اخبار خودرو جهان
اختصاصی خودرونویس؛

تیگو 8 پرو جدید رونمایی شد، شاید به زودی در ایران!

یکشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 5 دقیقه
تیگو 8 پرو 2025

چری تیگو 8 پرو که در بازار کشورمان هم چند وقتی است با نام فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس عرضه می شود، سرانجام به میانه عمر خود رسید. یک فیس لیفت ماژور میان دوره ای برای این کراس اوور هفت نفره محبوب، لازم به نظر می آمد.

چری تیگو 8 پرو که در بازار کشورمان هم چند وقتی است با نام فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس عرضه می شود، سرانجام به میانه عمر خود رسید. یک فیس لیفت ماژور میان دوره ای برای این کراس اوور هفت نفره محبوب، لازم به نظر می آمد. نمایشگاه خودرو پکن 2024 هم بهترین فرصت برای پرده برداری از این فیس لیفت جدید بود. مجموعه ای از تغییرات را در ظاهر بیرونی و درونی تیگو 8 پرو جدید می توان مشاهده کرد.

طراحی ظاهری تیگو 8 پرو 2025

آنچه پیش از هر چیز، قابل لمس است، نمای بیرونی تیگو 8 پرو جدید است که به نظر با الگو برداری از تیگو 9، کاملا متفاوت جلوه می کند. جلو پنجره هشت ضلعی را قبلا هم دیده بودیم، اما الگوی کهکشانی آن اندکی تغییر کرده است. فرم توری مانند جلو پنجره، ظاهر خودرو را تازه تر از قبل نشان می دهد.

نمای جانبی تیگو 8 جدید

رینگ های پر شاخه آلیاژی، دستگیره های مخفی شونده، سقف مشکی معلق، چراغ های LED جدید در عقب و قطعات مشکی پیانویی در نقاط مختلف بدنه، ظاهر تیگو 8 پرو جدید را تجملاتی تر از قبل کرده اند. به لطف این تغییرات ظاهری، فیس لیفت تیگو 8 را عملا می توان برادر کوچک تیگو 9 معرفی کرد.

طراحی کابین تیگو 8 پرو جدید

اما در خصوص کابین چطور؟ خب باید گفت که طراحان چری در این بخش هم به شدت مشغول بوده اند. در همان ابتدا، فرم جدید کنسول مرکزی با دو پد شارژ وایرلس، خود نمایی می کند. محل جانمایی دریچه های تهویه عوض شده و نمایشگر مرکزی هم دیگر با صفحه کیلومتر پیوسته نیست. حتما می پرسید که اهرم دنده کجاست؟ خب باز هم به سبک تیگو 9، این اهرم به پشت فرمان انتقال یافته که فضای بیشتری هم روی کنسول ایجاد می کند.

کابین تیگو 8 پرو

همچنین با باز طراحی داشبورد، طراحان امکان نصب یک نمایشگر بزرگتر را پیدا کرده اند که سایز آن با نمونه موجود در تیگو 9 برابر است و به 15.2 اینچ می رسد. از دیگر ویژگی های کابین تیگو 8 پرو جدید، وجود سقف پانورامیک بزرگتر، تودوزی چرم مرغوب، صندلی های برقی مجهز به حافظه، درب صندوق عقب برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و قابلیت اتصال بی سیم را می توان نام برد.

طراحی تیگو 8 پرو 2025

مشخصات فنی تیگو 8 پرو 2025

زیر کاپوت تیگو 8 پرو جدید همچنان می توان طیف متنوعی از موتورها را تجربه کرد. انتخاب اول، پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ 197 اسب بخاری با 290 نیوتن متر گشتاور است. گزینه دوم هم، نمونه 2 لیتری 254 اسب بخاری به شمار می رود که 390 نیوتن متر گشتاور دارد و با سیستم چهار چرخ محرک فعال، همراه می شود. در حالی که ویرایش PHEV با موتور 1.5 لیتری توربو و دو موتور الکتریکی به مجموع توان 320 اسب بخار و 510 نیوتن متر، همچنان در دسترس است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟