اخبار خودرو جهان
در راستای افزایش تنوع محصول صورت گرفت

فولکس واگن ID.3 Pro 2021 از راه رسید

یکشنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فولکس واگن id.3 pro

فولکس واگن به تازگی یک نسخه جدید به انواع مدل های معرفی شده هاچبک الکتریکی ID.3 اضافه کرده است. این مدل جدید فولکس واگن ID.3 نسخه پایه Pro نام داشته که به تازگی و در ابتدا به بازار اروپا عرضه شده است.

مشخصات فنی فولکس واگن ID.3 Pro

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ID.3 Pro برای سه تریم Life، بیزینس و فامیلی این هاچبک الکتریکی کامپکت قابل سفارش است. فولکس ID.3 Pro از یک موتور الکتریکی بهره گرفته که قادر به تولید ماکزیمم قدرت 145 اسب بخار و گشتاور آنی 270 نیوتن متر از همان ابتدای حرکت و فشردن پدال شتاب دهنده است.

جهت یادآوری بیان می کنیم که نسخه اولیه Pro پرفورمنس فولکس واگن ID.3 قادر به تولید بیشینه قدرت 204 اسب بخار است. ولی وجه اشتراک این دو مدل با وجود قدرت تولیدی نابرابر، پک باتری 58 کیلووات ساعتی آنها بوده که بین هر دو خودرو مشترک است. به طور کلی باید اظهار کرد که این مدل جدید دارای قدرت تولیدی کمتر نسبت به مدل های استاندارد بوده؛ ولی مسافت قابل پیمایش و باتری آنها یکسان است.

نمای عقب فولکس واگن id.3 pro

زمان شارژ باتری نسخه Pro فولکس واگن ID.3 با نسخه های پیشین یکسان بوده؛ بدین ترتیب برای رسیدن شارژ باتری این خودرو به 80 درصد با یک شارژر 100 کیلوواتی چیزی در حدود 35 دقیقه زمان لازم است. همچنین این خودرو قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 423 کیلومتر را طی کند و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن به دلیل قدرت کمتر نسبت به نسخه های 204 اسب بخاری، به 9.6 ثانیه رسیده است. جهت مقایسه بیان می کنیم که نسخه 204 اسب بخاری فولکس ID.3 قادر است طی 7.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

قیمت

در خصوص قیمت باید اظهار کرد که این نسخه جدید فولکس واگن ID.3 Pro در تریم لایف قیمتی معادل 39 هزار و 637 دلار دارد که 1825 دلار نسبت به نسخه لایف پرو پرفورمنس 204 اسب بخاری که از سال گذشته تا به امروز در حال عرضه بوده، قیمت کمتری دارد. دو نسخه بیزینس پرو و فامیلی پرو فولکس واگن ID.3 هم به ترتیب قیمتی معادل 44 هزار و 800 و 46 هزار و 100 دلار دارند.

قیمت فولکس واگن id.3

جو لائورنس مدیر محصولات فولکس واگن اظهار کرد که همانند سایر خودروهای تولیدی این خودروساز آلمانی، ID.3 نیز در مدل های مختلف با پیشرانه با سطح قدرت تولیدی متفاوتی عرضه خواهد شد تا مشتریان بتوانند مدل دلخواه و متناسب با بودجه خود را خریداری کنند. وی در ادامه اظهار کرد که هدف از این اقدام در دسترس قرار دادن ID.3 یا همان “خودروی الکتریکی مردمی” برای اقشار و افراد بیشتر در دنیا است.

 

سخن پایانی

فولکس واگن قصد دارد در سال جاری میلادی تنوع نسخه های ID.3 را باز هم بیشتر کند و در آستانه معرفی یک نسخه مقرون به صرفه تر به نام Pure با یک پک باتری 45 کیلووات ساعتی است. جزییات بیشتر در خصوص این مدل جدید در آینده منتشر خواهد شد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟