اخبار خودرو جهان
اختصاصی خودرونویس؛

معرفی لامبورگینی اوروس SE / ابر شاسی بلند لامبورگینی با پیشرانه هیبرید!

شنبه - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 5 دقیقه
لامبورگینی اوروس هیبرید

سرانجام لامبورگینی از نسخه پلاگین هیبرید اوروس رونمایی کرد. خوشبختانه در نسخه هیبرید نیز شاهد استفاده از همان پیشرانه V8 چهار لیتری تویین توربو هستیم و لامبورگینی با اضافه کردن یک موتور برقی قدرت این شاسی بلند دوست داشتنی را افزایش داده است.

سرانجام لامبورگینی از نسخه پلاگین هیبرید اوروس رونمایی کرد. خوشبختانه در نسخه هیبرید نیز شاهد استفاده از همان پیشرانه V8 چهار لیتری تویین توربو هستیم و لامبورگینی با اضافه کردن یک موتور برقی قدرت این شاسی بلند دوست داشتنی را افزایش داده است.

موتور برقی لامبورگینی اوروس SE بر روی گیربکس این خودرو نصب شده و می‌تواند 192 اسب بخار قدرت و 456 نیوتن بر متر گشتاور تولید کند. این در حالی است که قدرت پیشرانه بنزینی اوروس 620 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. پس به این ترتیب مجموع پیشرانه برقی و بنزینی به بیش از 800 اسب بخار می‌رسد، که عدد قابل توجهی است.

لامبورگینی اوروس هیبرید 1

با چنین قدرت فوق‌العاده ای لامبورگینی اوروس SE می تواند در مدت زمان 3.4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد که 0.1 ثانیه سریعتر از Urus S خواهد بود اما همچنان اوروس پرفورمانته با شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه ای سریع ترین مدل اوروس به شمار می رود. همچنین اوروس SE می‌تواند به حداکثر سرعت 312 کیلومتر بر ساعت برسد.

لامبورگینی اوروس هیبرید 2

غملکرد فنی لامبورگینی اوروس هیبرید

این گاو خشمگین سنت آگاتا 1.4 مایل یا 400 متر را در عرض  11.4 ثانیه طی می کند که باعث می شود که نه تنها 1.1 ثانیه سریع تر از نسخه S باشد بلکه 0.1 ثانیه نیز از اوروس پرفورمانته سریع خواهد بود. این موضوع باعث می شود که نسخه هیبرید به سریع ترین نسخه اوروس در این بخش تبدیل شود. Urus SE به یک پکیج باتری لیتیوم یونی 25.7 کیلووات ساعتی مجهز شده است که در زیر کف صندوق نصب شده است و امکان پیمودن بیش از 60 کیلومتر را به صورت تمام برقی برای لامبورگینی اوروس SE فراهم میکند. همچنین گفتنی است که در حالت تمام برقی حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت خواهد بود ‌و پس از آن پیشرانه V8 به طور خودکار روشن و وارد عمل می‌شود. طبق ادعای لامبورگینی تولید گازهای گلخانه ای اوروس SE در مقایسه با سایر نسخه ها اوروس 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

لامبورگینی اوروس SE

طراحی لامبورگینی اوروس SE

علاوه بر تغییر در بخش فنی، خودروساز ایتالیایی به روزرسانی هایی نیز در بدنه و کابین اوروس اعمال کرده است، تا لامبورگینی اوروس SE نیز همانند اوروس S و اوروس پرفورمانته دارای مشخصه های ظاهری منحصر به فردی باشد.

چراغ های LED جلو با طراحی جدید در کنار سپر و کاپوت با طراحی جدید باعث شده تا علاوه بر تفاوت با سایر مدل های اوروس دارای خشونت کمتری نیز نسبت به آنها در نمای جلو باشد. در بخش عقب نیز شاهد تغییراتی شامل پنل سرتاسری دور چراغ های عقب، درب صندوق و دیفیوزر با طراحی جدید هستیم. به گفته لامبورگینی تغییرات اعمال شده در بخش عقب باعث شده تا اوروس پلاگین هیبرید 35 درصد نیروی داون فورس بیشتری به نسبت اوروس S تولید می کند.

کابین لامبورگینی

درون کابین نیز شاهد تغییرات و به روز رسانی هایی هستیم که در این بخش نیز تغییرات موجب ایجاد فضای ملایم تری شده است.

لامبورگینی این شاسی بلند دوستدار محیط زیست را به رینگ های 23 اینچی با طراحی جدید مجهز کرده است. و همچنین برای آن بیش از 100 گزینه رنگ بدنه و 47 تریم داخلی متفاوت در نظر گرفته است. علاوه بر این اگر هیچ یک از اینها نتوانست نظر شما را به خود جلب کند می توانید از بخش شخصی سازی رنگ و تریم مورد علاقه خود را سفارش دهید.

عقب لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس SE دارای دو صفحه نمایش 12.3 اینچی و چهار حالت رانندگی جدید شامل: EV Drive، Hybrid، Performance و Recharge است. این در حالی است حالت های رانندگی قبلی شامل: Strada، Sport، Corsa، Neve، Sabbia و Terra نیز همچنان در دسترس است.

لامبورگینی پیش از این اعلام کرده است که از سال 2029 و همزمان با معرفی نسل دوم اوروس پیشرانه بنزینی به طور کامل کنار گذاشته می شود و اروس تنها با پیشرانه برقی در دسترس خواهد بود. بنابراین اگر یک SUV بی نظیر بنزینی از برند افسانه‌ای ایتالیایی می‌خواهید، همین حالا خودروی خود را سفارش دهید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟