طراحی فولکس واگن ID Buzz آیدی باز

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ID Buzz آیدی باز در مدل تولیدی چندان نسبت به نسخه کانسپت تغییر شکل نداشته است. طراحی کلی و ابعاد بدنه تقریبا با مدل کانسپت 2017 یکسان بوده که هر دو از کانسپت ون فولکس واگن که 21 سال پیش رونمایی شده بود، الگوبرداری کرده اند. طراحی پروفیل جلو مقداری نسبت به مدل کانسپت ID Buzz آیدی باز مقداری ساده سازی شده است. اورهنگ های کوتاه عقب جلو که در ID Buzz آیدی باز شاهد هستیم، یکی از المان های کلیدی طراحی بوده که در فولکس واگن T1 یا همان ترانسپورتر نسل یک هم شاهد بودیم. این موضوع فضای کابینی بسیار بزرگ و جادار را برای این ون الکتریکی کامپکت که طولی معادل 4712 میلی متر دارد به ارمغان آورده است.

فولکس واگن ID buzz آیدی باز

ساده سازی پیشرانه و استفاده از موتورهای الکتریکی در این خودرو موجب شده که دیگری نیزی به تعبیه محفظه ای بزرگ برای نصب موتور بنزینی یا دیزلی نباشد. همین موضوع سبب شده تا بتوان آیدی باز ID Buzz را به حالت کاملا جعبه ای شکل طراحی کرد. تریم دو رنگ بدنه فولکس واگن ID Buzz آیدی باز نیز به ترانسپوتر T1 اشاره دارد. تمام چراغ های به کار رفته در فولکس واگن ID Buzz از نوع LED بوده و در پروفیل عقب و جلو یک نوار LED این چراغ ها را به یکدیگر متصل کرده است.

فولکس واگن ID buzz آیدی باز

فولکس واگن ID Buzz آیدی باز روی پلتفرم ماژولار الکتریکی MEB این خودروساز آلمانی توسعه یافته و مدل مسافری در نسخه استاندارد دارای کابینی پنج نفره است. دو صندلی مجزا از هم با تکیه گاه آرنج قابل تنظیم در ردیف جلو تعبیه شده اند. به پشتی هر یک از این صندلی ها کیسه هوای جانبی به صورت یکپارچه طراحی شده و در صندلی راننده نیز یک ایربگ مرکزی جدید طراحی شده است. در صورت وقوع تصادف، این کیسه هوا از برخورد راننده و سرنشین جلو به یکدیگر خودداری می کنند. هر یک از صندلی های جلو به میزان 245 میلی متر امکان حرکت به عقب و جلو را دارد. در پشت آنها نیز یک صندلی نیمکت مانند سه نفره نصب شده است.

فولکس واگن ID buzz آیدی باز

در آینده فولکس واگن قصد عرضه نسخه شش نفره فولکس واگن ID Buzz آیدی باز را که دارای سه ردیف صندلی دو نفره مجزا بوده را هم دارد. همچنین یک مدل فاصله محور بیشتر از آیدی باز را هم تولید خواهد کرد که دارای کابینی هفت نفره به صورت2-3-2 است. در حالتی که صندلی های ردیف دوم همین مدل رونمایی شده فولکس واگن ID Buzz آیدی باز را بخوابانید، فضای باری معادل 1121 لیتر در اختیار خواهید داشت.

فولکس واگن ID buzz آیدی باز

کابین فولکس واگن ID Buzz آیدی باز

طراحی داشبورد فولکس واگن ID Buzz آیدی باز مسافری و باری تا حد زیادی مشابه با سایر خودروهای برقی این شرکت اجرا شده است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 10 اینچی نصب شده که اطلاعات اصلی مربوط به خودرو را به راننده نمایش می دهد. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 10 اینچی دیگر برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. البته در مدل های لوکس تر نمایشگر لمسی مالتی مدیا به 12 اینچ تغییر می کند. در زیر نمایشگر سیستم سرگرمی، پنل دیجیتالی مربوط به کنترل سیستم تهویه مطبوع طراحی شده است.

فولکس واگن ID buzz آیدی باز

مشخصات فولکس واگن ID Buzz آیدی باز

فولکس واگن ID Buzz آیدی باز مسافری و باری دارای یک پک باتری 82 کیلووات ساعتی بوده که 77 کیلووات ساعت آن قابل استفاده است. این ون برقی دارای یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری با 310 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی آن به چرخ های عقب منتقل می شود. این همان پیشرانه ای بوده که روی فولکس واگن ID.4 نیز نصب شده بود. فولکس در حال حاضر در خصوص پیمایش ID Buzz مطلبی را عنوان نکرده، ولی در آینده باتری های مختلف و همچنین موتورهای الکتریکی قدرتمندتری را روی ID باز نصب خواهد کرد.

فولکس واگن ID buzz آیدی باز

قدرتمندترین شارژر AC این ون برقی توانی معادل 11 کیلووات دارد. اما در صورت اتصال به برق DC امکان شارژ با شارژر 170 کیلوواتی را هم دارد که در این صورت طی 30 دقیقه انرژی باتری ها از 5 به 80 درصد می رسد. فولکس واگن ID Buzz آیدی باز امکان شارژ معکوس را نیز دارد. یعنی می توان از این خودرو بر تامین انرژی سایر وسایل الکتریکی یا حتی یک خانه نیز استفاده کرد.

منبع Motor1
5 از 2 رای