اخبار خودرو جهان
باربرهای تند و تیز

سریع‌ترین پیکاپ های جهان

پنجشنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 6 دقیقه
رم 1500 big horn

تعداد وانت بارها در آمریکا بسیار زیاد بوده و در کشورهای مختلف همیشه شاهد تردد تعدادی از وانت بارها در اطراف خود هستیم. بنابراین کاملا طبیعی است که کمپانی‌های خودروساز به دنبال تولید وانت‌های متنوع و سریع برای استفاده روزمره باشند. به این ترتیب ما شاهد معرفی محصولات ویژه‌ای مانند F-150 SVT Lightning و GMC Syclone تا به امروز خلق شده اند تا تقاضای مشتریان مبنی بر تولید پیکاپ های سریع برآورده شده باشد. این دو پیکاپ تنها نمونه ای از چندین پیکاپ قدرتمندی هستند که خودروسازان مختلف برای راضی نگه داشتن مشتری آن ها را طراحی و توسعه داده اند.

به گزارش خودرونویس، با این وجود ما با مقوله سرعت در پیکاپ ها ارتباط برقرار نمی‌کنیم؛ چون این محصولات برای پیمودن سریع مسیرهای پیش ‌روی خود ساخته نشده ‌اند. آنها خودروهایی سنگین بوده و بار زیادی حمل می‌کنند. البته این به معنای نبودِ پیکاپ های سریع نیست؛ چون واقعا پیکاپ سریع وجود داشته و ما شاهد قدرتنمایی آنها هستیم. در این متن ما نگاهی به سریع‌ترین وانت‌های دنیا در بازارِ جهانی انداخته و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد. در ادامه ما سریع‌ترین و جدیدترین وانت‌های حال حاضر جهان را براساس شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت معرفی کرده ایم.

 

جی ام سی کنیون

شتاب 9.2 ثانیه

جی ام سی کنیون

جی‌ ام‌ سی کنیون (Canyon) سال‌ها است که یکی از محبوب‌ترین وانت‌های موجود در بازارِ جهانی است. این وانت شاید خیلی سریع به نظر نرسد؛ اما بسیار قابل اعتماد است. حداکثر سرعت کنیون 160 کیلومتر در ساعت بوده و شتاب صفر تا 100 آن کمی بیشتر از 9 ثانیه است. بنابراین باید کنیون را در انتهای جدول سریع‌ترین وانت‌های جهان قرار داد.

 

تویوتا تاکوما TRD Pro

شتاب 7.7 ثانیه

تویوتا تاکوما TRD pro

تویوتا تاکوما یکی‌ دیگر از وانت‌های خوب کمپانی تویوتا بوده و بسیار قابل اعتماد است. علاوه بر این تویوتا تاکوما را باید یکی از سریع‌ترین وانت بارهای جهان دانست. تاکوما دارای امکانات کاربردی بوده و در مجموع یک محصول همه کاره است. تاکوما TRD Pro به پیشرانه‌ای 3.5 لیتری و V6 مجهز شده و 278 اسب‌بخار قدرت دارد. پیشرانه مزبور باعث می‌شود که شتاب صفر تا 100 نسخه TRD Pro تویوتا تاکوما به 7.7 ثانیه برسد. انتخاب نسخه TRD Pro تویوتا تاکوما بسیار ایده‌آل بوده و گزینه بهتری نسبت به نسخه پایه تاکوما با پیشرانه 159 اسب‌بخاری است.

 

هوندا ریج لاین

شتاب 7.2 ثانیه

هوندا ریج لاین

کمپانی هوندا به دلیل ساخت وانت‌ بار به شهرت نرسیده و به این خاطر وانت‌های این شرکت چندان شناخته شده نیستند. با این همه آنها وانت باری به نام ریجلاین را ساخته‌اند. وانت مزبور در ابتدا متزلزل ظاهر شد و همه نسبت به موفقیت آن شک و تردید داشتند؛ اما کم کم ریجلاین به یکی از بهترین وانت بارهای جهان تبدیل شد. شتاب صفر تا 100 ریجلاین 7.2 ثانیه بوده و یکی از محصولات قابل اعتماد و راحت کمپانی هوندا است. همچنین درب قسمت بارِ ریجلاین در دو حالت (به سمت پایین و به سمت بیرون) باز شده و این ویژگی بسیار مفید و کاربردی است. ریجلاین از پیشرانه 3.5 لیتری V6 با توان 250 اسب‌بخار استفاده می‌کند.

 

تویوتا تاندرا TRD Pro

شتاب 6.5 ثانیه

تویوتا تاندرا TRD پرو

تویوتا چند پیکاپ خوب را به تولید رسانده و مدل تاندرا یکی از آنها است. هر کدام از نسخه‌های گوناگون تاندرا به موتور V8 مجهز شده‌اند. نسخه TRD Pro تاندرا هم از پیشرانه 5.8 لیتری V8 استفاده می‌کند. شتاب صفر تا 100 نسخه مزبور بسیار عالی بوده و در 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. بنابراین تاندرا بسیار قدرتمند بوده و به راحتی می‌تواند با محصولاتی مانند شورولت سیلورادو به رقابت بپردازد.

 

جی ام سی سیِرا 1500

شتاب 5.8 ثانیه

جی ام سی سیرا 1500

جی‌ ام‌ سی سیِرا 1500 یکی دیگر از محصولات اصلی کمپانی جی‌ام‌سی بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. این محصول بهترین وانت بار جی‌ام‌سی تاکنون بوده و به پیشرانه‌ای 6.2 لیتری V8 با 420 اسب‌بخار قدرت و 623 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. همچنین در این محصول از سیستم مدیریت سوخت پیشرفته‌ای استفاده شده و به همین خاطر راننده می‌تواند با خیال راحت مسافت زیادی را با سیِرا 1500 طی کند.

 

شورلت سیلورادرو های‌کانتری Crew Cab

شتاب 5.7 ثانیه

شورولت سیلورادو crew cab

اصلی‌ترین رقیب فورد F-150 وانتِ شورولت سیلورادو است. شاید حضور سیلورادو در لیست ما کمی کسل کننده باشد؛ اما این محصول هنوز هم وانت باری عالی بوده و یکی از بهترین محصولات کمپانی شورلت است. نسخۀ های‌کانتری Crew Cab شورلت سیلورادو موتوری V8 با 355 اسب‌بخار قدرت داشته و توان خود را به تمام چرخ‌های خود منتقل می‌کند تا شتاب صفر تا 100 سیلورادو به 5.7 ثانیه برسد.

 

دوج رم 1500 نسخه Big Horn Quad Cab

شتاب 5.7 ثانیه

رم 1500 big horn

داج رم 1500 شباهت زیادی به جی‌ام‌سی کنیون دارد؛ اما سرعت آن بسیار بیشتر از کنیون است. در این محصول از پیشرانه V6 با توان 305 اسب‌بخار استفاده شده است؛ اما نسخه Big Horn Quad Cab داج رم 1500 از  پیشرانه 5.7 لیتری V8 و بسیار قدرتمندی استفاده می‌کند. پیشرانه مزبور شتاب صفر تا 100 داج رم 1500 را به 5.7 ثانیه می‌رساند. داج رم 1500 بزرگترین فضا برای حمل بار را در اختیار خریدارن خود قرار می‌دهد.

 

فورد F-150 نسخه Super Crew 4×4

شتاب 5.2 ثانیه

فورد f150 super crew

بله! فورد F-150 جدید هم در لیست ما قرار داشته و ضرب شستی طوفانی برای تمام رقبا است. حداقل نسخه Super Crew 4×4 فورد F-150 با پیشرانه V8 و توان 450 اسب‌بخار می‌تواند رقبای قدرتمند خود را از میدان مبارزه خارج کند. اکنون فورد F-150 با استفاده از 450 اسب‌بخار قدرت، شتاب صفر تا 100 خود را به 5.2 ثانیه رسانده و تمام محصولات تویوتا را از دور رقابت خارج می‌کند.

 

فورد F-150 راپتور

شتاب 5.1 ثانیه

فورد f150 راپتور

به نقطه‌ای رسیدیم که فورد F-150 وانت شورولت سیلورادو را نابود می‌کند؛ چون هیچ چیز نمی‌تواند رقیب نسخه رپتور (Raptor) فورد F-150 باشد(البته به جز رم 1500 TRX که قادر به نابود کردن فورد F-150 است). این محصول یکی از تحسین برانگیزترین وانت بارهای جهان بوده و تاکنون رقیبی در خور آن پیدا نشده است. رپتور برای بیراهه نوردی ساخته شده و می‌توان از توان 450 اسب‌بخاری موتور V6 آن در داخل و خارج جاده استفاده کرد. شتاب صفر تا 100 این محصول 5.1 ثانیه بوده و در مجموع هیچ ایرادی نمی‌توان از F-150 رپتور گرفت و باید در برابر آن سکوت اختیار کرد.

 

فورد F-150 نایت‌میر

شتاب 3.9 ثانیه

فورد f150 نایت میر

این یک F-150 استاندارد نیست؛ بلکه کمپانی تیونر راش پرفورمنس (Roush performance) به سراغ F-150  رفته و کاملا آن را خشن کرده است. نسخه نایت‌میر (Nitemare) فورد F-150 از پیشرانه 5 لیتری V8 با 650 اسب‌بخار قدرت استفاده می‌کند. بنابراین شتاب صفر تا 100 این وانت به راحتی در 3.9 ثانیه ممکن شده و تمام وانت‌های معرفی شده در این لیست را شکست می‌دهد. فورد F-150 نایت‌میر سریع‌ترین وانت حال حاضر جهان است.

 

 

 

4 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟