اخبار خودرو جهان
هاچبک برقی چینی انگلیسی پلیس شد!

ام جی 4 (MG4) در ناوگان پلیس فرانسه

چهارشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
ام جی 4 MG4 پلیس فرانسه

به تازگی پلیس فرانسه خودروی ام جی 4 برقی (MG4 برقی) را از شرکت سایک موتورز چین برای استفادخ در شهر Meurthe-et-Moselle خریداری کرده است.

به گزارش خودرونویس، ام جی 4 (MG4) پلیس فرانسه یک خودروی برقی با رنج پیمایش 350 کیلومتری تحت سیکل تست WLTP بوده و به یک موتور برقی با توان 168 اسب بخار قدرت مجهز شده است. این هاچبک برقی با این مشخصات قادر است طی 7.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. به نظر شما این عملکرد و این رنج پیمایش برای تعقیب و گریز پلیس و مجرم کافیست؟

ام جی 4 MG4 پلیس فرانسه

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این ام جی 4 برقی متعلق به پلیس فرانسه در شهر Meurthe-et-Moselle بوده که می توان پلاک ثبتی 54 را نیز روی بدنه آن مشاهده کرد. این شهر در شمال فرانسه واقع شده که جمعیتی بیش از 700 هزار نفر داشته و از شمال تا جنوب آن نزدیک به 130 کیلومتر بوده و عرض آن بسته به منطقه بین 7 تا 103 کیلومتر است.

ام جی 4 MG4 پلیس فرانسه

مشخصات فنی ام جی 4 پلیس فرانسه (MG4 برقی پلیس فرانسه)

این ام جی 4 پلیس فرانسه نسخه پایه و استاندارد این خودروست. این موضوع را از رینگ های 17 اینچی نصب شده روی این خودرو، تریم پلاستیکی خاکستری در سپر جلو و فقدان تریم دودی شیشه عقب متوجه شدیم. این خودرو از یک موتور برقی با توان 168 اسب بخار بهره گرفته و نیروی آن توسط یک پک باتری 51 کیلووات ساعتی تامین می شود. این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 350 کیلومتر مسافت است. این مسافت قابل پیمایش برای یک خودروی برقی نه زیاد است و نه کم و در حد متوسط و معقول است.

ام جی 4 MG4 پلیس فرانسه

البته که ام جی 4 برقی با این مسافت قابل پیمایش برای استفاده در ناوگان پلیس درون شهری آن هم شهری با این مساحت مناسب به نظر می رسد و این خودرو با باتری فول شارژ می توان سه بار از شمال تا جنوب این شهر را طی کند.

خودرو ام جی 4 در چین با نام MG مولان عرضه می شود. این خودرو یک هاچبک تمام برقی بوده که توسط سایک موتورز در چین تولید می شود و روی پلتفرم Nebula این برند توسعه یافته است. لازم به ذکر است که MG4 به سادگی موفق به پاس کردن تست تصادف اروپا Euro NCAP شده است. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4278، 1836 و 1516 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2705 میلی متر اعلام شده است.

ام جی 4 با سه پک باتری مختلف به بازار عرضه می شود. نسخه پایه پک باتری 51 کیلووات ساعتی با رنج پیمایش 350 کیلومتر، نسخه بالاتر پک باتری 64 کیلووات ساعتی با رنج پیمایش 435 کیلومتر و نسخه نهایی پک باتری 77 کیلووات ساعتی با رنج پیمایش 520 کیلومتری دارد. این خودرو دارای دو مدل عقب محرک تک موتوره با توان 168 و 204 اسب بخار قدرت بوده و نسخه چهار چرخ محرک دو موتوره آن قادر به تولید 426 اسب بخار قدرت است.

ام جی 4 MG4 پلیس فرانسه

قیمت و امکانات MG4

ام جی 4 برقی (MG4) در مدل استاندارد در فرانسه قیمتی معادل 27 هزار و 800 دلار دارد. این خودرو دارای قابلیت رانندگی به صورت تک پداله، قابلیت شارژ سریع 88 کیلوواتی، سیستم تعلیق مولتی لینک عقب 5 اتصالی، نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی میان داشبورد، چراغ های LED، سنسورهای پارک عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و قابلیت استفاده به عنوان پاوربانک و تامین انرژی دیگر وسایل الکترونیکی را داراست. شاید این خودرو در فرانسه مقرون به صرفه به نظر برسد، اما باید اظهار کنیم که همین خودرو در چین به دلیل سوبسیدهای دولت چین قیمتی در حدود 17 هزار و 225 دلار دارد.

ام جی 4 MG4 پلیس فرانسه

شایعه شده که پلیس فرانسه قصد دارد سال آینده از خودروهای Li Auto و اسیووی های سری L این شرکت در ناوگان خود استفاده کند که هنوز مدل دقیق آن فاش نشده است. البته این خبر خیلی بحث برانگیز است. چراکه شرکت چینی Li Auto بخش بین المللی ندارد.

 

4.9 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟