اخبار خودرو جهان
خداحافظی تلخ با آقای صدا!

لامبورگینی اونتادور Ultimae معرفی شد

شنبه - ۱۹ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لامبورگینی اونتادور آلتیمیت

سرانجام آخرین نسخه لامبورگینی اونتادور از راه رسید. این مدل اونتادور Ultimae نام دارد که آخرین ورژن تولیدی از این ابرخودرو 12 سیلندر قدرتمند ایتالیایی است. با معرفی این خودرو رسما دوران حکومت اونتادور پس از یک دهه حضور و معرفی مدل اصلی LP700 در فوریه سال 2011 در نمایشگاه ژنو به پایان رسید. این ابرخودرو قدرتمند موتور وسط طی این یک دهه به روزرسانی های زیادی در بخش فنی به خود دیده و این مدل Ultimae اونتادور، قدرتمندترین محصول لامبورگینی بدون درنظر گرفتن سیان هیبریدی است.

مشخصات فنی لامبورگینی اونتادور آلتیمیت

به گزارش خودرونویس، اونتادور Ultimae با کد LP780 شناخته می شود و از یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی با 780 اسب بخار قدرت در 8500 دور بر دقیقه بهره می برد. این مدل مقداری نسبت به اونتادور SVJ قدرتمندتر بوده؛ ولی بیشینه گشتاور هر دو 720 نیوتن متر در 6750 دور بر دقیقه است. اونتادور Ultimae 1550 کیلوگرم وزن داشته که 55 کیلوگرم نسبت به اونتادور S سبک تر بوده و نسبت وزن به قدرتی یکسان با مدل SVJ دارد.

لامبورگینی اونتادور آلتیمیت

هدف اصلی پشت تولید اونتادور Ultimae ، ترکیب استایل هوشمندانه با کابین لوکس اونتادور S و عملکرد خوب نسخه SVJ بوده است. این ابرخودرو در هر دو مدل کوپه و رودستر با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب قابل سفارش است. به جای بال عقب ثابت بزرگ نصب شده در نسخه SVJ، یک اسپویلر فعال سه حالته( Closed، Maximun Performance، Maximum Handling) برای مدل Ultimae اونتادور نصب شده است.

نمای عقب لامبورگینی اونتادور آلتیمیت

لامبورگینی اونتادور Ultimae سن زیاد خود را پشت ظاهر بسیار جذاب و عملکرد خیره کننده اش مخفی کرده است. این مدل قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 8.7 ثانیه هم از مرز 200 کیلومتر بر ساعت عبور می کند. بیشینه سرعت قابل پیمایش این مدل هم 355 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته نسخه رودستر این ابرخودرو به دلیل برخوردار بودن از سقف پیچیده و اضافه وزن ناشی از آن مقداری کندتر از مدل کوپه است.

لامبورگینی اونتادور آلتیمیت رودستر

استایل ظاهری و کابین

به صورت استاندارد 18 رنگ مختلف برای بدنه اونتادور Ultimae قابل سفارش بوده و از طریق سفارشی سازی نیز می توان 300 رنگ مختلف روی بدنه این ابرخودرو پیاده سازی کرد. اونتادور آلتیمیت به رینگ های 20 و 21 اینچی فورج با رنگ های مختلفی و تایرهای پیرلی P Zero Corsa مجهز شده و کالیپرهای ترمز در رنگ های مختلفی پشت این چرخ ها نصب می شود.

کابین لامبورگینی اونتادور آلتیمیت

درون کابین این خودرو همانند اونتادور S زیبا و جذاب بوده؛ با این تفاوت که نشان 001 از 350/250 درون آن دیده می شود. این بدان معناست که لامبورگینی تنها قصد تولید 350 دستگاه از مدل کوپه و 250 دستگاه از مدل رودستر اونتادور Ultimae را دارد.

لامبورگینی اونتادور آلتیمیت

سخن پایانی

معرفی نسخه Ultimae به معنای زنگ بازنشستگی این گاو خشمگین ایتالیایی بوده و دیگر ابرخودرو تمام بنزینی از این برند ایتالیایی معرفی نخواهد شد. به جای آن لامبورگینی تمرکز خود را روی تولید محصولاتی هیبریدی تا سال 2024 منعطف می کند و اولین ابرخودرو الکتریکی خود را نیز در نیمه دوم همین دهه معرفی خواهد کرد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟