اخبار خودرو جهان
1001 اسب بخار قدرت و همچنان 12 سیلندر، اما هیبریدی!

لامبورگینی ریولتو 2024 جانشین اونتادور رونمایی شد

جمعه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
lamborghini-revuelto لامبورگینی ریولتو (1)

لامبورگینی ریولتو جانشین اونتادور بوده و اکنون پرچمدار جدید ابرخودروهای گاو خشمگین ایتالیایی محسوب می شود و امروز به صورت رسمی رونمایی شده است. لامبورگینی اونتادور بیش از یک دهه برای این برند پرچمداری کرد و حال وقت معرفی جانشین این خودرو یعنی لامبورگینی ریولتو 2024 رسیده است.

به گزارش خودرونویس، لامبورگینی ریولتو یک ابرخودرو دو نفره بوده که این شرکت از آن به عنوان آینده نزدیک دنیای خودروهای عملکردی یاد می کند. انبوهی از تکنولوژی های جدید در این خودرو نهفته شده و اگر شما هم مثل ما از دنیای بدون لامبورگینی های 12 سیلندر ترس دارید بگذارید همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که هنوز نیروگاه 12 سیلندر در این لامبورگینی حفظ شده است.

lamborghini-revuelto لامبورگینی ریولتو (1)

مشخصات فنی لامبورگینی ریولتو

لامبورگینی ریولتو از یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی بهره گرفته که در کنار آن سه موتور برقی هم نصب شده که این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 1001 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی به هر چهار چرخ توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه منتقل می شود و همچنین یک حالت رانندگی تمام برقی هم برای این ابرخودروی پلاگین هیبریدی در نظر گرفته شده است.

lamborghini-revuelto لامبورگینی ریولتو (1)

لامبورگینی ریولتو روی یک شاسی مونوکوک جدید ساخته شده و به ادعای لامبورگینی اولین شاسی تمام فیبرکربنی در بخش جلوست. لامبورگینی ریولتو قادر است طی 2.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و طی کمتر از 7 ثانیه از حالت سکون به مرز 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند. نهایت سرعت قابل پیمایش این ابرخودرو هم فراتر از 354 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. اگر قصد دارید که خیلی بی صدا در شهر حرکت کنید، می توانید روی مد تمام الکتریکی به میزان مسافتی در حدود 10 کیلومتر در شهر تردد کنید.

lamborghini-revuelto لامبورگینی ریولتو (1)

پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر این خودرو کاملا جدید بوده و سبکتر و قدرتمندتر از نسل قبلی شده است. این پیشرانه به تنهایی قادر به تولید 813 اسب بخار قدرت در دور 9250 و 725 نیوتن متر گشتاور است. در زمینه سیستم هیبریدی، دو موتور برقی روی اکسل جلو نصب شده اند و موتور برقی سوم بین گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار گرفته که نخستین بار است که چنین سیستمی را در یک لامبورگینی شاهد هستیم. این موتور به صورت عرضی در پشت موتور نصب شده و فضایی را برای قراردادن یک پک باتری کوچک 3.8 کیلووات ساعتی فراهم کرده که قبلا تونل گیربکس بوده است.

باتری لامبورگینی ریولتو بسیار کوچک است. اما به حدی بوده که نزدیک به 10 کیلومتر در حالت شارژ کامل برای این ابرخودرو پیمایش تمام برقی را رقم بزند. همچنین به حدی کوچک بوده که طی شش دقیقه توسط نیروی موتور دوباره شارژ می شود. بدیهیست که لامبورگینی با هدف بهینه شدن این سیستم هیبریدی را طراحی نکرده، بلکه با دید کمکی برای موتور بنزینی و همچنین مقداری هم کاهش آلایندگی این سیستم طراحی شده است. این ابرخودرو درحالت هیبرید 1001 اسب بخار قدرت و در حالت تمام برقی 180 اسب بخار قدرت را تولید می کند که در هر دو حالت دارای سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک است.

lamborghini-revuelto لامبورگینی ریولتو (1)

طراحی ظاهری لامبورگینی ریولتو

لامبورگینی ریولتو در ظاهر تلفیقی از زاویه های تند و المان های کلاسیک است. به عنوان مثال باله شناور مشابه با دیابلو روی گلگیرهای عقب و همچنین شیب تند قسمت جلو مشابه با موسیه لاگو طراحی شده اند. در نمای جانبی هم لامبورگینی ریولتو تا حد بسیار زیادی مشابه با اونتادور بوده و در تمام این بخش ها یک تم تکراری Y شکل را مشاهده می کنید. ورودی های هوای بزرگ جانبی مانند فلش به سمت جلو اشاره می کنند.

چرا این مقدار تم Y در نمای ظاهری این ابرخودرو وجود دارد؟ لامبورگینی این موضوع را با عناصر هوافضا مدرن مرتبط می داند و زمانی که جنگنده F35 لایتنینگ 2 نگاه می کنید، کمی متوجه منطق پشت این رویکرد خواهید شد. ترکیب این المان های Y شکل با زاویه های تند و تیز بدنه و طرح شش ضلعی اگزوزها در عقب باعث شده که لامبورگینی ریولتو استایلی مشابه با جنگنده ها داشته باشد.

lamborghini-revuelto لامبورگینی ریولتو (1)

طراحی لامبورگینی ریولتو صرفا بر مبنای فیلم های علمی تخیلی نیست. بلکه باله های جانبی پشت چرخ های جلو برای کمک به بهبود جریان هوا در اطراف خودرو طراحی شده اند. همچنین سقف نیز به نحوی طراحی شده که هوا را به سمت بال عقب هدایت کند و در عین حال مقداری فضای سر سرنشینان داخل کابین را افزایش دهد. اسپیلیتر جلو نیز هوا را از سمت چرخ ها دور می کند و در قسمت عقب هم شاهد جذابترین دیفیوزر نصب شده برای یک لامبو تا به امروز هستیم که ضمن تولید نیروی رو به پایین، به هدایت جریان هوا برای خنکسازی پیشرانه نیز کمک می کند.

بال عقب لامبورگینی ریولتو فعال بوده و بسته به شرایط به صورت خودکار تنظیم می شود. البته امکان کنترل به صورت دستی برای تولید حداقل و حداکثر نیروی رو به پایین را هم دارد.

lamborghini-revuelto لامبورگینی ریولتو (1)

طراحی کابین لامبورگینی ریولتو

المان Y شکلی که پیشتر در خصوص آن صحبت کردیم، در کابین لامبورگینی ریولتو هم دیده می شود. اما سه نمایشگر دیجیتالی نصب شده در کابین وجه تمایز اصلی کابین این ابرخودرو نسبت به اونتادور هستند. در مقابل راننده یک نمایشگر 12.3 اینچی قرار گرفته و در میان داشبورد هم یک نمایشگر ایستاده 8.4 اینچی قرار دارد و در مقابل سرنشین هم یک نمایشگر 9.1 اینچی قرار گرفته است. جالب اینجاست که هر سه نمایشگر امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات را دارند و لامبورگینی با اینکار قصد دارد تاکید کند که سرنشین جلو بیشتر نقش کمک خلبان را برای راننده ایفا می کند. درست مانند جنگنده های نظامی!

lamborghini-revuelto لامبورگینی ریولتو (1)

لامبورگینی سعی کرده که ابرخودرو ریولتو سازگارتر با محیط زیست باشد. به همین جهت از فرایندهای جدیدی برای تولید مواد اولیه استفاده کرده و از چرم های میکروفایبر و همچنین پلی استر بازیافتی برای کابین استفاده کرده که در 70 رنگ مختلف قابل سفارش هستند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟