اخبار خودرو جهان
در 45 امین سالگرد رونمایی گلف GTI صورت گرفت

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت 45 رونمایی شد

شنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت 45

درست 45 سال از زمانی که فولکس واگن هاچبک اسپرت و جذاب گلف GTI را برای اولین بار معرفی کرد، می گذرد. حال فولکس واگن هم به منظور چهل و پنجمین سالگرد معرفی گلف GTI، نسخه ای ویژه به نام کلاب اسپرت 45 را برای گلف GTI مدل 2021 معرفی کرده تا اهمیت این هاچبک جذاب در بین سبد محصولات خود را به همه نشان دهد.

مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت 45

به گزارش خودرونویس، البته رونمایی فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت 45 چندان دور از ذهن نبود؛ چراکه تصاویر این هاچبک جذاب دو روز پیش لو رفته بود. حال این خودرو با تمام جزییات و ویژگی ها رونمایی شده است. این نسخه ویژه بر پایه گلف GTI کلاب اسپرت توسعه یافته است؛ این بدان معنا بوده که پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف GTI کلاب اسپرت 45 قادر به تولید بیشینه قدرت 296 اسب بخار است.

نمای عقب فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت 45

این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو دارای قفل دیفرانسیل جلو به منظور عملکرد بهتر و همچنین سیستم به روزرسانی شده Vehicle داینامیک Manager است؛ به لطف این تغییرات این هاچبک جذاب و ویژه قادر است طی کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

طراحی ظاهری

در خصوص استایل ظاهری این نسخه ویژه کلاب اسپرت 45، فولکس واگن استایل ظاهری گلف GTI کلاب اسپرت معمولی را در بیشتر قسمت ها به روزرسانی کرده است. همانطور که اشاره کردیم بیشتر قسمت های این گلف GTI کلاب اسپرت 45 به روزرسانی شده و فولکس واگن به همین منظور یک پکیج مسابقه ای با سیستم اگزوز اسپرت برای این خودرو نصب شده است. همچمنین محدود کننده سرعت گلف کلاب اسپرت معمولی که روی 250 کیلومتر بر ساعت تنظیم شده بود در این مدل حذف شده؛ ولی این خودروساز آلمانی به نهایت سرعت قابل پیمایش گلف GTI کلاب اسپرت 45 اشاره ای نکرده است.

چراغ جلو فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت 45

این پکیج مسابقه ای شامل یک دست رینگ 19 اینچی Scottsdale بوده که به رنگ مشکی براق طراحی شده و در قسمت محیطی دارای تریم قرمز رنگ بوده که ترکیبی زیبا و چشمگیر ایجاد کرده است.

استایل بیرونی این مدل در واقع بر پایه گلف GTI کلاب اسپرت شکل گرفته؛ ولی مدل کلاب اسپرت 45 دارای سقف مشکی رنگ و اسپویلر عقب بوده که فولکس واگن اظهار کرده به عنوان ادای دین به شیشه عقب فریم مانند گلف GTI اصلی مدل 1976 طراحی شده است. یک تم گرافیکی برجسته با عدد 45 در انتها نیز در قسمت جانبی و زیر درها دیده می شود. در پروفیل جلو چراغ های LED ماتریکس به صورت استاندارد برای این نسخه ویژه گلف GTI نصب شده اند.

کابین فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت 45

در داخل کابین لوگو GTI با همان فونت سنتی روی پشتی صندلی های جلو دیده می شود. در قسمت پایین غربیلک فرمان هم عدد 45 دیده می شود که نشان می دهد این یک گلف GTI کلاب اسپرت معمولی نیست.

 

سخن پایانی

پیش فروش فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت از یکم مارس در برخی از کشورهای اروپایی آغاز می شود. برچسب قیمت پایه این مدل 54 هزار و 100 دلار اعلام شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟