اخبار خودرو جهان
15 درصد کم مصرف تر و پاک تر نسبت به مدلهای بنزینی

جیپ رنه گید و کامپس هیبرید e-Hybrid

شنبه - ۲ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
جیپ رنه گید و کامپس هیبرید 2022 (1)

جیپ به سرعت در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی سازی شده بوده و به تازگی نسخه های هیبریدی ملایم جیپ رنه گید و کامپس را معرفی کرده است. این پیشرانه هیبریدی ملایم که e-Hybrid نام دارد قرار است که در کنار نسخه های پلاگین هیبریدی 4xe کامپس و رنه گید به بازار عرضه شوند.

مشخصات جیپ کامپس و رنه گید هیبرید

به گزارش خودرونویس، جیپ رنه گید و کامپس هیبریدی ملایم یا e-Hybrid از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ  با130 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور بهره گرفته اند. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس جدید هفت سرعته دو کلاچه و سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی کوپل شده که می تواند 20 اسب بخار قدرت و 55 نیوتن متر گشتاور کلی تولیدی پیشرانه را افزایش دهد که معادل 135 نیوتن متر در ورودی گیربکس است.

جیپ رنه گید و کامپس هیبرید 2022 (1)

جیپ توضیح داده که این پیشرانه هیبرید ملایم پیشرفته می تواند حتی زمانی که موتور بنزینی جیپ رنه گید و کامپس e-Hybrid خاموش باشد، این خودروها را به حرکت در آورد. جیپ وعده داده که به لطف این پیشرانه هیبریدی ملایم مصرف سوخت و میزان تولید گاز کربن دی اکسید رنه گید و کامپس e-Hybrid به مقدار 15 درصد نسبت به مدل های بنزینی خالص کاهش یافته است. این پیشرانه هیبریدی ملایم تنها روی نسخه های جلومحرک این دو کراس اوور کوچک نصب می شود.

جیپ رنه گید و کامپس هیبرید 2022 (1)

مدل های جیپ رنه گید و کامپس e-Hybrid

جیپ قصد دارد رنه گید و کامپس e-Hybrid (هیبریدی ملایم) را با نسخه های ویژه ای راهی بازار کند. البته این نسخه ها برای مدل پلاگین هیبریدی 4xe رنه گید و کامپس نیز قابل سفارش هستند. یکی از این مدلهای ویژه تریم Upland بوده که بدنه ای به رنگ Matter Azur، تریم دو رنگ بدنه با سقف مشکی، رینگ های 17 یا 18 اینچی آلیاژی و تریم جلوپنجره با رنگ متاکرومی هستند.

جیپ رنه گید 2022 هیبرید (1)

مشخصات جیپ رنه گید و کامپس 4xe پلاگین هیبریدی

علاوه بر این مدل هیبریدی ملایم یا همان e-Hybrid که تازه معرفی شده، جیپ مدت ها پیش نسخه های پلاگین هیبریدی رنه گید و کامپس را با نام 4xe رونمایی کرده بود. این دو خودرو از یک پیشرانه 1.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره می برند که قدرت تولیدی آنها بسته به مدل انتخابی می تواند 190 یا 240 اسب بخار باشد که هر دو از یک موتور الکتریکی 60 اسب بخاری با 250 نیوتن متر گشتاور بهره می برند و تفاوت در قدرت تولیدی موتور بنزینی بوده که یکی 130 و دیگری 180 اسب بخار قدرت تولیدی می کند.

جیپ کامپس 2022 هیبرید (1)

زمانی که جیپ هم نسبت به الکتریکی سازی محصولات خود اقدام کند، می توان به سادگی فهمید که موضوع تولید خودروهای پاک و الکتریکی سازی شده( هیبرید، هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی) بسیار جدی بوده و آینده صنعت خودروسازی در گرو تولید چنین محصولاتیست. برای پی بردن به تفاوت خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی پیشنهاد می کنیم که این مطلب را مطالعه کنید.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟