اخبار خودرو جهان
تمام الکتریکی و بدون فرمان

پینین فارینا Teorema رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۴ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پینین فارینا Teorema

مرکز طراحی ایتالیایی پینین فارینا به طراحی خودروهای بی نظیر و افسانه ای شامل سوپراسپرت های کلاسیکی مانند فراری 250 GT SWB و حتی خودروی کلاسیک پژو 504 شهرت گرفته است. این شرکت همچنین در عصر مدرن به طراحی خودروهایی مانند آلفارومئو Brera و همچنین ابرخودرو خود این کمپانی به اسم باتیستا نیز اعتبار زیادی کسب کرده است. حال پینین فارینا با در دست داشتن به روزترین تکنولوژی ها و متد طراحی و نگاه به آینده، یک خودروی مفهومی بسیار جذاب را با تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کرده است.

استایل ظاهری و کابین پینین فارینا Teorema

به گزارش خودرونویس، این خودروی مفهومی جدید پینین فارینا Teorema نام دارد که خودروی الکتریکی مفهومی با استایلی رادیکالی بوده که طول کلی آن در حدود 5400 میلی متر اعلام شده که تقریبا با نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس برابری می کند. این خودروی الکتریکی مفهومی پینین فارینا علی رغم داشتن طول زیاد، تنها 1400 میلی متر ارتفاع دارد و با توجه به تست های انجام شده در تونل باد اختصاصی پینین فارینا، آیرودینامیک آن به حداکثر بازدهی رسیده است. داکت های ورودی های هوا در قسمت کناری باعث هدایت هوا از جلو به عقب شده تا آیرودینامیک بهبود یابد و این خودروی الکتریکی قادر باشد در حالت شارژ کامل مسافت بیشتری را طی کند.

سقف پینین فارینا Teorema

اگر استایل بیرونی این خودرو به اندازه کافی برایتان جذاب نیست، قطعا مجذوب کابین آن خواهید شد. چیدمان کابین به صورت غیر معمولی 1+2+2 بوده که شاهد در وهله اول با دیدن این چیدمان به یاد مک لارن F1 و گوردون مورای T.50 بیفتید، ولی باید یادآور شویم که این پینین فارینا Teorema صندلی ردیف سومی دارد که در دو خودروی نامبرده مشاهده نشده و فاقد غربیلک فرمان است! بله درست مطالعه کردید پینین فارینا Teorema فاقد فرمان بوده و کانسپتی الکتریکی و تمام خودران است و همین به مهندسین پینین فارینا این امکان را داده که صندلی جلو را در نوک خودرو جانمایی کنند. پینین فارینا اظهار کرده که برای این خودرو الکتریکی Drive مد و Rest مد را در نظر گرفته که با انتخاب هریک از این دو حالت تنظیمات کابین و خودرو به طور کلی تغییر می کنند.

کابین پینین فارینا Teorema

جزییات مربوط به مشخصات فنی این خودروی مفهومی هنوز منتشر نشده، ولی ما این را می دانیم که پینین فارینا Teorema روی یک شاسی غلتان طراحی شده که توسط تامین کننده پینین فارینا یعنی شرکت Benteler توسعه یافته که ویژگی طراحی خودروهای الکتریکی است. نحوه چیدمان هوشمندانه و زیبای صندلی های داخل هم نتیجه همکاری پینین فارینا با شرکت تولید کننده مبلمان Poltrona Frau بوده که امکان تا شدن و تبدیل به نیمکت را هم دارند. شرکت کانتیننتال هم در بخش تحقیق و توسعه به پینین فارینا کمک کرده و کلیدهای پاپ آپ درون کابین این خودرو را طراحی کرده که هر یک استایلی متمایز داشته تا به سادگی بتوان آنها را از یکدیگر تشخیص داد.

نمای جانبی پینین فارینا Teorema

سخن پایانی

باید اشاره کنیم که پینین فارینا هیچ قصدی برای به تولید رساندن Teorema نداشته و این خودرو صرفا یک محصول کانسپت و نمایشی است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟