اخبار خودرو جهان
زندگی لاکچری

10 ویژگی‌ جالب در خودروهای لوکس

یکشنبه - ۲ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 7 دقیقه
لوگوی صد سرقت

یک اتومبیل لوکس می‌تواند به راحتی جای محل کار شما را پُر کرده و تجربه ‌ای منحصر به فرد از حس و حال رانندگی به ارمغان بیاورد. به همین خاطر ما تصمیم داریم که چند ویژگی جالب خودروهای لوکس را به شما معرفی کرده و شما را با زندگی لاکچری آشنا کنیم!

به گزارش خودرونویس، خرید خودروی لوکس شبیه به پیروزی در یک شرط‌بندی بزرگ بوده و مطمئنا با انجام این عمل، توان تصمیم‌گیری و قدرت خرید خود را به رخ تمام دوستان خود می‌کشید. اما برای خرید اتومبیلی لوکس باید بودجه فراوانی را در نظر گرفت. این محصولات بسیار حساس بوده و باید از آنها به خوبی نگهداری کرده و هزینه زیادی صرف سرویس و تعمیر آنها کنید. ولی اتومبیل‌های لوکس با تمام معایبی که به آنها اشاره کردیم، خودروهایی متمایز بوده و برخی از آنها دارای تجهیزات جالب و حیرت ‌انگیزی هستند.

 

کابین دیجیتالی

کابین دیجیتالی

نمایشگری حیرت‌انگیز و دیجیتالی در کابین مرسدس‌بنز GLS 2020 قرار دارد. صفحه نمایش مزبور بسیار بزرگ بوده و وضوح تصویری بالایی دارد. با استفاده از صفحه نمایش مرسدس شما به راحتی امکانات و قابلیت‌های مختلف اتومبیل لوکس خود را کنترل خواهید کرد. دایملر به عنوان کمپانی مادرِ شرکت مرسدس‌بنز، تمرکز زیادی برروی توسعه صفحه نمایش‌های محصولات مرسدس کرده و همیشه در حال ارتقاء سیستم‌های مرتبط به پلتفرم‌های مورد نیاز در تولیداتِ لوکس خود است. همچنین دایملر مشغول توسعه سیستم عاملی متکی بر ادراک و احساس رانندگان بوده و با استفاده از آن می‌توان به راحتی برنامه‌های مرتبط با موسیقی، تلفن و سیستم‌های ناوبری را مدیریت کرد. همچنین راننده می‌تواند با لمس صفحه نمایش مرسدس، دمای کابین اتومبیل را تنظیم کند.

 

تزئینات ضد سرقت کاپوت

لوگوی صد سرقت

تزئینات کاپوتِ اتومبیل‌های قدیمی، به ویژه در محصولات کمپانی مرسدس‌بنز و جگوار از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این تزئینات حس و حال بسیار دلنشینی ایجاد می‌کنند؛ اما متاسفانه به راحتی قابل سرقت بوده و در یک چشم برهم زدن از دست خواهند رفت. ولی خوشبختانه رولزرویس برای جلوگیری از سرقت تندیس نمادین خود، معروف به روح شادی یا امیلی اقدامِ جالبی کرده است. حالا فقط با لمس نماد رولزرویس؛ روح شادی و نماد پیروزی رولزرویس جمع شده و به زیر کاپوت خواهد رفت. این اتفاق آنقدر سریع رخ می‌دهد که امکان سرقت روح شادی غیرممکن است. جالب است که رولزرویس نماد روح شادی را در سه نوع طلا، نقره خالص و فیبرکربن تولید کرده و براساس سفارش مشتری برروی محصولات خود قرار می‌دهد.

 

آسمان مجازی

آسمان مجازی

همان‌طور که صاحبان اتومبیل‌های رولزرویس می‌دانند؛ روش‌های بسیاری برای سفارشی‌سازی محیط داخلی خودروهای لوکس وجود دارد. در حقیقت امروز می‌توان به راحتی برخی از امکانات و ویژگی‌های جدید را به رولزرویس افزود و از رانندگی با آن لذت برد. هم اکنون می‌توان از نبوغ منصوری در رولزرویس کالینان استفاده کرد. مشتریان رولزرویس به لطف کمپانی منصوری می‌توانند اقیانوسی آبی رنگ یا فضایی اسپرت را در درون کالینان تجربه کنند. اگر موارد مزبور شما را راضی نکرد؛ می‌توانید از پوشش سقف آسمانی رولزرویس استفاده کرده و شب‌های پُر ستاره را به درون اتومبیلِ لوکس خود بیاورید.

 

پروژکتور ورود

چراغ خوش آمد گویی

این ویژگی در تعدادی از اتومبیل‌های لوکسِ امروزی، از جمله مرسدس‌ بنز کلاس A وجود دارد. در مدل 2020 کلاس A مرسدس، پروژکتورهای LED جایگزین لامپ‌های خروجی استاندارد شده و هر زمان که درب‌های اتومبیل را باز کنید؛ پروژکتورهای یادشده روشن خواهند شد. به این ترتیب در شب و هنگام خروج از اتومبیل می‌توان به راحتی فضای پیش پای خود را دید. پروژکتورهای LED مرسدس، ستاره سه پَر را نمایش می‌دهند.

 

افشانه عطر کابین

رایحه خوش کابین

حالا که صحبت از اتومبیل‌های مرسدس بنز شد؛ بهتر است که نگاهی به ویژگی‌های خاص محصولات AMG داشته باشیم. در حال حاضر حداقل 15 اتومبیل AMG با عملکردی باورنکردنی و خارق‌العاده وجود داشته و می‌توان به راحتی آنها را دید و خریداری کرد. در میان اتومبیل های یادشده؛ مرسدس AMG S 65 کوپه اتومبیلی خاص بوده و در مدل 2019 آن شاهد استفاده از افشانۀ عطر در کابین هستیم. به این ترتیب می‌توان از رایحه‌های مختلفی مانند اسپرت، شب، آگاروود، دوان‌تاون، پیسیفیک و… در درون S 65 بهره برد. این ویژگی در کلاس E محصولات مرسدس‌بنز اختیاری است.

 

صندلی‌های ماساژوردار

صندلی های ماساژور دار

در جهان امروز ترافیک و دردسرهای آن را باید واقعیتی انکار ناپذیر دانست. رانندگانی که مدت زیادی پشت فرمان اتومبیل هستند؛ با بدن درد، بخصوص در پشت و ستون فقرات خود مواجه می‌شوند. خوشبختانه اتومبیل‌های لوکس برای راحتی رانندگان خود ساخته شده و تلاش فراوانی برای به وجود آمدن محیطی آرامش بخش می‌کنند. لذا برخی از خودروهای لوکس مانند بعضی از مدل‌های 2020 محصولات کمپانی آئودی، علاوه بر ارائه امکاناتی متنوع، دارای صندلی‌های ماساژور هستند. بهترین قسمت ماجرا اینجا است که فقط شما از ماساژور استفاده نمی‌کنید؛ بلکه تمام سرنشینان از ماساژ صندلی‌ها لذت خواهند بود.

 

نورپردازی داخلی

نورپردازی کابین

متخصصان در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که نور می‌تواند به راحتی برروی کیفیت فعالیت اشخاص تاثیر بگذارد. همچنین نور بر روحیه و احساسات اشخاص تاثیرگذار است. شاید به همین خاطر در محصولات بنتلی، امکان تغییر و انتخاب نورپردازی محیط داخل خودرو، متناسب با رفتار شما وجود دارد. براساس گفته‌های بنتلی، شما با تکیه بر احساسات خود، توان انتخاب هفت رنگ مختلف را دارید. علاوه بر این شما می‌توانید بین  رنگ‌های خنثی و پر حرارت انتخاب داشته باشید. برخورداری از رنگ ایده‌آل در درون اتومبیل، به آسایش و آرامش شما کمک کرده و به این ترتیب حتی می‌توان شبی عاشقانه را در اتومبیل لوکس خود تجربه کرد!

 

جالیوانی با قابلیت سردکن و گرم کن

جالیوانی دارای سردکن و گرم کن

اتومبیل‌های امروزی دارای نگهدارنده‌هایی برای قرار دادن نوشیدنی راننده و سرنشینان هستند. با این حال نگهدارنده‌های مزبور فقط لیوان یا بطری شما را نگهداری نمی‌کنند؛ بلکه در صورت استفاده از اتومبیلی لوکس، می‌توان لیوان قهوه را تا زمان رسیدن به مقصد گرم نگاه داشت و از سرد شدن آن جلوگیری کنید. محصولات ب ام و این گونه از شما میزبانی خواهند کرد. به عنوان مثال در مدل 2020 خودروی X7 M50i می‌توان از گرمکن و سردکن نگهدارنده نوشیدنی برای قرار دادن لیوانِ قهوه و یا بطری آب استفاده کرد.

 

میزهای تاشو

میزهای تاشو

در اتومبیل‌های لوکس مکان‌های گوناگونی برای قراردادن اشیاء تعبیه شده است. در حقیقت در مدل‌های خاص اتومبیل‌های لوکسی مانند مرسدس میباخ S 560 می‌توان میزهای تاشو را برای استفاده سرنشینان عقب نصب کرد. اگر با فرزندان خود سفر می‌کنید؛ این میزها میزبانِ مناسبی برای صرف وعده‌های غذایی آنها هستند. جالب این است که در صورت نیاز، امکان نصب یخچال و فریزر در عقب اتومبیل لوکس شما وجود داشته و می‌توانید به راحتی به مواد غذایی و نوشیدنی‌های خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این از میزهای مزبور به عنوان ورک‌استیشنِ همراه استفاده شده  و امکان مدیریت امور کاری خود را خواهید داشت.

 

گیربکس ماهواره‌ای

گیربکس ماهواره ای

این چیزی است که کمتر درباره آن شنیده و اطلاع اندکی از آن دارید. شما باید بدانید که یک اتومبیل لوکس برای تردد در جاده‌های گوناگون برنامه‌ریزی شده است. در حال حاضر اکثر اتومبیل‌ها به سیستم چراغ‌های اتوماتیک، چراغ‌های انطباقی و… مجهز شده‌اند؛ اما چند نمونه از اتومبیل‌های امروزی مانند محصولات لوکس رولزرویس بوده و برای تردد در جاد‌ه‌های گوناگون متکی به فناوری و ارتباط ماهواره‌ای برای عبور از جاده‌ها هستند. در اصل وضعیت جاده و چگونگی عبور از آن به اتومبیل رولزرویس گزارش داده شده و خودروی شما به طور خودکار و براساس داده‌های دریافتی دنده‌ها را تغییر می‌دهد! این ویژگی برای رانندگی در مسافت‌های طولانی بسیار مفید است.

 

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟