اخبار خودرو جهان
رقیب سرسخت فورد F-150 و رم 1500

شورولت سیلورادو 2022 رونمایی شد

یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
شورولت سیلورادو 2022

شورولت نسخه 2022 پیکاپ سیلورادو را بروزرسانی کرده که به موجب آن تکنولوژی های جدیدتر برای این خودرو لحاظ شده و نسخه پرچمدار آفرودی ZR2 نیز به مدل های قابل خرید سیلورادو اضافه شده است. قرار است که شورولت سیلورادو 2022 در بهار سال آینده راهی بازار شود و بی شک این بروزرسانی ها باعث می شود که فاصله این خودرو با رم 1500 به عنوان دومین پیکاپ پرفروش بازار آمریکا پس از فورد F-150 کمتر شود.

به گزارش خودرونویس، شورولت قصد داشته که سیلورادو ZR2 ویژگی های آفرودی بسیار بالایی داشته باشد، بدون اینکه به راحتی سواری این خودرو در جاده لطمه ای وارد شود. برای عبور از ناهمواری ها و مناطق صعب العبور، این خودرو به دمپرهای مولتیمتیک DSSV مجهز شده که 40 میلی متر ارتفاع این نسخه ZR2 را نسبت به مدلهای استاندارد افزایش داده اند. همچنین به لطف نصب فنربندی های جدید، میزان بازی و جا به جایی چرخ های سیلورادو ZR2 نسبت به نسخه های معمولی Trail Boss افزایش یافته است.

شورولت سیلورادو 2022

مشخصات فنی شورولت سیلورادو ZR2

قلب تپنده نسخه ZR2 سیلورادو را یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی تشکیل داده که قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت و 624 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک کوپل شده و دارای قفل الکترونیکی دیفرانسیل جلو و عقب به منظور افزایش کشش در شرایط اضطراری است. نسخه ZR2 شورولت سیلورادو دارای حداکثر ظرفیت باربری معادل 653 کیلوگرم بوده و می تواند جسمی به وزن 4037 کیلوگرم را یدک بکشد. همچنین یک جالت رانندنی Terrain برای این خودرو در نظر گرفته شده که امکان رانندگی به صورت تک پداله در آفرود کراولینگ را می دهد.

درب حوض بار شورولت سیلورادو 2022

شورولت سیلورادو ZR2 به لطف نصب سپرهای جدید و بروزرسانی شده کاملا از سایر مدلهای این خودرو قابل تشخیص است. نصب این سپرهای موجب بهبود زاویه حمله این پیکاپ و رسیدن آن به 31.8 درجه شده است. همچنین کاپوتی مشکی رنگ و جلوپنجره متفاوت نسبت به سایر مدل های سیلورادو برای این نسخه آفرودی نصب شده است. صفحه محافظ نصب شده در زیر بدنه این خودرو تا حدی مشخص بوده و این نسخه ZR2 به تایرهای 33 اینچی آفرودی و رینگ های 18 اینچی مجهز شده است. درون کابین این نسخه نیز شاهد اجرای تودوزی دو رنگ مشکی و خاکستری هستیم.

چرخ شورولت سیلورادو 2022

تمامی نسخه های 2022 شورولت سیلورادو دارای پروفیل جلو بروزرسانی شده و جلوپنجره جدید هستند که به موجب آنها موقعیت قرارگیری چراغ ها مقداری نسبت به قبل پایینتر آمده است. در نسخه های LT و بالاتر سیلورادو، چراغ های روشنایی در روز این خودرو در زمان نزدیک شدن راننده حالتی انیمیشن مانند دارد. همچنین سه رنگ جدید گردویی تیره، آبی متالیک Glacier و ماسه ای Dune برای بدنه این خودرو قابل سفارش هستند.

کابین شورولت سیلورادو 2022

بروزرسانی های اعمال شده در کابین سیلورادو 2022

نسخه های LT و بالاتر شورولت سیلورادو دارای یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 13.4 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد هستند. نمایشگر دیجیتالی مقابل راننده کاملا قابلیت شخصی سازی داشته و می تواند هر چیزی که راننده بخواهد را نشان دهد. در نسخه هایی که در ردیف جلو دارای صندلی های مجزا از هم هستند، یک شیفتر دنده الکترونیک در کنسول میانی نصب شده؛ ولی در نسخه هایی که دارای صندلی نیمکت شکل هستند، شیفتر دنده روی غربیلک فرمان نصب می شود.

پشت آمپر شورولت سیلورادو 2022

نسخه لوکس High Country دارای تریم چوبی طبیعی در کنسول میانی و قسمت بالایی محفظه داشبورد و رودری هاست. صندلی های چرمی این مدل نیز از نوع سوزن زنی شده با دوخت زیبا هستند. یک کاور استیل هم روی بلندگوهای Bose استریو این خودرو را پوشانده است.

تریم داخلی شورولت سیلورادو 2022

نسخه High Country تنها مدل شورولت سیلورادو بوده که دارای سیستم کمکی راننده سوپر کروز است و این سیستم حتی زمانی که تریلر به این خودرو متصل باشد هم فعالیت می کند. این تکنولوژی به قدری هوشمند بوده وزن اضافه شده در قسمت عقب خودرو را محاسبه می کند و مواردی مانند فاصله ترمز و … را بر همین اساس محاسبه می کند. همچنین سیستم تشخیص نوسان به راننده حرکت مارپیچی تریلر را اطلاع می دهد تا وی کنترل پیکاپ را در دست بگیرد.

کابین شورولت سیلورادو 2022

تمامی مدل های 2022 شورولت سیلورادو دارای سیستم کمکی Chevy Safety شامل هشدار برخورد از جلو، کمکی تثبیت خطوط حرکت و هشدار تعویض خطوط، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، نور بالای هوشمند و نشانگر فاصله است. به صورت آپشنال هم سیستم هایی مانند هشدار نقطه کور تریلر و کروز کنترل تطبیقی ارتقا یافته که می توان ضریب درگ افزایش یافته ناشی از نصب تریلر به خودرو و همچنین افزایش مسافت ترمز ناشی از وزن بیشتر تریلر را محاسبه کند، روی این خودرو نصب می شود.

شورولت سیلورادو 2022

سایر پیشرانه های قابل نصب روی سیلورادو 2022

سیلورادو چندین بروزرسانی در بخش پیشرانه ها نیز در مدل 2022 به خود دیده است. چهار پیشرانه برای این پیکاپ قابل سفارش بوده که شامل یک موتور 2.7 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر، 5.3 لیتری هشت سیلندر، 6.2 لیتری هشت سیلندر و 3 لیتری شش سیلندر خطی دیزل است. پیشرانه 2.7 لیتری توربوشارژ این خودرو حال قادر به تولید 310 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور بوده که گشتاور تولیدی آن 100 نیوتن متر نسبت به مدل پیشین رشد داشته است. این نسخه قادر به یدک کشی جسمی با بیشینه وزن 4350 کیلوگرم است.

نمای عقب شورولت سیلورادو 2022

همچنین یک نسخه عقب محرک سیلورادو با پیشرانه 3 لیتری توربودیزل توسعه داده شده که می تواند جسمی با بیشینه وزن 6033 کیلوگرم را یدک بکشد. از جمله تغییرات اعمال شده در مدل 2022 سیلورادو می توان به شاسی مقاوم سازی شده، سیستم خنک کننده قدرتمندتر و ضریب درایو نهایی 3.73 به جای 3.23 اشاره کرد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟