به گزارش خودرونویس، تویوتا در این ویدیو تیزر اظهار کرده که نسل جدید پیشرانه های قدرتمند و مطمئن iForce قرار است که روی نسخه جدید تاندرا نصب شود. البته علاوه بر این جمله، می توان در ویدیو بخش هایی از این پیشرانه را هم مشاهده کرد.

تویوتا تاندرا 2022

مشخصات فنی احتمال تویوتا تاندرا 2022

در قسمت سمت چپ درپوش پیشرانه سه برجستگی دیده می شود که می تواند نشان از وجود سه سیلندر در هر بلوک سیلندر داشته باشد؛ به عبارت دیگر پیشرانه نسل جدید تاندرا از نوع شش سیلندر V شکل است. همچنین یک شایعه نزدیک به واقعیت هم شنیده شده که نسل جدید تویوتا تاندرا از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ استفاده می کند که با دیدن این تیزر این شایعه مقداری به حقیقت نزدیک تر می شود.

 

باب کارتر مدیر فروش تویوتا در آمریکا اظهار کرده که پیشرانه جدید تویوتا تاندرا 2022 در مدل 2022 قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر نسل فعلی این پیکاپ تولید می کند. جهت یادآوری بیان می کنیم که این پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی قادر به تولید 381 اسب بخار قدرت و 544 نیوتن متر گشتاور است.

البته به جز این پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ، تویوتا تاندرا 2022 با یک پیشرانه دیگری هم به بازار عرضه خواهد شد که در این لحظه جزییاتی در خصوص آن بیان نشده است. تصور ما در خصوص این پیشرانه ثانویه، نسخه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی همین پیشرانه دو توربوشارژ شش سیلندر است.

نمای عقب تویوتا تاندرا 2022

تویوتا نسل جدید تاندرا 2022 را روی پلتفرم جدید TNGA-F توسعه داده که با نسل جدید تویوتا لندکروزر 2022 هم مشترک است. تویوتا این پلتفرم را به نوعی طراحی کرده که قادر به نصب پیشرانه های الکتریکی سازی شده هم روی آن باشد که این موضوع می تواند شایعه نصب پیشرانه هیبریدی روی تاندرا را به حقیقت نزدیکتر کند.

 

سخن پایانی

تویوتا در این لحظه بیان نکرده که در چه زمانی به طور دقیق نسل جدید تاندرا را رونمایی می کند. این تیزر درست یک هفته پس از تیزر قبلی تاندرا منتشر شده است. با توجه به رونمایی نسل جدید تویوتا لندکروزر و تعدد تیزرها و رندرهای منتشر شده، پیش بینی می شود که تویوتا تاندرا 2022 طی هفته های پیش رو رسما رونمایی شود.

منبع motor1
5 از 1 رای