اخبار خودرو جهان
خودروی برقی آلمانی با قیمت زیر 25 هزار یورو

فولکس واگن ID.2 برقی کانسپت رونمایی شد

یکشنبه - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
volkswagen-id.2all ID.2 فولکس واگن برقی (1)

فولکس واگن ID.2 کانسپت به عنوان یک هاچبک برقی معرفی شده و این خودروساز آلمانی قصد دارد که نسخه تولیدی آن را در سال 2025 رونمایی کند. فولکس واگن ID.2 به نحوی طراحی شده که قیمت پایه آن در زمان تولید زیر 25 هزار یورو باشد. نسخه تولیدی فولکس واگن ID.2all یکی از 10 خودروی برقی بوده که این شرکت قصد دارد تا سال 2026 رونمایی کند.

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ادعا کرده که ID.2 به اندازه فولکس واگن گلف کابین جاداری دارد. اما ابعاد بدنه آن به اندازه فولکس واگن پولو است. این هاچبک برقی روی جدیدترین ورژن پلتفرم MEB Entry فولکس توسعه یافته که همین موضوع سبب شده نخستین عضو خانواده ID فولکس باشد که از سیستم انتقال قدرت جلو محرک بهره می گیرد.

volkswagen-id.2all ID.2 فولکس واگن برقی (1)

مشخصات فنی فولکس واگن ID.2

فولکس واگن ID.2 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4050، 1812 و 1530 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2600 میلی متر اعلام شده است. این خودرو طول کمتری نسبت به گلف داشته ولی فاصله بین دو محور آن با گلف برابری می کند. فولکس واگن ID.2 با وجود ابعاد کوچک کابین بسیار جاداری دارد و بسته به تنظیم صندلی های عقب می تواند 490 تا 1330 لیتر فضای بار را در اختیارتان قرار دهد.

volkswagen-id.2all ID.2 فولکس واگن برقی (1)

فولکس واگن ID.2 در مدل کانسپت دارای موتور برقی 222 اسب بخاری بوده که طی کمتر از 7 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو قادر به حرکت با نهایت سرعت 160 کیلومتر بر ساعت بوده و با یکبار شارژ کامل می تواند مسافتی معادل 450 کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی کند.

volkswagen-id.2all ID.2 فولکس واگن برقی (1)

طراحی ظاهری فولکس واگن ID.2all کانسپت

طراحی فولکس واگن ID.2all مشابه با سایر محصولات خانواده ID اجرا شده و چندان متفاوت نیست. ستون C این خودرو با الگوبرداری از فولکس واگن گلف طراحی شده است. نمای جانبی فولکس واگن ID.2 هم ساده بوده و یک خط شخصیت کم عمق از قسمت انتهایی شیشه ها آغاز شده و در گلگیر جلو محو شده است.

فولکس ID.2 در نمای جلو چهره زیبا و جذابی را به نمایش می گذارد و دارای چراغ های سرتاسری در این قسمت است. در واقع چراغ های جلو توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. به ادعا برخی طراحان، دیزاین سپر مشابه با لبخندی ملیح است. اما جدا از این صحبت ها، هرچه که هست نمای جلو واقعا زیبا و هماهنگ طراحی شده است. این خودرو در قسمت عقب دارای چراغ هایی با دیزاین ساده است. داخل سپر عقب یک دفیوزر برجسته طراحی شده است.

volkswagen-id.2all ID.2 فولکس واگن برقی (1)

طراحی کابین فولکس واگن ID.2 برقی

کابین ID.2 کاملا متمایز از سایر محصولات ID فولکس طراحی شده است. یک نمایشگر لمسی 12.9 اینچی در میان داشبورد قرار دارد که در زیر آن پنل تنظیم سیستم تهویه مطبوع با کلیدهای نورپردازی شده دیده می شوند. یک کلید هم در کنسول وسط برای دسترسی ساده تر به منو سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده است.

volkswagen-id.2all ID.2 فولکس واگن برقی (1)

یک غربیلک فرمان با دیزاین جدید برای فولکس واگن ID.2 نصب شده که طراحی ساده ای دارد و در دو طرف آن کلیدهای کنترلی مختلف دیده می شود. فولکس واگن در سال 2023 قصد دارد نسخه جدید ID.3، نسخه لانگ ID Buzz و همچنین ID.7 را رونمایی کند. فولکس واگن همچنین یک کراس اوور برقی کامپکت را در سال 2026 رونمایی خواهد کرد و همچنین روی توسعه یک خودروی برقی با قیمت کمتر از 20 هزار یورو نیز فعالیت می کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟