اخبار خودرو جهان
به مراتب قدرتمندتر، لوکستر و زیباتر از نسل قبل

تویوتا تاندرا 2022 رسما رونمایی شد

دوشنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
تویوتا تاندرا 2022

نسل فعلی تویوتا تاندرا با وجود اینکه 14 سال از معرفی آن می گذشت، هنوز فروش خوبی در بازارهای جهانی داشت. این خودرو در سال 2007 رونمایی شده بوده و طی این سالها چندین بار بروزرسانی جزیی شده بود و طرفداران وفادار تویوتا علاقه زیادی به این پیکاپ فول سایز نشان می دادند. ولی از آنجایی که پیشرانه 5.7 لیتری پرمصرف هشت سیلندر نسل فعلی تویوتا تاندرا در کنار تکنولوژی های قدیمی این خودرو دیگر حرفی برای گفتن در مقابل رقبایی مثل فورد F-150، شورولت سیلورادو و رم 1500 حرفی نداشت، تویوتا نسل جدید تاندرا 2022 را معرفی کرد.

مشخصات فنی تویوتا تاندرا 2022

به گزارش خودرونویس، تاندرا 2022 روی پلتفرم کاملا جدیدی توسعه یافته و از دو پیشرانه شش سیلندر مختلف بهره گرفته که کاملا نسبت به مدل پیشین مشخصات فنی متمایزی دارد. برخلاف پیکاپ های دهه 90 تویوتا که همواره در زمینه قدرت ضعیف و محافظه کار بوده اند، تاندرا جدید حتی در مدل پایه هم بسیار قدرتمند است. پیشرانه پایه نصب شده روی تویوتا تاندرا 2022 یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ بوده که قادر به تولید 389 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن متر گشتاور است. همچنین نسخه هیبریدی شده این پیشرانه i-Force Max نیز برای مدل قدرتمندتر توسعه داده که یک موتور الکتریکی به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک این خودرو اضافه شده است. این مدل هیبریدی قادر به تولید 437 اسب بخار قدرت و 790 نیوتن متر گشتاور است.

نمای عقب تویوتا تاندرا 2022

به لطف ساختار جعبه ای شمل شاسی تاندرا 2022 و تعلیق چند اتصالی عقب نسخه پایه تویوتا تاندرا دارای ظرفیت باربری معادل 880 کیلوگرم و حداکثر توان یدک کشی 5443 کیلوگرم را دارد که پیشرفت بسیار خوبی نسبت به نسل قبل داشته است. با وجود اینکه تویوتا تاندرا در این کلاس قدرتمندتر رقبای استاندارد آمریکایی (بدون در نظر گرفتن رم TRX و فورد راپتور) بوده؛ ولی ظرفیت باربری و یدک کشی آن به مراتب نسبت به فورد F-150، رم 1500 و شورولت سیلورادو کمتر است.

تویوتا تاندرا 2022

 

طراحی ظاهری تویوتا تاندرا 2022

تاندرا جدید دارای استایلی تهاجمی و متفاوت نسبت به قبل بوده که باعث شده چهره کلی این پیکاپ عضلانی تر و جذابتر از گذشته شود. فاصله بیشتر میان ستون های A و همچمیم خط سقف مربعی شکل باعث شده که چهره تاندرا 2022 متفاوتتر از مدل پیشین باشد. اما بارزترین ویژگی ظاهری نسل جدید این پیکاپ شاید جلوپنجره عظیم آن باشد که از زیر کاپوت تا پایین پروفیل جلو امتداد یافته که حالتی خشن و پر ابهت به این خودرو بخشیده است. البته بسیاری از این سبک طراحی تاندرا 2022 خوششان نمی آید و مدل دیگر 1794 ادیشن این پیکاپ را که دارای تریم کرومی در سپر و قاب جلوپنجره است، می پسندند.

تویوتا تاندرا 2022

گلگیرهای جانبی حجم پردازی شده استایل زیباتر و پرابهتی را به قسمت کناری تاندرا 2022 بخشیده اند و طراحی یکپارچه سپر عقب با گلگیر عقب باعث شده که قسمت استیل جداگانه نصب شده در لبه سپر در این خودرو دیگر حذف شود. تویوتا سعی کرده که تاندرا 2022 را تا حد ممکن مدرن طراحی کند و به این منظور ستون های A و B را به تریمی مشکی رنگ مزین کرده که ابعاد بزرگ کابین و عریض بودن پنجره ها بیشتر مشخص باشند. همانند گذشته نسخه CrewMax تویوتا تاندرا دارای شیشه عقبی بوده که به صورت بالا پایین حرکت می کند؛ ولی نسخه Double Cab دارای شیشه عقبی بوده که به صورت کشویی باز و بسته می شود.

پله سپر تویوتا تاندرا 2022

نسخه CrewMax تویوتا تاندرا دارای حوض باری به طول 1.67 متر بوده که می توان به صورت آپشنال حوض بار کشیده تر 2 متری را برای این مدل سفارش داد که به صورت استاندارد روی مدل Double Cab نصب شده است. همچنین می توان به صورت آپشنال یک حوض بار با طول 2.47 متر را برای نسخه Double Cab تاندرا 2022 سفارش داد.

تویوتا تاندرا 2022

طراحی کابین تویوتا تاندرا 2022

با ورود به کابین تویوتا تاندرا 2022 از سطح بالای تکنولوژی بکار رفته در این خودرو تعجب خواهید کرد. نسخه پایه تاندرا 2022 دارای یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیاست؛ ولی نسخه های مجهزتر این خودرو به نمایشگری 14 اینچی برای سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد مجهز شده اند. سرانجام رابط کاربری بیهوده و منفور تویوتا از سیستم مالتی مدیا تاندرا 2022 حذف شده و رابط کاربری مدرنتری جای آن را گرفته است. درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استاندارد برای تمامی مدل های تاندرا 2022 لحاظ شده است. همچنین در برخی از مدل های تویوتا تاندرا 2022، یک نمایشگر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان به جای نشانگرهای آنالوگ نصب می شود.

کابین تویوتا تاندرا 2022

در خصوص سبک طراحی کابین باید اظهار کنیم که کاملا تمیز و جذاب اجرا شده و یک تریم فلزی پهن تقریبا سرتاسر عرض داشبورد و دریچه های سیستم تهویه را دربر گرفته است. در ردیف جلو فضای زیادی برای راننده و سرنشین در دسترس بوده و کنسول میانی عریض نیز محل مناسبی برای قراردادن لپ تاپ، کیف دستی و سایر وسایل مورد نیاز روزانه است. همچنین دو جالیوانی و یم پدل شارژ بدون سیم تلفن همراه نیز کنسول میانی طراحی شده است. ولی در تاندرا 2022 شانس با سرنشینان ردیف دوم یار نبوده و فضای سر آنها مقداری نسبت به نسل قبل به دلیل نصب سانروف پانورامیک آپشنال کاهش داشته است. ولی فضای پا در این ردیف بسیار راحت است.

صندلی تویوتا تاندرا 2022

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟