اخبار خودرو جهان
ویتنام هم خودروساز شد!

وینفست VF 8 و VF 9 با موتور برقی 408 اسب بخاری می آید

پنجشنبه - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
وینفست VF 8 VF 9 شاسی بلند برقی

شرکت خودروسازی ویتنامی وینفست Vinfast دو شاسی بلند الکتریکی VF 8 و VF 9 را که به کمک پینین فارینا طراحی کرده در بارسلونا به نمایش گذاشت و قصد دارد این دو اسیووی برقی را در نیمه دوم سال 2022 به بازار اروپا عرضه کند.

به گزارش خودرونویس، وینفست Vinfast این دو شاسی بلند الکتریکی را ابتدا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس در پاییز با نام های VF e35 و VF e36 رونمایی کرده بود. ولی پس از مدتی تصمیم گرفت که نام این دو اسیووی الکتریکی را به VF 8 و VF 9 تغییر دهد. این دو خودرو شاسی بلندهایی در سگمنت ابعادی D و E هستند که در انتهای سال 2022 به بازار آمریکا و آسیا و در اروپا نیز به آلمان، فرانسه، هلند، انگلیس و … نیز عرضه شوند.

وینفست VF 8 VF 9 شاسی بلند برقی

شاسی بلند الکتریکی دو ردیف صندلی وینفست VF 8 قیمت پایه ای معادل 41 هزار دلار در مدل اکو دارد و در صورت سفارش مدل پلاس قیمت این اسیووی برقی به 48 هزار دلار هم می رسد. شاسی بلند الکتریکی بزرگتر VF 9 در مدل پایه قیمتی معادل 56 هزار دلار در نسخه اکو دارد و در صورت سفارش مدل پلاس قیمت این اسیووی الکتریکی جذاب به 61 هزار دلار هم می رسد.

وینفست VF 8 VF 9 شاسی بلند برقی

وینفست با شاسی بلند برقی VF 8 قصد رقابت با اسیووی های الکتریکی در ابعاد تسلا مدل Y را دارد و با اسیووی بزرگتر VF 9 نیز قصد رقابت با خودروهایی با ابعاد ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS البته از نوع الکتریکی را دارد. پینین فارینا و وینفست در طراحی این دو اسیووی الکتریکی از خودروهای اسپرت الهام گرفته اند و سعی داشتند که زبان طراحی مدرن را برای بهینه سازی آیرودینامیک این دو خودرو به کار ببرند. البته شاید باورش سخت باشد که اسیووی جعبه ای شکل و بزرگی مانند وینفست VF 9 آیرودینامیک خوبی داشته باشد. در حالی که طرح کلی این دو اسیووی الکتریکی وینفست به طور کلی متفاوت از یکدیگر اجرا شده، ولی هر دو از جلوپنجره با استایل V شکل بهره گرفته اند که ظاهرا امضای طراحی وینفست است.

وینفست VF 8 VF 9 شاسی بلند برقی

مشخصات شاسی بلندهای برقی وینفست VF 8 و VF 9

هنوز تمام مشخصات فنی مربوط به این دو شاسی بلند الکتریکی منتشر نشده. ولی وینفست اظهار داشته که اسیووی الکتریکی VF 8 دارای دو موتور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده که قادر به تولید 408 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور است و در حالت شارژ کامل می تواند بیشینه مسافتی در حدود 500 کیلومتر را در صورت سفارش با پک باتری بزرگتر طی کند. البته نسخه تک موتوره از وینفست VF 8 نیز وجود داشته که قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت بوده و به پک باتری کوچکتری مجهز شده که در حالت شارژ کامل می تواند 459 کیلومتر مسافت را طی کند.

وینفست VF 8 VF 9 شاسی بلند برقی

همین موتور برقی روی شاسی بلند بزرگتر VF 9 هم نصب شده. ولی این خودرو کابینی هفت نفره دارد و در حالت شارژ کامل می تواند بیشینه مسافتی معادل 484 کیلومتر را طی کند. اما یک پک باتری بزرگتر برای این خودرو قابل سفارش بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 679 کیلومتر را در خود ذخیره می کند.

وینفست VF 8 VF 9 شاسی بلند برقی

امکانات شاسی بلندهای برقی وینفست VF 8 و VF 9

هر دو اسیووی الکتریکی وینفست VF 8 و VF 9 دارای نمایشگرهای لمسی 15.6 اینچی در کنسول میانی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی، هد آپ دیسپلی و سیستم خودران سطح 3 هستند که این سیستم تا به امروز تنها روی محصولات پرچمدار مرسدس بنز، آئودی و چند خودروساز تراز اول دنیا نصب شده بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟