اخبار خودرو جهان
تغییرات عظیم زیر پوستی

نسل جدید فورد F-150 رونمایی شد

شنبه - ۷ تیر ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
فورد F-150 2021

نسخه 2021 پیکاپ فورد F-150، شاید یک پوست اندازی کامل تلقی نشود. در واقع بزرگترین و بارزترین نشانه تغییر نسل در یک خودرو که همان تغییر دیزاین گسترده ظاهری است، در نسل جدید فورد F-150 دیده نمی شود. به عبارت دیگر، مهندسین فورد در خصوص تغییر نسل F-150 دنباله رو مهندسین پورشه برای تغییر نسل 911 شده اند و تنها به به روزرسانی جزیی ظاهری بسنده کرده اند و اصل توان و دانش خود را در اعمال تغییر کلی در کالبد و زیر پوست F-150 خرج کرده اند.

خلاصه ویژگی های فورد F-150 جدید

به گزارش خودرونویس، فورد F-150 جدید به یک پیشرانه هیبریدی مجهز شده که می تواند با باک پر بیشینه مسافت 1126 کیلومتر را طی کند. همچنین این خودرو دارای یک ژنراتور یک پارچه بوده که می توان برق مورد نیاز برای کمپینگ و یا حتی یک ساختمان را تامین کند. فورد برای F-150 جدید سیستم سرگرمی تغییر شکل یافته، سیستم رانندگی بدون دست پیشرفته، میز، صندلی تخت خواب شو، قسمت هایی مخفی در فضای بار، نورپردازی جذاب، کابینی تغییر شکل یافته و سیستم های یدک کشی هوشمندتر را طراحی کرده است. اینها در کنار تمام چیزهای جذابی است که فورد F-150 با اتکا بر آنها محبوب ترین خودروی آمریکا شده است.

نمای جلو فورد F-150 2021

ویژگی های جدید

یکی از بارزترین ویژگی های فورد F-150 جدید، نصب اولین پیشرانه بنزینی-الکتریکی برای این خودرو است که فورد تخمین زده به احتمال زیاد 10 درصد تعداد کل نسخه های جدید F-150 را به این پیشرانه تجهیز می کند. این سیستم هیبریدی که پاور بوست نام دارد از یک پیشرانه دو توربوشارژ 3.5 لیتری اکوبوست شش سیلندر V شکل و یک موتور الکتریکی 47 اسب بخاری با یک پک باتری 1.5 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی بهره می برد. این پک باتری کوچک بیانگر مسافت قابل پیمایش محدود در حالت تمام الکتریکی است، گرچه این پیشرانه هیبریدی پاور بوست ممکن است قدرتمندترین نسخه قابل عرضه F-150 در حال حاضر باشد. فورد اظهار کرده که این نسخه هیبریدی F-150 قادر به یدک کشی جسمی با بیشینه وزن 5500 کیلوگرم است.

نکته مهم در خصوص این پیشرانه هیبریدی، ساختار مشابه آن با پیشرانه هیبریدی فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور گرند تورینگ است که موتور الکتریکی به صورت یکپارچه با گیربکس نصب شده است. البته باید اظهار کنیم که طبق نظر کارشناسان عملکرد این سیستم هیبریدی در آویاتور و اکسپلورر هیچ نقصی نداشته است.

نمای جانبی فورد F-150 2021

مشکل این سیستم هیبریدی در اکسپلورر و آویاتور، عدم هماهنی کامل بین موتور برقی و بنزینی که به موجب آن رفتارهایی غیر هماهنگ و شتابگیری های ناگهانی ایجاد می شود. اما طبق ادعای فورد به دلیل به روزرسانی گیربکس و کالیبراسیون دوباره موتور الکتریکی با آن، این مشکل در فورد F-150 به طور کامل برطرف شده است.

 

تامین برق با فورد F-150

یکی از ویژگی های بسیار جذاب F-150 پاوربوست، ژنراتور اینورتر یکپارچه ای است که برای این خودرو طراحی شده که یک فناوری بی نظیر و سیستمی جذاب در نگاه اولیه به نظر می رسد. مالکان این خودرو به وسیله این ژنراتور قادر هستند برق مورد نیاز برای فعالیت وسایل الکتریکی مختلفی را تامین کنند. این ژنراتور Pro Power در نسخه های بنزینی F-150 قدرتی معادل دو کیلو وات دارد؛ نسخه های پاور بوست F-150 هم به صورت استاندارد دارای ژنراتوری با قدرت 2.4 کیلووات هستند که به صورت آپشنال امکان نصب نمونه 7.2 کیلوواتی هم وجود دارد. نسخه های استاندارد این ژنراتور دارای دو خروجی برق 120 ولتی هستند، ولی نسخه 7.2 کیلوواتی آن دارای چهار خروجی 120 ولتی و یک خروجی 240 ولتی است.

ژنراتور فورد F-150 2021

طبق ادعای فورد حتی ضعیف ترین ژنراتور موجود برای F-150 جدید که نمونه دو کیلوواتی برای نسخه بنزینی است، قادر به تامین همزمان برق مورد نیاز برای یک هیتر الکتریکی، تلویزیون، اسپیکر پرتابل، یخچال کوچک و یک مخلوط کن است. نمونه 7.2 کیلوواتی عم قادر به تامین برق مورد نیاز یک خانوار به صورت کامل است.

 

طراحی کاربردی

در کنار این ژنراتور Pro Power نصب شده در حوض بار عقب، چندین اکسسوری و قابلیت نیز برای درب فضای بار این پیکاپ بسیار محبوب در نظر گرفته شده است. فورد سعی کرده در فضای بار F-150 در حالت باز بودن، به میز کار مناسبی تبدیل شود، هنگامی که درب حوض بار این پیکاپ باز است می توان از آن به عنوان میزی برای برش چوب، اندازه گیری و محلی برای قرار دادن تلفن همراه استفاده کرد.

درب حوض بار فورد F-150 2021

در خصوص یدک کشی هم باید اظهار کنیم که فورد F-150 جدید همچنان به سیستم Pro تریلر Backup Assist مجهز است؛ ولی این بار تجهیزاتی از قبیل دوربین و یدک کش محور به این سیستم اضافه شده اند تا دقت آن بیشتر از گذشته شود. مالک این خودرو می تواند با استفاده از دوربین های نصب شده حوض بار این خودرو را مشاهده کند و همچنین از نمایشگر موجود در پشت فرمان یا اپلیکیشن FordPass چراغ های تریلر را نیز چک کند.

نمای عقب فورد F-150 2021 3

کابین این خودرو هم نسبت به گذشته به مراتب کاربردی تر شده؛ پکیج آپشنال Work Surface شامل قطعاتی مانند میز و نیمکت است که نصب آن ها برای افرادی که عادت به کار یا خوردن غذا داخل خودرو دارند ارزشمند است. در حالی که نسخه مجهز به صندلی نیمکت مانند یک سره نیز برای این خودرو وجود دارد، نسخه های مجهز به صندلی های مجزا نیز دارای یک شیفتر دنده تاشو و کنسول میانی تاشو هستند که به موجب آن ها فضایی کاملا صاف برای کار پدید می آید. حتی اگر قصد خواب یا استراحت را داشته باشید، صندلی های Max Recline این خودرو قادر به تاشدن تا 180 درجه هستند و به موجب آن ها کابین F-150 جدید به محلی مناسب برای استراحت کوتاه مدت تبدیل شده است.

فضای کاربردی فورد F-150 2021

تجهیزات ایمنی، رفاهی و کمکی راننده

در حالی که فورد F-150 جدید خودرویی ایده آل برای کار و طبیعت گردی است، رسیدن به مقصد با آن به لطف نصب سیستم رانندگی Active Driving Assistant ساده تر شده است. این سیستم در ابتدا برای کراس اوور الکتریکی موستانگ مک-ای توسعه یافته بود که از چندین سنسور و دوربین دید چهره راننده برای فراهم آوردن حالت رانندگی بدون دست استفاده می کرد.

تریلر فورد F-150 2021

بزرگترین به روزرسانی صورت گرفته در F-150 مدل 2021، به کابین آن مربوط می شود که حال دارای یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی به صورت استاندارد یا یک نمونه 12 اینچی به صورت آپشنال است. این نمایشگرها از جدیدترین ورژن سیستم Ford Sync بهره می رند که کاملا توسط این خودروساز آمریکایی توسعه یافته اند. پشت فرمان این خودرو هم یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی نصب شده که انیمیشن هایی در خصوص عملکرد برخی از قسمت های فنی مشابه نمونه نصب شده در اکسپلورر به راننده نشان می دهد.

کابین فورد F-150 2021

پیشرانه های قابل نصب

اگرچه چیزهای جدید زیادی در خصوص فورد F-150 2021 وجود دارد، اما بسیاری از قطعات مانند پیشرانه نیز از نسل قبل آن به ارث رسیده اند. در کنار نصب این پیشرانه هیبریدی پاور بوست جدید، فورد یک پیشرانه 2.7 لیتری و 3.5 لیتری اکوبوست شش سیلندر به هرماه یک پیشرانه تنفس طبیعی هشت سیلندر، یک پیشرانه 3 لیتری V6 تروبو دیزل و یک پیشرانه 3.3 لیتری V6 را بدون تغییر نسبت به نسل قبل، روی نسل جدید F-150 نیز نصب کرده است.

فورد در این لحظه هیچ آمار و ارقامی در خصوص قدرت و گشتاور این پیشرانه ها اعلام نکرده، اما می توان انتظار ارتقا جزیی در بحث قدرت و گشتاور نسبت به مدل 2020 F-150 را داشت. جدا از اینکه چه نوع پیشرانه ای برای این خودرو نصب شده، یک جعبه دنده 10 سرعته خودکار وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به صورت استاندارد به محور عقب و به صورت آپشنال به هر چهار چرخ خودرو را بر عهده دارد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟