اخبار خودرو جهان
 برنامه های تویوتا خراب شد!

تویوتا تاندرا 2022 لو رفت

شنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا تاندرا 2022

تویوتا در ماه می کمپین تیزری نسل جدید پیکاپ تاندرا را شروع کرد. از آن زمان تا به امروز جزییات ظاهری کمی از این پیکاپ را مشاهده کرده بودیم و در جدیدترین تیزر این کمپانی، تنها بخشی از کاور پیشرانه این خودرو مشخص بود. ولی به یکباره تویوتا اقدام به انتشار چند تصویر از نسل جدید پیکاپ تاندرا کرد که در آنها تمامی قسمت های این پیکاپ مشخص است.

به گزارش خودرونویس، این اقدام تویوتا درست پس از آن صورت گرفته که تصاویر تاندرا توسط فردی در اینترنت لو رفت. طرفداران تویوتا اظهار کرده اند که مجموعه ای از تصاویر نسل جدید تاندرا در یک گروه خصوصی در فیس بوک مدتی پیش به اشتراک گذاشته شده بود. ظاهرا این تصاویر برای برخی از نمایندگی های تویوتا در تاریخ 17 ژوئن ارسال شده بود تا به نوعی پیش نمایشی از نسل جدید تاندرا برای آنها باشد. ظاهرا شخصی که در یکی از نمایندگی ها بوده از روی نمایشگر عکس گرفته و آن را منتشر کرده و برای تویوتا با آن عظمت دردسرساز شده است.

البته بسیاری حدس می زنند که تصاویر لو رفته در ابتدا رندرهای حرفه ای و نزدیک به واقعیت از نسل جدید تاندرا هستند؛ ولی با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده، هیچ دلیلی ندارد که تصور کنیم که این عکس ها رندر بوده و نسخه اصلی تاندرا نیست. تویوتا که با این کار به شدت تحت فشار قرار گرفته بود، تصمیم گرفت که خود تصاویری از نسل جدید تاندرا را در اینترنت پخش کند.

تویوتا تاندرا 2022

طراحی ظاهری تاندرا 2022

این تصاویر منتشر شده به نسخه عملکردی و توانمند TRD پرو پیکاپ تاندرا مربوط هستند. یک لایت بار LED درون جلوپنجره قرار داشته و سه چراغ نارنجی رنگ هم در قسمت بالایی جلوپنجره طراحی شده که همگی با تیزرهای پیشتر منتشر شده تطبیق دارند. همچنین گرافیک L شکل درون چراغ های جلو نیز مشابه نمونه دیده شده در تیزرها و تصاویر جاسوسی است. همچنین وجود لوگو TRD پرو روی درب حوض بار مشابه طراحی های اخیر این شرکت بوده و هیچ دلیلی وجود ندارد که تویوتا پس از 15 سال قصد دارد رنگ و لعابی به نسل جدید تاندرا نبخشد. قطعا تمام توانش را برای جذاب تر کردن آن خرج کرده است.

نمای عقب تویوتا تاندرا 2022

مشخصات فنی تویوتا تاندرا 2022

در خصوص مشخصات فنی تاندرا باید اظهار کنیم که تیزر پیشتر منتشر شده از این خودرو مهر تاییدی بر شایعه های شنیده شده بود. به عبارت دیگر احتمالا تویوتا تاندرا 2022 با یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ به بازار عرضه شود. همچنین شنیده شده که یک مدل هیبریدی هم برای تویوتا تاندرا عرضه خواهد شد؛ ولی چیزی که رسما بیان شده این است که پیشرانه پایه نسل جدید تاندرا از پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی نسخه پیشین قدرتمندتر خواهد بود. جهت یادآوری بیان می کنیم که این پیشرانه هشت سیلندر قدیمی قادر به تولید 381 اسب بخار قدرت بود. بدین ترتیب نسل جدید تاندرا ضعیف نخواهد بود.

 

سخن پایانی

در این لحظه تنها سوال باقی مانده اینجاست که تویوتا چه زمانی نسل جدید تاندرا را رسما رونمایی می کند. منابع نزدیک به این برند اظهار داشته اند که تویوتا طی هفته ای پیش رو این خودرو را رونمایی کرده و در سال 2022 راهی بازار جهانی می کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟