به گزارش خودرونویس، فونیکس تیگو 8 پرو مکس به دلیل بهره گیری از موتور قدرتمندتر نسبت به نسخه پرو و همچنین سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، اکنون پرچمدار محصولات فونیکس مدیران خودروست. این خودرو همچنین نخستین کراس اوور دو دیفرانسیل چینی بازار ایران و همچنین قدرتمندترین کراس اوور مونتاژی صفر کیلومتر در کشور محسوب می شود. پس از عرضه نسخه پرو به عنوان نخستین محصول برند فونیکس و پرچمدار محصولات مدیران خودرو حدود یکسال پیش، این شرکت بازخوردهایی را از سوی مشتریان خود مبنی بر عرضه یک کراس اوور دو دیفرانسیل گرفت.

 

ویدیو بررسی ماشین تیگو 8 پرو مکس (AWD دو دیفرانسیل)

 

 

فونیکس تیگو 8 پرو مکس حاصل همین بازخوردهای مشتریان بوده و نه تنها از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک AWD بهره می برد، بلکه پیشرانه آن نیز به مراتب از نسخه پرو قدرتمندتر شده است. مدیران خودرو به خوبی این گپ موجود در بازار خودروهای صفر کیلومتر و فقدان یک شاسی بلند تمام چرخ محرک صفر کیلومتر را شناسایی کرد و در راستای برطرف کردن آن تیگو 8 پرو مکس از راه رسید.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو مکس از نسل جدید موتورهای خانواده ACTECO بهره گرفته است. جالب است بدانید که پیشرانه این خودرو در سال 2021 جایزه پیشرانه برتر سال چین یا China Heart را کسب کرده و جزو 10 موتور برتر چین و یکی از قدرتمندترین موتورهای 2 لیتری در این کشور شناخته می شود. موتور تیگو 8 پرو مکس یک انجین 4 سیلندر با حجم 2 لیتر و سیستم توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت بوده که قادر به تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

تیگو 8 پرو مکس در مقایسه با تیگو 8 پرو 57 اسب بخار در زمینه قدرت و 100 نیوتن متر در زمینه گشتاور رشد داشته که رقم بسیار چشمگیری برای این خودرو محسوب می شود. با وجود تفاوت موتور، اما این خودرو از همان گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه WET مشابه با نسخه پرو بهره می برد. ولی تفاوت در نحوه انتقال قدرت بوده که در این خودرو نیرو به لطف سیستم AWD به صورت دائمی به هر چهار چرخ منتقل می شود.

ست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive 1

این شاسی بلند پریمیوم دو دیفرانسیل دارای مدهای رانندگی متعددی از جمله نرمال، اسپرت، اکو، برف، گل و آفرود بوده که عملکرد دریچه گاز و درصد انتقال قدرت بین چرخ های جلو و عقب را تغییر می دهند.

شتاب صفر تا 100 تیگو 8 پرو مکس را در ویدیو تست و بررسی تیگو 8 پرو مکس با دستگاه درگی 2 بار اندازه گیری کرده ایم که می توانید آن را مشاهده کنید.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

تجربه رانندگی با تیگو 8 پرو مکس

در بررسی این خودرو، سعی کرده ایم آن را هم در مسیرهای آفرودی شامل گل و برف تست کنیم و عملکرد سیستم چهار چرخ محرک و همچنین توان و قدرت موتور و عملکرد گیربکس را در آفرود بررسی کنیم. در ادامه ویدیو تست تیگو 8 پرو مکس، این خودرو را به دشت بردیم تا عملکرد آن را در بالارفتن از شیب ها بررسی کنیم و میزان انعطاف چرخ ها و توان خودرو برای بالارفتن از شیب را بررسی کنیم.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

همچنین به بررسی این خودرو در مسیر جاده ای هم پرداختیم و عملکرد این خودرو را در جاده و مسیر هموار هم بررسی کردیم. در این بخش به بررسی عملکرد و هماهنگی موتور و گیربکس، عملکرد تعلیق، سیستم ترمز و کنترل پایداری خودرو پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای پی بردن به عملکرد این خودرو، ویدیو تست و بررسی تیگو 8 پرو مکس را در ابتدای مطلب مشاهده کنید. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این خودرو به دلیل بهره گیری از موتور قدرتمند فوق العاده بوده و شتاب صفر تا 100 آن زیر 8 ثانیه است. یقینا در صورت استفاده از بنزین سوپر و اکتان، شاهد عملکرد بهتری از این خودرو خواهیم بود.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

نکته حیرت آور فونیکس تیگو 8 پرو مکس، عملکرد بی نظیر سیستم ترمز بوده که در کمتر از 40 متر توان متوقف کردن این خودرو را از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دارد.

در ادامه به بررسی عملکرد سیستم های کمکی راننده نیمه خودران آن پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم این بخش جذاب را از دست ندهید و ویدیو آن را مشاهده کنید.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

ظاهر فونیکس تیگو 8 پرو مکس

در ادامه به تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به نسخه پرو می پردازیم. فونیکس تیگو 8 پرو مکس در بخش ظاهری نسبت به تیگو 8 پرو تغییراتی بسیار کم اما هوشمندانه داشته است. در نمای جلو گرافیک چراغ ها و کلیت طراحی یکسان بوده و حتی جلوپنجره هم تغییری نداشته است. اما یک قاب خاکستری رنگ اطراف جلوپنجره این خودرو را در بر گرفته که در مدل پرو وجود نداشت. اما طراحی دیلایت های پایین سپر و قاب آنها نیز در تیگو 8 پرو مکس تغییر کرده است.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

این خودرو در نمای جانبی تغییر آنچنانی نداشته است. اما عمده تغییرات ظاهری نسبت به نسخه پرو را می توان در نمای عقب مشاهده کرد. شیشه چراغ های این خودرو دارای تم شفاف بوده، اما گرافیک داخل آنها تغییری نداشته است. همچنین لوگوی 390T که در عقب نصب شده به گشتاور 390 نیوتن متری موتور اشاره دارد و در سمت راست درب صندوق عقب هم نشان AWD دیده می شود که بیانگر سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک این خودرو است. اما تغییر اصلی این خودرو در بخش ظاهری به دیفیوزر نصب شده در پایین سپر عقب و خروجی های اگزوز درون آن مربوط می شود. در هر طرف سپر عقب دو خروجی اگزوز قرار داشته که تعداد اگزوزهای این خودرو را به 4 عدد رسانده است.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

کابین فونیکس تیگو 8 پرو مکس

این خودرو در بخش طراحی داخلی هیچ تفاوتی در کیفیت متریال به کار رفته و دیزاین با نسخه پرو ندارد. تنها در کنسول میانی یک کلید دایره ای شکل تعبیه شده که با چرخاندن آن می توان مدهای رانندگی این خودرو را تغییر داد. این کلید در نسخه پرو برای تغییر حجم صدا و روشن و خاموش کردن سیستم صوتی بود.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

امکانات و آپشن های تیگو 8 پرو مکس

در ادامه به معرفی آپشن های ایمنی و رفاهی این خودرو پرداختیم. امکانات ایمنی این خودرو شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر، کمکی حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک در عقب، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی رانندگی در ترافیک، قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس، چرخش خودکار چراغ ها به هنگام چرخاندن فرمان، سنسور نور، سنسور باران، هشدار خستگی راننده پس از رانندگی طولانی و … است.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

امکانات رفاهی این خودرو هم شامل دو نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی روی داشبورد، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیفترهای دنده پشت فرمان، نورپردازی داخل کابین، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سانروف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با سه خروجی، درب برقی صندوق عقب با سنسور کلید، سیستم صوتی قدرتمند سونی، شیفتر دنده برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، شارژر بدون سیم تلفن همراه، کول باکس، قابلیت حرکت ریلی صندلی های ردیف دوم با قابلیت تنظیم زاویه پشتی و … است.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو مکس

این خودرو اکنون قیمتی معادل دو میلیارد و 280 میلیون تومان دارد که گران قیمت ترین محصول برند فونیکس مدیران خودرو محسوب می شود. اما اختلاف قیمت کم آن با نسخه پرو و همچنین بهره گیری از موتور قدرتمندتر و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک آن باعث شده تا مشتریان تا حد زیادی نسبت به خرید این خودرو وسوسه شوند.

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس tiggo 8 pro max test drive (25)

فونیکس تیگو 8 پرو مکس با 7 سال گارانتی یا 200 هزار کیلومتر به همراه BSI به بازار عرضه می شود که یقینا قیمت ارزانتر آن نسبت به رقبای وارداتی کارکرده مانند هیوندای سانتافه، رنو کولئوس، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل و … می تواند سبب موفقیت این خودرو در بازار ایران شود.

4.7 از 22 رای