اخبار خودرو جهان
بزرگتر و زیباتر و لوکس تر از نسل قبل

فولکس واگن گلف واریانت معرفی شد

چهارشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن گلف واریانت

فولکس واگن به سرعت در حال گسترش تنوع نسخه های نسل هشتم گلف است. این خودرو علاوه بر دارا بودن مدل استاندارد هاچ بک، هیبرید و نسخه عملکردی GTI، حال به صورت رسمی دارای دو مدل واریانت (استیشن) و Alltrack شده و فولکس رسما از این دو مدل جدید گلف پرده برداشته است.

به گزارش خودرونویس، این دو نسخه جدید گلف، استایل بدنه ای استیشن مانند داشته و برای خانواده ها و افرادی طراحی شده که نیاز به کابینی جادار و خودرویی کاربردی غیر کراس اوور و اسیووی دارند. خبر خوب در خصوص نسل جدید گلف واریانت و Alltrack این است که فضای داخل کابین این دو خودرو برای نشستن افراد، کودکان یا حتی قراردادن بار و لذت بردن از یک سفر و پیک نیک به مراتب بیشتر از نسل قبل شده است.

 

ابعاد

فولکس واگن گلف واریانت ضمن دارابودن فاصله بین دو محور بیشتر نسبت به گذشته، طول کلی بیشتری هم دارد. این خودرو حال طولی معادل 4.63 متر داشته و فاصله بین دو محور آن به 2.68 متر رسیده است. در مقایسه با نسل هفتم گلف واریانت، این خودرو حدود 30.5 سانتی متر کشیده تر شده و فاصله بین دو محور آن نیز 6.6 سانتی متر بیشتر شده است. این افزایش ابعاد تاثیر مستقیمی روی افزایش فضای پا داخل کابین گذاشته و گلف واریانت نسل هشت حال چهار سانتی متر فضای پا بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد. عرض و ارتفاع گلف واریانت با نسخه هاچ بک این خودرو تفاوتی ندارد.

نمای عقب فولکس واگن گلف واریانت

فضای بار گلف وارنیانت نسل هشت مقداری نسبت به نسخه پیشین افزایش یافته است. در حالی که همه صندلی ها در جای خود باشند این خودرو 611 لیتر فضای بار در اختیارتان قرار می دهد که شش لیتر نسبت به نسل قبل رشد داشته است. با خواباندن صندلی های عقب این فضای بار به 1642 لیتر افزایش می یابد. فضای بار این خودرو دارای قلاب برای نگهداری کیسه و گره زدن است. همچنین دو سوکت شارژ یکی 12 ولتی و دیگری 230 ولتی نیز در این قسمت تعبیه شده است.

به صورت آپشنال امکان نصب درب اتوماتیک فضای بار برای گلف واریانت وجود دارد. بدین صورت که شما تنها باید پای خود را زیر سپر عقب برده تا درب فضای بار باز شود. البته که کلید خودرو باید همراهتان باشد.

نمای جانبی فولکس واگن گلف واریانت

استایل ظاهری

از آنجایی که گلف نسل هشت ماه ها قبل رونمایی شده، نقد طراحی این نسخه واریانت کار بیهوده ای است. ولی اسپویلر عقب، طراحی سپرها و همچنین سبک طراحی برجسته قسمت انتهایی، استایل اسپرتی به این استیشن جذاب بخشیده است. مضاف بر آن در صورت انتخاب تریم R لاین، قطعات بیشتری به منظور افزایش جذابیت بصری روی این گلف واریانت نصب می شوند.

نحوه طراحی شیشه لچکی عقب گلف واریانت، حس خودروهای کوپه را به بیننده القا می کند. در واقع بیننده با دیدن این قیمت و شیب شیشه عقب، تصور می کند که سقف با شیب زیادی به قسمت عقب ختم شده؛ اما این در حالی است که فولکس واگن فضای سر و بار زیادی را در اختیار سرنشینان قرار داده و این تنها یک شگرد طراحی است.

کابین فولکس واگن گلف واریانت

مشخصات فنی

مشخصات فنی گلف واریانت با نسخه استاندارد نسل هشتم این هاچ بک جذاب آلمانی یکسان است. در اروپا این خودرو با پیشرانه های بنزینی و دیزلی متعددی با بیشینه قدرت تولیدی بین 110 تا 150 اسب بخار راهی بازار می شود. در این لحظه فولکس واگن تمرکز زیادی روی عرضه نسخه هیبریدی برای گلف واریانت نکرده، چراکه هدف طراحی چنین خودرویی، فضای بار و کابین چشمگیر است و عرضه نسخه هیبریدی از این فضای کاربردی قطعا می کاهد. ولی ممکن است در آینده نزدیک فولکس نسخه پیشرانه به پیشرانه eTSI گلف واریانت را به بازار عرضه کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟