اخبار خودرو جهان
دارای یک موتور برقی روی محور عقب

ام جی 4 MG4 هاچبک برقی چینی انگلیسی رونمایی شد

سه شنبه - ۱۴ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
mg4 ام جی 4 خودروی الکتریکی برقی (1)

شرکت خودروسازی ام جی اولین تصاویر رسمی از خودروی الکتریکی جدید ام جی 4 MG4 را منتشر کرده است. این شرکت قصد دارد که ام جی 4 MG4 را در ماه سپتامبر به بازار انگلیس عرضه کند. ام جی 4 MG4 اولین محصول این خودروساز چینی-انگلیسی بوده که روی پلتفرم ماژولار MSP توسعه یافته و قرار است که در آینده محصولات مختلفی در سگمنت های متنوع نیز روی این پلتفرم طراحی شوند.

به گزارش خودرونویس، ام جی 4 MG4 در ماه فوریه بود که در حالت تست رویت شد و در همان ماه تیزر این خودرو نیز منتشر شد. ولی این اولین بار بوده که قادر به تماشای نمای بیرونی و داخلی ام جی 4 MG4 آن هم بدون پوشش استتاری هستیم. این خودرو یک هاچبک پنج درب بوده که رگه های از کراس اوورها نیز در استایل ظاهری این خودرو دیده می شود.

 

ظاهر ام جی 4 MG4 برقی

خودروی ام جی 4 MG4 در نمای جلو طراحی بدون جلوپنجره دارد و چراغ های LED خشن با خطوط آیرودینامیکی در سپر جلو و به طور کلی پوزه این خودرو طراحی شده که تا حدودی ما را یاد نسخه فیس لیفت تازه رونمایی شده ام جی 5 MG5 می اندازد. در نمای جانبی قطعات پلاستیکی مشکی رنگی در پایین درب ها نصب شده و شیشه های جانبی به نحوی طراحی شده اند که انگار به شیشه عقب متصل هستند.

mg4 ام جی 4 خودروی الکتریکی برقی (1)

در نمای عقب چراغ های LED سرتاسری این خودرو تا حدودی شبیه به تویوتا یاریس طراحی شده اند. همچنین یک اسپویلر دو قسمتی در راستای سقف ام جی 4 MG4 طراحی شده که دقیقا در امتداد خط سقف بوده و در نهایت به قسمت شیشه ای سقف این خودرو متصل شده است. سپر عقب MG4 دارای یک صفحه محافظ شبه آلومینیومیست. ام جی 4 MG4 یک خودروی الکتریکی بوده و در چنین خودرویی آیرودینامیک حرف اول را می زند. به همین جهت رینگ های آیرودینامیکی برای این خودرو نصب شده اند.

mg4 ام جی 4 خودروی الکتریکی برقی (1)

داخل کابین ام جی 4 MG4

ام جی 4 MG4 داشبوردی تمام دیجیتالی دارد که دقیقا دنباله رو ترند طراحی خودروهای الکتریکی امروزیست. یک نمایشگر لمسی تبلت مانند در میان داشبورد نصب شده که در زیر آن کلیدهای میانبری برای دسترسی سریع تر به نرم افزاری آن تعبیه شده اند. در کنسول وسط ام جی ام 4 MG4 تنها پد شارژ بدون سیم و یک ناب چرخشی دیده می شود. غربیلک فرمان دو شاخه این خودرو طراحی مشابه با محصولات تازه رونمایی شده اشکودا داشته و یک نمایشگر دیجیتالی تبلت مانند هم در پشت فرمان قرار گرفته است. در کنسول میانی دو جالیوانی تعبیه شده و طراحی دریچه های سیستم تهویه نیز مشابه با محصولات هوندا هستند.

mg4 ام جی 4 خودروی الکتریکی برقی (1)

مشخصات فنی ام جی 4 MG4 الکتریکی

همراه با ام جی 4 MG4 پلتفرم جدید ماژولار MSP این خودروساز چینی-انگلیسی نیز رونمایی می شود. این پلتفرم عقب محرک ویژه توسعه خودروهای الکتریکی بوده و ارتقاهایی در زمینه ایمنی، تکنولوژی و بهینه سازی به خود دیده است. ارتفاع باتری در این پلتفرم تنها به 110 میلی متر محدود بوده و تقسیم وزن آن به محور عقب و جلو به صورت 50/50 است. بدین ترتیب می توان انتظار هندلینگ خوبی را از محصولات توسعه یافته روی این پلتفرم داشت.

ام جی 4 MG4 الکتریکی با دو پک باتری مختلف به بازار عرضه می شود که یکی 51 و دیگری 64 کیلووات ساعت ظرفیت داشته و به ترتیب انرژی لازم برای پیمایش 350 و 452 کیلومتر مسافت تحت سیکل تست WLTP را در خود ذخیره می کنند. این خودرو دارای یک موتور برقی روی اکسل عقب است. البته پلتفرم آن امکان نصب دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک را هم دارد. ام جی اظهار کرد که پلتفرم این خودرو با تکنولوژی های آینده از جمله تعویض باتری نیز تطابق دارد و بسیاری از ویژگی ها و امکانات این خودرو در طول زمان بروزرسانی خواهند شد.

mg4 ام جی 4 خودروی الکتریکی برقی (1)

ام جی اظهار کرده که این پلتفرم قرار است زیربنای خودروهای مختلفی از جمله هاچبک، اسیووی و خودروهای اسپرت دیگری را در آینده تشکیل دهد. این خودروی اسپرت برقی ام جی می تواند ام جی Cyberster باشد. خودروهای توسعه یافته روی این پلتفرم می توانند فاصله بین دو محوری بین 2650 تا 3100 میلی متر داشته باشند که بدین ترتیب سگمنت های مختلفی را پوشش می دهد.

ام جی به زودی مشخصات کامل هاچبک برقی جدید خود را منتشر می کند و قیمت آن را نیز برای بازار اروپا اعلام خواهد کرد. هدف عرضه ام جی 4 MG4 رقابت با خودروهایی همچون فولکس واگن ID.3، کیا EV6 و هیوندای آیونیک 5 و سهم خواهی از بازار هاچبک ها و کراس اوورهای برقی بوده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • امین نقی زاده | 14 تیر 1401 - 10:13 ق.ظ

    این همون ام جی مولان هست. منتها این مدل در چین به نام مولان و در اروپا با نام MG4 برقی عرضه شده. شما قبلاً خبر مولان را کار کردید