اخبار خودرو جهان
خودروی الکتریکی در مقابل بنزینی و الکتریکی!

درگ ریس پیکاپ ریویان R1T با رم TRX و تسلا مدل Y

دوشنبه - ۴ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس ریویان R1T با رم TRX

ریویان R1T جزو اولین پیکاپ های الکتریکی جهان بوده که از زمان رونمایی با قابلیت های بالای خود همه را شگفت زده کرده است. ولی آیا این خودرو توان رقابت با سریع ترین پیکاپ بنزینی جهان یعنی رم TRX را دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال یک درگ ریس برای اولین بار بین پیکاپ الکتریکی ریویان R1T و رم TRX برگزار شده تا مشخص شود کدام یک سریع تر است.

به گزارش خودرونویس، در لحظه اول عدم تناسب در ابعاد بین ریویان R1T و رم TRX نظر همه را به خود جلب می کند. اما اشتباه نکنید. ریویان R1T رقیب الکتریکی پیکاپ رم TRX بوده و حتی وزن بیشتری نسبت به این خودرو دارد. ریویان R1T وزنی معادل 3175 کیلوگرم دارد. این در حالی بوده که رم TRX با وجود ابعاد بزرگترش وزنی معادل 2722 کیلوگرم دارد.

مشخصات پیکاپ رم TRX

رم TRX قدرتمندترین پیکاپ بنزینی استاندارد حال حاضر دنیا بوده و از پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ معروف هلکت بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 702 اسب بخار قدرت و 881 نیوتن متر گشتاور بوده و رم TRX با اتکا به این پیشرانه قدرتمند می تواند طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این عملکرد برای در هم کوبیدن و شکست دادن هر پیکاپی در رقابت کافیست.

مشخصات پیکاپ ریویان R1T

در طرف مقابل پیکاپ الکتریکی ریویان R1T قرار دارد که به چهار موتور الکتریکی مجزا (یکی برای هر چرخ) مجهز شده که هر موتور الکتریکی قادر به تولید 217 اسب بخار قدرت است. این چهار موتور الکتریکی پیکاپ ریویان R1T روی هم رفته اسما 872 اسب بخار قدرت تولید می کنند. ولی به صورت سیستمی و اندازه گیری شده این میزان قدرت 753 اسب بخار گزارش شده است. بدین ترتیب ریویان R1T با وجود وزن سنگینتر نسبت به رم TRX، پیشرانه به مراتب قدرتمندتری هم دارد که طبق کاتالوگ رسمی می تواند طی 3.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

فیلم درگ ریس ریویان R1T با رم TRX

 

همانطور که می توان حدس زد ریویان R1T به دلیل قدرت بیشتر نسبت به رم TRX و گشتاور آنی موتورهای الکتریکی خود به سادگی رم TRX را در درگ ریس و عملکرد آنرودی شکست می دهد. بدین ترتیب پادشاه جدیدی در زمینه عملکرد آنرودی و سرعت در میان پیکاپ ها ظاهر شده است. البته هنوز می توان رم TRX را سریع ترین پیکاپ درونسوز دنیا دانست که جلوی پیکاپ های الکتریکی در زمینه عملکرد آنرودی حرفی برای گفتن ندارد!

لازم به ذکر است که ریویان R1T در این درگ ریس دارای 90 درصد شارژ باتری بوده بود و روی مد رانندگی اسپرت با پایین ترین تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق قرار داشت. یک دور درگ ریس انرژی بسیار کمی از این خودرو مصرف کرد و میزان شارژ باتری های آن به 89 درصد کاهش یافت.

 

درگ ریس ریویان R1T با تسلا مدل Y پرفورمنس

در قسمت دوم ویدیو درگ ریس دقیقه 9:10، شاهد درگ ریس پیکاپ ریویان R1T با یک خودروی برقی دیگر یعنی تسلا مدل Y پرفورمنس هستیم. تسلا مدل Y پرفورمنس قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. پس از یک رقابت جذاب و نزدیک، این ریویان R1T بود که پیروز این رقابت شد و تسلا مدل Y را شکست داد.

لازم به ذکر است که بهترین تایم صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت ریویان R1T 3.62 ثانیه در این رقابت اندازه گیری شده که نسبت به رقم اعلامی کارخانه کندتر بوده ولی بسیار سریع است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟