اخبار خودرو جهان
رهبر سگمنت سدان های سوپرلوکس جهان!

مرسدس بنز اس کلاس 2021 معرفی شد

پنجشنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
مرسدس بنز اس کلاس 2021

سرانجام نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس 2021 رونمایی شد. مرسدس بنز پس از انتشار انبوهی از تیزرهای ویدیویی و عکس همراه با انتشار مشخصاتی جذاب از این خودرو، در نهایت نسل جدید این سدان فول سایز لاکچری خود را رونمایی کرده که انتقادها و همچنین تحسین های طرفداران خود را به دنبال داشته است.

به گزارش خودرونویس، اگر استایل بیرونی مرسدس بنز اس کلاس 2021 برای شما چندان متفاوت با نسل پیشین نیستف با نگاه به کابین این خودرو نظرتان تغییر می کند. مرسدس بنز یک لیست بلند بالا از سیستم های رفاهی و تکنولوژی های جدید را در اس کلاس 2021 نصب کرده تا این سدان لاکچری همچنان بتواند نقش رهبری خود در این سگمنت را به خوبی ایفا کند. برخی از مهم ترین این ویژگی ها شامل دو پیشرانه هیبریدی جدید، یک نمایشگر لمسی بسیار بزرگ در میان داشبورد با رابط کاربری MBUX و نصب سیستم ایمنی و تکنولوژی های فعال کمکی راننده در اس کلاس 2021 هستند.

مرسدس بنز اس کلاس 2021

طراحی خارجی

تغییرات ظاهری ساده و هوشمندانه اعمال شده در اس کلاس 2021 باعث شده این سدان محبوب آلمانی استایلی مدرن و به روز داشته باشد. طول کاپوت بیشتر از گذشته شده و چراغ ها و رینگها حال طراحی مدرن تر و خشن تری به خود گرفته اند. ضمن اینکه در برخی از نسخه ها، سایز رینگ اس کلاس به 21 اینچ هم می رسید. ستون C این خودرو با شیب ملایم تری به پروفیل عقب ختم شده و برای اولین بار پس از سه نسل اخیر، مرسدس چراغ های عقب این خودرو را به صورت افقی طراحی کرده است.

یک از جالب توجه ترین قسمت ها در طراحی بیرونی، دستیگره های پاپ آپ درها است. آینه های جانبی با وجود دارابودن ابعادی بزرگ، طراحی آیرودینامیکی دارند و باعث بهبود هدایت جریان هوا به قسمت انتهایی خودرو می شوند. به لطف مهندسی خیره کننده مرسدس بنز ضریب مقاومت هوایی معادل 0.22 برای نسل جدید اس کلاس به ارمغان آمده؛ بدین ترتیب این خودرو یکی از آیرودینامیک ترین محصولات تولیدی حال حاضر در جهان است. جهت مقایسه بیان می کنیم که تسلا مدل اس ضریب مقاومت هوایی معادل 0.24 دارد که در جایگاه پایین تری نسبت به اس کلاس قرار دارد.

نمای عقب مرسدس بنز اس کلاس 2021

در خصوص ابعاد باید بیان کنیم که نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس 33 میلی متر طول بیشتر (در نسخه long)، 50 میلی متر عرض بیشتر و 10 میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. مرسدس بنز همچنین فاصله بین دو محور اس کلاس جدید را 50 میلی متر بیشتر کرده است. با توجه به افزایش عرض، عرض اکسل جلو نیز 35.5 میلی متر و عرض اکسل عقب نیز 50 میلی متر نسبت به قبل رشد داشته اند.

 

کابین

یقینا نمایشگر 12.8 اینچی نصب شده در میان داشبورد اس کلاس 2021، اولین چیزی است که هنگام ورود توجه سرنشین را به خود جلب می کند. به لطف این نمایشگر لمسی غول پیکر، کابین اس کلاس جدید تغییرات سخت افزاری زیادی را به خود دیده؛ چراکه این خودرو حال 27 کلید فیزیکی درون کابین نسبت به نسل قبل کمتر دارد که عملکرد آنها حال به صورت لمسی یا فرمان صوتی طراحی شده است.

کابین مرسدس بنز اس کلاس 2021

چهار دریچه افقی باریک در بالای داشبورد برای سیستم تهویه درست در بالای نمایشگر غول پیکر این خودرو طراحی شده اند. بسته به نسخه و تریم سفارش داده شده، مرسدس کل عرض داشبورد را با تریم فیبر کربنی یا چوب مشکی پیانویی با خط کشی جذاب تزیین می کند. برای لذت بردن از موسیقی، مرسدس 30 بلندگوی قدرتمند و هشت ارتعاش دهنده را در سیستم صوتی 4D برند Burmester این خودرو لحاظ کرده است. یک ویژگی جدید دیگر درون کابین اس کلاس 2021 غربیلک فرمان آن بوده که حال به کلیدهای لمسی جدیدی مجهز شده است.

مرسدس بنز اس کلاس 2021 به نسل جدید غربیلک فرمان این کمپانی با قابلیت تشخیص نبودن دست راننده روی فرمان به صورت خازنی به لطف دو سنسور نصب شده روی غربیلک، مجهز شده است. این سنسورهای نصب شده در جلو و عقب فرمان، تشخیص می دهند که دست راننده روی غربیلک قرار دارد. همچنین زمانی که سیستم های کمکی راننده فعال باشند، نیازی به حرکت فرمان نیست؛ چراکه در صورت حرکت فرمان خودرو تصور می کند که راننده کنترل غربیلک فرمان را در دست گرفته است.

صندلی ردیف عقب مرسدس بنز اس کلاس 2021

نسل جدید اس کلاس به لطف فاصله بین دو محور بیشتر و ابعاد بزرگتر، کابینی جادارتر به نسبت گذشته دارد. فضای 1066 میلی متری سر جلو و فضای 1041 میلی متری پای عقب تقریبا مشابه نسل پیشین هستند؛ ولی فضای آرنج در جلو 38 میلی متر نسبت به قبل افزایش یافته است. در ردیف عقب هم فضای سر 15.24 میلی متر، فضای پا 25 میلی متر و فضای آرنج 11 میلی متر نسبت به نسل قبل بیشتر شده اند. همچنین فضای بار این سدان لاکچری 23 لیتر نسبت به نسخه پیشین افزایش یافته است.

یکی از ویژگی های خاص کابین اس کلاس 2021، نورپردازی داخل کابین آن بوده که در هر 13 میلی متر یک LED روی یک نوار فیبر نوری طراحی شده است. مرسدس هدف از این نورپردازی را ایجاد یک خط روشن مداوم در سرتاسر کابین خودرو بیان کرده است.

 

مشخصات فنی

نسخه پایه مرسدس بنز اس کلاس 2021، تریم S500 بوده که از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی با ژنراتور استارتر EQ بوست که یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی است، بهره می برد. این سیستم روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 429 اسب بخار و بیشینه گشتاور 520 نیوتن متر است. بدین ترتیب نسخه پایه اس کلاس 67 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل پیشین تولید می کند. نیروی تولیدی این پیشرانه به هر چهار چره منتقل می شود. به لطف سیستم هیبریدی ملایم EQ بوست، در مواقع لزوم و به صورت لحظه ای، 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بیشتری به چرخ های این خودرو منتقل می شود.

نمای جانبی مرسدس بنز اس کلاس 2021

نسخه قدرتمندتر اس کلاس جدید، تریم S580 بوده که از یک پیشرانه هشت سیلندر دو توربوشارژ با 469 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. مرسدس در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص شتاب صفر تا 100 کیلومتر این دو خودرو اعلام نکرده است. هر دو مدل به یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک مجهز شده اند و بیشینه سرعت قابل پیمایش آنها نیز به صورت الکترونیکی روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مرسدس برای این دو نسخه اس کلاس پنج مد رانندگی شامل اکو، کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس و Individual را در نظر گرفته است.

یکی از ویژگی های جذاب اس کلاس جدید سیستم E اکتیو بادی کنترل است که از کمک فنرهای پنوماتیکی مشابه نمونه های نصب شده در اسیووی های GLS و GLE بهره می برد. به لطف این کمک فنرهای پنوماتیک خودرو ارتفاع جلو، عقب یا جانبی خودرو در مواقع لزوم افزایش پیدا می کند تا از تکان های بدنه کاسته شود. مرسدس بنز اس کلاس دارای یک تعلیق چهار اتصالی در جلو و یک تعلیق چند اتصالی مستقل در عقب است تا امکان فرمان پذیری چرخ ها عقب نیز فراهم شود. مرسدس بنز اس کلاس 2021 به لطف فرمان پذیری چرخ ها عقب، 15 درصد ضریب فرمان بهتری نسبت به نسخه قبلی دارد.

 

سیستم های ایمنی

همانگونه که انتظار می رفت، اس کلاس جدید به تمام سیستم های ایمنی که مرسدس اختراع کرده مجهز شده است. این لیست بلند بالا شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، سیستم فرمان پذیری فعال، تثبیت خطوط حرکت، کمکی تعویض خطوط، تابوخوان مسیر، هشدار ترافیک در جلو و عقب و مانیتورینگ فعال نقاط کور است.

یکی از ویژگی های جدید اس کلاس 2021، سیستم Pre-Safe Impusle کنترل است. این سیستم قابلیت تشخیص نزدیک شدن یک خودرو از قسمت های جانبی به بدنه را دارد و درست پیش از برخورد ارتفاع خودرو در سمت برخورد را به لطف فنرهای پنوماتیک افزایش می دهد تا شدت خسارت و ضربه وارده به کابین و سرنشین کاهش یابد.

کابین مرسدس بنز اس کلاس 2021

قیمت

متاسفانه در این لحظه اطلاعات زیادی در خصوص قیمت نسخه های مختلف اس کلاس 2021 نداریم. ولی پیش بینی می شود که این خودرو مقداری افزایش قیمت نسبت به نسل قبل با قیمت پایه 94 هزار دلار داشته باشد. مرسدس بنز قصد دارد که اس کلاس جدید را از در نیمه اول سال 2021 راهی بازارهای جهانی کند.

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟