اخبار خودرو جهان
عرضه مدل هشت سیلندر راپتور R در آینده

نسل جدید فورد F-150 راپتور 2021 رونمایی شد

جمعه - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
فورد F-150 راپتور 2021

فورد در طراحی F-150 راپتور جدید رویکردی محافظه کارانه مشابه با طراحی نسل جدید نسخه معمولی F-150 داشت. چه خوشتان بیاید چه نه فورد  نسل جدید راپتور را چندان متفاوت و جذاب تر از نسخه معمولی F-150 توسعه نداده است. ولی در پشت این ظاهر نه چندان دست خورده نسل سوم فورد F-150 راپتور نسبت به نسخه استاندارد، به روزرسانی های بسیار مهم و نوآورانه ای پنهان شده است.

مشخصات فنی فورد F-150 راپتور

به گزارش خودرونویس، فورد در این لحظه اطلاعات مربوط به توان تولیدی F-150 راپتور جدید را اعلام نکرده؛ ولی با از راه رسیدن پیکاپ قدرتمند رم TRX با بیش از 700 اسب بخار قدرت، اگر F-150 راپتور همچنان با 450 اسب بخار قدرت و 691 نیوتن متر گشتاور (توان تولیدی نسل پیشین راپتور) راهی بازار شود، کاملا در مقابل رم شکست خورده است. بدین ترتیب فورد به منظور رقابت تمام عیار با رم TRX، سال آینده قصد یک نسخه جدید برای این خودرو را به نام راپتور R دارد.

تعلیق عقب فورد F-150 راپتور 2021

با استناد به ادعای رسمی فورد، F-150 راپتور R به یک پیشرانه هشت سیلندر توانمند مجهز خواهد شد که در این لحظه اطلاعاتی در خصوص این پیشرانه مطرح نشده است. ولی پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ نصب شده روی فورد موستانگ شلبی GT500 گزینه بدی برای نصب روی راپتور R به منظور رقابت با رم TRX هلکت نیست.

جدا از مدل هشت سیلندر، نسخه معمولی F-150 راپتور همچنان به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست مجهز شده که یقینا توان تولیدی آن به لطف نصب سیستم اگزوز جدید با طول برابر افزایش یافته است. برای این سیستم اگزوز جدید لوله ای با قطر 75 میلی متر در نظر گرفته شده که در مسیر آن سوپاپ های فعال نصب شده تا بتوان بسته به نیاز صدای بیشتر یا کمتری از سیستم اگزوز خارج کرد.

نمای جلو فورد F-150 راپتور 2021

سیستم اگزوز فورد F-150 راپتور دارای چهار مد Quiet، نرمال، اسپرت و باجا بوده که راننده بسته به انتخاب خود و محیط پیرامون می تواند یکی از آنها را انتخاب کند. به لطف این سیستم اگزوز پیشرفته می توان اظهار کرد که این اولین پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست فورد بوده که صدای تولیدی دلنشینی دارد.

 

مدهای رانندگی و سیستم تعلیق

فورد برای F-150 راپتور جدید هفت مد رانندگی در نظر گرفته که با انتخاب هر یک از اینها عملکرد جعبه دنده و سرعت تعویض دنده ها، پاسخ دریچه گاز به فشار پدال، سختی و نرمی سیستم تعلیق و دمپرها و سایر ادوات این خودرو تغییر می کنند. به عبارت دیگر این مدهای رانندگی از پیش تعیین شده راهی بسیار مهم و کاربردی برای استفاده از حداکثر توان سیستم تعلیق به روزرسانی شده فورد F-150 راپتور جدید هستند.

کاپوت فورد F-150 راپتور 2021

فورد به طور کامل سیستم تعلیق اکسل عقب F-150 راپتور نسل سوم را به روزرسانی کرده و از یک تعلیق پنج اتصالی با بازوهای دنباله دار بسیار طولانی و میله Panhard استفاده کرده که مفصل بی نظیری در این قسمت شکل گرفته است. همچنین کمک فنرهای جدید Fox درون پوسته کمک 78 میلی متری در کنار فنرهایی به طول 610 میلی متر برای هر چهار چرخ این پیکاپ توانمند نصب شده است. نصب این کمک ها و فنرها باعث شده تا چرخ های F-150 راپتور در اکسل جلو 356 میلی متر و در اکسل عقب 381 میلی متر قابلیت باز شدن و بازی داشته باشند.

خروجی برق فورد F-150 راپتور 2021

فورد به صورت استاندارد راپتور F-150 را با تایرهایی 35 اینچی به بازار عرضه می کند؛ ولی به صورت آپشنال تایرهایی 37 اینچی نیز برای این هیولا در دسترس بوده که با نصب آنها قابلیت باز شدن چرخ های جلو و عقب به ترتیب به 330 و 358 میلی متر کاهش می یابد. هر دو تایر این خودرو از نوع KO2 BFGoodrich بوده که روی سه طرح رینگ مختلف از جمله یک مدل بیدلاک قابل نصب هستند.

 

طراحی ظاهری و کابین

استایل بیرونی نسل سوم فورد F-150 راپتور با وجود دارا بودن کاپوتی جدید، پروفیل جلو به روزرسانی شده و درب حوض بار جدید تا حد زیادی مشابه نسل گذشته بوده که این موضوع با توجه به محافظه کاری فورد در طراحی این خودرو قابل درک است. البته همین سبک طراحی جدید کاپوت و ورودی های هوای جانبی در گلگیرهای جلو تغییرات قابل قبولی به نسبت گذشته هستند. همچنین فورد قصد دارد F-150 راپتور جدید را تنها در استایل Supercrew به بازار عرضه کند.

کابین فورد F-150 راپتور 2021

به طور کلی اگر به دنبال یک تغییر ظاهری انقلابی نسبت به نسل گذشته و حتی مدل پایه F-150 در راپتور نسل سه هستید، بهتر است حداقل یک نسل دیگر صبر کنید! این موضوع درون کابین این خودرو هم مشهود بوده و به روزرسانی های چندان چشمگیری نسبت به نسخه استاندارد F-150 در آن دیده نمی شود. البته تریم نارنجی رنگ درون کابین و فیبر کربنی کنسول وسط به همراه پدال شیفترهای نصب شده در پشت فرمان که متعلق به شلبی GT500 هستند، تا حدی این نسخه را نسبت به مدل استاندارد F-150 متمایز کرده اند؛ ولی بعید می دانیم که مشتری به این تغییرات ساده بسنده کند.

 

سخن پایانی

از آنجایی که فورد هنوز اعداد و ارقام مربوط به قدرت و گشتاور F-150 راپتور جدید را منتشر نکرده، تعجبی ندارد که در خصوص قیمت آن نیز صحبتی نکند. ولی زمان عرضه این پیکاپ پرطرفدار توانمند به بازار جهانی در تابستان خواهد بود. جهت یادآوری بیان می کنیم که نسل پیشین فورد F-150 راپتور Supercrew در مدل پایه قیمتی معادل 56 هزار و 500 دلار داشت؛ بدین ترتیب تصور می کنیم که نسل جدید این خودرو هم قیمتی زیر 60 هزار دلار در مدل پایه داشته باشد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟