اخبار خودرو جهان
پیش به سوی الکتریکی سازی

برنامه لامبورگینی برای جانشین اونتادور و هوراکان

دوشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لامبورگینی سیان

لامبورگینی اونتادور Ultimae آخرین ابرخودروی 12 سیلندر کاملا درونسوز این برند ایتالیایی بوده و پس از آن لامبورگینی با تمام قدرت در زمینه الکتریکی سازی سه محصول خود حرکت می کند. استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی طی مصاحبه ای اظهار کرد که در آینده چه برنامه ای دارد و طی ماه های آتی سال جاری محصولی جدید توسط این شرکت معرفی خواهد شد.

به گزارش خودرونویس، لامبورگینی که شش ماهی طلایی یا به عبارت دیگر بهترین شش ماه تاریخ خود را در ماه های ابتدایی 2021 تا به این لحظه پشت سر گذاشته، قصد دارد در تابستان امسال ابرخودرویی 12 سیلندر با سیستم هیبریدی کمکی را رونمایی کند. مدیرعامل این کمپانی بدون اشاره به جزییات اشاره کرد این خودرو از همان فناوری ابرخازن به کار رفته در لامبورگینی سیان FKP 37 با قدرت 819 اسب بخار بهره می برد که اولین محصول الکتریکی سای شده تولیدی این کمپانی محسوب می شد.

 

برنامه های آینده لامبورگینی

طی همین مصاحبه، مدیرعامل این شرکت افزود که لامبورگینی در سال 2022 دو محصول جدید بر پایه هوراکان و اوروس نیز معرفی می کند. در سال 2022 قرار نیز که هوراکان موتور وسط 10 سیلندر نسل عوض کند و تغییر نسل این ابرخودرو در سال 2024 صورت می گیرد. این بدان معنی بوده پس از نسخه STO، قرار است مدل جدیدی برای هوراکان معرفی شود که ممکن است مدل اسپایدر STO باشد.

در خصوص اسیووی اوروس هم لامبورگینی قصد دارد یک به روزرسانی میان دوره ای را روی این خودرو اعمال کند و مقداری توان پیشرانه را افزایش دهد و نسخه پلاگین هیبریدی هم برای اوروس عرضه کند. طی ماه های گذشته نسخه های استتار شده ای از توروس در حال تست مشاهده شده و لامبورگینی مدتی پیش جشن فروش 15 هزار دستگاهی اوروس را برگزار کرد که جانشین معنوی اسیووی LM002 محسوب می شود.

نمای عقب لامبورگینی سیان

مدیرعامل لامبورگینی در ادامه بیان کرد که جانشین اونتادور در سال 2023 با پیشرانه پلاگین هیبریدی از راه می رسد. قرار نیست که در این خودرو از تکنولوژی ابرخازن ها استفاده شود؛ وی بیان کرد که این خودرو از Bridge تکنولوژی بهره می برد و نمی تواند تا سال 2023 قوانین روز به روز سختگیرانه تر شده آلایندگی را پاس کند. از این رو لامبورگینی تصمیم گرفته یک پیشرانه 12 سیلندر کاملا جدید و سیستم هیبریدی همگام با آن را توسعه دهد.

زمانی که از مدیرعامل لامبورگینی در خصوص افزایش وزن ناشی از سخت افزار اضافی نصب شده به دلیل الکتریکی سازی سوال شد، وی از پاسخ نسبت دقیق اسب بخار به وزن خودداری کرد. ولی وی در بین صحبت های خود بیان کرد که جانشین اونتادور به لطف بوست موتور الکتریکی قدرتمندتر خواهد بود و این اضافه وزن تاثیری روی عملکرد آن نخواهد گذاشت. همچنین با استفاده گسترده از مواد فیبر کربنی و متریل فوق سبک، سعی می شود که تا حد ممکن وزن این خودرو پایین نگه داشته شود.

در خصوص نسل بعدی هوراکان، مدیرعامل لامبورگینی اظهار کرد که هنوز برای اظهار نظر خیلی زود است و مشخص نیست که این خودرو همچنان پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی مشترک با آئودی R8 را حفظ می کند یا خیر. وی منکر احتمال استفاده از پیشرانه هیبریدی شش سیلندر در این خودرو نشد و بیان کرد که لامبورگینی در حال بررسی تمام گزینه های موجود برای نسل روی محصولات آتی خود است.

وینکلمن در خصوص چهارمین محصول لامبورگینی که قرار است با پیشرانه تمام الکتریکی در سال 2025 رونمایی شود افزود که این خودرو اسیووی نیست. به جای آن این خودرو حداقل یک محصول 2+2 نفره بوده که قابلیت استفاده روزمره را دارد. این بدان معناست که لامبورگینی قصد تولید یک گرند تورر تمام الکتریکی را دارد.

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟