زیبایی خیره کننده‌ای دارند و چهره‌ای خشن به این خودرو بخشیده‌اند. طرح رینگ‌های گلف GTI جدید تا حدودی مشابه نسخه پیشین بوده و در پشت آن‌ها نیز کالیپرهای ترمزی قرمز رنگ دیده می‌شود.

چراغ‌های LED عقب دارای طراحی جدیدی هستند و شاهد نصب اسپویلری تغییر یافته در راستای سقف هستیم. پیشتر در تصاویر لو رفته به جزییات دیفیوزر عقب و دو خروجی اگزوز نصب شده در آن هم پرداخته بودیم. فونت GTI قرمز رنگ نصب شده در قسمت عقب جدید بوده و به جای قرار گرفتن در گوشه، در وسط درب عقب جانمایی شده است.

مشخصات ظاهری گلف GTI

در حالی که ممکن است بسیاری نسبت به تغییرات کم ظاهری این خودرو گلایه داشته باشند، اما یقینا دیدن کابین هوش از سرشان می‌برد. تمامی نسخه‌های گلف GTI دارای نمایشگری 10 اینچی بوده که در بالای داشبورد نصب شده؛ همچنین نشانگر پشت فرمان نیزبه صورت تمام دیجیتالی بوده و نورپردازی LED کابین در 30 رنگ مختلف فضای دلنشین و جذابی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. به صورت آپشنال امکان نصب نشانگر دیجیتالی بزرگ‌تر 10.2 اینچی نیز در پشت فرمان وجود دارد که تصاویر GPS نیز درون آن نشان داده می‌شود.

گلف GTI

فولکس واگن صندلی‌های اسپرتی را درون کابین این خودرو نصب کرده که دارای دوخت و تریمی قرمز رنگ هستند. دیزاین کنسول میانی کاملا نسبت به گذشته تغییر کرده و حال شامل شیفتری جدید برای جعبه دنده دو کلاچه DSG و کلید استارت/استاپ دایره‌ای شکل متفاوتی است که قبل از روشن کردن پیشرانه چشمک زن می‌شود. روی فرمان با دیزاین جدید گلف GTI هم لوگوی جدید فولکس نصب شده؛ از جمله تغییرات فرمان نسبت به قبل می‌توان به بزرگ‌تر شدن قسمت مرکزی آن و وجود تریم قرمز بیشتر در آن اشاره کرد.

 

فولکس واگن

همانند نسخه پیشین، نسل جدید گلف GTI همچنان متکی به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که به صورت استاندارد با یک جعبه دنده شش سرعته دستی و به صورت آپشنال با جعبه‌ دنده‌ای هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک کوپل شده است. نسخه اروپایی گلف GTI قادر به تولید بیشینه قدرت 245 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 370 نیوتن‌متر و ممکن است که نسخه توسعه یافته برای کشورهای دیگر به دلیل سختیگری کمتر روی بحث آلایندگی مقداری قدرتمندتر باشد که فولکس در این لحظه مطلبی را بیان نکرده است.

موتور گلف

گلف GTI جدید دارای تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب بوده که همراه آن سیستم کنترل تطبیق پذیر شاسی با نام DCC نیز نصب شده که نسبت به شرایط جاده‌ای مختلف، واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد و تاثیر خود را روی فرمانپذیری، ترمزها، شتابگیری و دمپرها می‌گذارد.

این رونمایی اولیه نسل جدید گلف GTI بوده و قیمت و آمار و ارقام عملکرد آن همزمان با برگزاری نمایشگاه ژنو منتشر خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟