اخبار خودرو جهان
اولین محصول برقی پادشاه آفرود جهان

تیزر کراس اوور الکتریکی جیپ منتشر شد

چهارشنبه - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کراس اوور الکتریکی جیپ

در حاشیه کنفرانس خبری استلانتیس در خصوص استراتژی این کمپانی خودروسازی تا سال 2030، این کمپانی اولین تیزرهای یک خودروی الکتریکی را از برند جیپ منتشر کرد. هرچند جیپ در این لحظه جزییات زیادی را در خصوص این کراس اوور الکتریکی جدید خود مطرح نکرده، ولی اظهار داشته که در اوایل سال 2023 به بازارهای جهانی عرضه می شود.

طراحی شاسی بلند برقی جدید جیپ

به گزارش خودرونویس، در حال حاضر تنها دو عکس از این کراس اوور الکتریکی جیپ منتشر شده. ولی همین تصاویر جزییات خوبی نسبت به این ماشین برقی جیپ را به ما نشان می دهد. نمی توان گفت این کراس اوور برقی جیپ متمایز از محصولات فعلی این برند طراحی شده و المان هایی در این خودرو مشابه با جیپ کامپس دیده می شود. این جیپ الکتریکی دارای چراغ های جلوی باریک و خطی بوده و یک قسمت از جلوپنجره تا درون چراغ ها نیز امتداد یافته که LEDهای روشنایی در روز بالایی را از چراغ های اصلی که در پایین آن قرار دارند جدا کرده است.

این جیپ جدید با توجه به اینکه خودرویی برقیست و فاقد پیشرانه درونسوز بوده، دارای جلوپنجره ای بسته است که طراحی آن مشابه همین جلوپنجره های جدید جیپ با هفت قسمت باز بوده که فقط تمامی آن قسمت های باز با یک صفحه بسته پوشانده شده اند. یک خط آبی ساده درون جلوپنجره دیده می شود و حرف انگلیسی e نیز روی جلوپنجره نصب شده که نشان از الکتریکی بودن این خودروست. در قسمت میانی سپر یک کانال عبوری هوا باریک طراحی شده که از این عکس ها نمی توان قضاوت کرد کاربردیست یا تنها جنبه تزیینی دارد.

کراس اوور الکتریکی جیپ

مه شکن ها در قسمت پاییی سپر طراحی شده اند. در قسمت پایینی سپر یک پنجره شش ضعلی با مش بندی طراحی شده که در قسمت میانی آن سنسور رادار این جیپ الکتریکی نصب شده است. در قسمت جانبی بدنه فندرهای پلاستیکی در لبه آرک چرخ ها نصب شده اند. حجم پردازی لبه گلگیرها نیز استایل بزرگتر و جذاب تری به این شاسی بلند الکتریکی جیپ بخشیده اند. در قسمت پایینی درب ها نیز محافظ پلاستیکی مشکی رنگی مشابه با لبه چرخ ها نصب شده که تقریبا در خودروهای کراس اوور یک امر رایج محسوب می شود. جیپ دستیگره درب های عقب را به صورت مخفی و یکپارچه با ستون C طراحی کرده است.

در پروفیل عقب المان های X شکلی درون چراغ های عقب طراحی شده اند. اینگونه به نظر می رسد که چراغ های عقب درون یک قاب مشکی رنگ طراحی شده اند. یک لوگوی e دیگر در سمت چپ پایین بدنه روی درب صندوق عقب این جیپ برقی نصب شده اند. سپر عقب دارای پوششی مشکی بوده که قسمت پایینی آن را دربر گرفته است. یک قطعه نقره ای رنگ نیز در قسمت پایینی سپر طراحی شده و با توجه به اینکه این جیپ خودرویی برقیست، نیازی به خروجی اگزوز مانند خودروهای بنزینی و دیزلی ندارد.

 

مشخصات اولین جیپ برقی

قرار است که این شاسی بلند برقی جیپ در نوامبر سال 2022 در کارخانه Tychi در لهستان وارد خط تولید شود. در همین کارخانه خودروهای دیگری از جلمه کراس اوور جدید کوچک فیات در سال 2023 نیز تولید شد. هر دو این خودروها روی پلتفرم ماژولار کامپکت استلانتیس توسعه یافته اند که پژو، سیتروئن و اوپل نیز محصولات خود را روی آن توسعه داده اند. به گفته رسانه های اروپایی این جیپ برقی با کد 516 در حال حاضر شناخته می شود. این خودرو در ابتدا با نسخه بنزینی به بازار عرضه خواهد شد و مدل الکتریکی آن در فوریه سال 2023 ظاهر عرضه می شود. همچنین نسخه های مجهز به پیشرانه هیبریدی ملایم نیز در ادامه برای این خودرو معرفی خواهند شد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟