اخبار خودرو جهان
رقیب جدید فولکس واگن ID.3

ماشین ام جی مولان MG Mulan هاچبک برقی با شتاب 4 ثانیه ای

چهارشنبه - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ام جی مولان MG mulan

ام جی مولان یک هاچبک الکتریکی بوده که قرار است به بازار اروپا نیز عرضه شود. به تازگی تصاویر مربوط به ام جی مولان MG Mulan توسط وزارت صنعت و فناوری چین منتشر شده است. به گفته رسانه های چینی، ام جی مولان MG Mulan یک هاچبک بسیار اسپرت الکتریکی با مرکز ثقل بسیار پایین بوده که می تواند طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

به گزارش خودرونویس، قبلا ام جی مولان MG Mulan را با کد EH32 می شناختیم. همچنین نام سایبرE CyberE برای این خودرو حدس زده می شد. ام جی در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که مولان Mulan اولین خودروی جهانی ام جی خواهد بود. ام جی اظهار کرده که قرار است هاچبک الکتریکی مولان Mulan را در سال جاری به بازار اروپا هم عرضه کند. لازم به ذکر است که تصاویر جاسوسی ام جی مولان MG Mulan در حال تست در مجارستان منتشر شده بود. ام جی مولان MG Mulan قرار است که در شهر Ningde استان فوجیان چین تولید شود.

ام جی مولان MG mulan

در ماه ژوئن بود که ام جی تصاویر رسمی این خودرو الکتریکی را منتشر کرد و پی بردیم که نام اصلی این خودرو مولان Mulan است. رسانه های چینی ادعا کرده اند که ام جی مولان MG Mulan یک هاچبم الکتریکی اسپرت بوده و شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو در محدوده 4 ثانیه صورت می گیرد.

ام جی مولان MG mulan

مشخصات فنی ام جی مولان MG Mulan

ام جی مولان MG Mulan روی پلتفرم SAIC Nebula که برای توسعه خودروهای الکتریکی بوده طراحی شده است. ام جی مولان دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4287، 1836 و 1516 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2705 میلی متر اعلام شده است. وزن خالص ام جی مولان هم 1665 کیلوگرم اعلام شده است. ام جی مولان MG Mulan دارای پک باتری سه گانه بوده که توسط شرکت Ningde E-Con Power System تولید شده است. گروه خودروسازی SAIC 30 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

ام جی مولان MG mulan

ام جی مولان MG Mulan دارای یک موتور الکتریکی بوده که توسط شرکت UAES که جوینت ونچری بین بوش و زوم لاین بوده تولید شده است. این موتور الکتریکی روی اکسل عقب ام جی مولان MG Mulan نصب شده و قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت است. این عدد چشمگیری در زمینه قدرت نیست. اما ظاهرا ام جی قصد دارد در آینده نسخه های قدرتمندتری را نیز از مولان به بازار عرضه کند.

ام جی مولان MG mulan

به گفته ام جی، هاچبک الکتریکی مولان دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک بوده و در اکسل عقب دارای تعلیق 5 اتصالی است. شعاع گردش ام جی مولان هم 5.3 متر اعلام شده است. همانطور که اعلام کردیم، ام جی مولان روی پلتفرم SAIC Nebula سایک نبولا توسعه یافته که ساختاری منعطف داشته و روی این پلتفرم می توان خودروهایی با فاصله محور 2690 تا 3100 میلی متر را طراحی کرد. به لطف همین پلتفرم نبولا، ام جی مولان MG Mulan موفق شده تست های ایمنی موسسه یورو NCAP را با 5 ستاره ایمنی پاس کند. ضمن اینکه ام جی مولان مرکز ثقل بسیار پایینی معادل 490 میلی متر دارد. ام جی اظهار کرده که هاچبک الکتریکی مولان دارای تقسیم وزن 50/50 است که می توان هندلینگ و پایداری خوبی را برای این خودرو متصور بود.

ام جی مولان MG mulan

ام جی در خصوص پک باتری مولان Mulan اظهار کرده که ضخامت بسیار کمی دارد. به بیان دقیق تر کوچکترین پک باتری ام جی مولان تنها 110 میلی متر ضخامت داشته و پک های باتری بزرگتر این خودرو 137 و 140 میلی متر ضخامت دارند. لازم به ذکر است که پک باتری ام جی مولان 1300 میلی متر عرض و 1690 میلی متر طول دارد. پک باتری ام جی مولان MG Mulan بسیار جمع و جور بوده و این به لطف تکنولوژی LSB حاصل شده که ویژگی اصلی آن جانمایی افقی سلولهاست.

ام جی مولان MG mulan

باتری ام جی مولان MG Mulan دارای تکنولوژِی CTP بوده و دارای محافظ حرارتی برای دفع بهتر گرماست. ام جی مولان MG Mulan قرار است با دو پک باتری مختلف یکی 51 کیلووات ساعت و دیگری 64 کیلووات ساعت به بازار عرضه شود. بسته به موتور الکتریکی نصب شده روی این خودرو، ام جی مولان MG Mulan در حالت شارژ کامل می تواند 400، 500 و 600 کیلومتر مسافت را طی کند.

به گفته ام جی، برچسب قیمت مولان بالاتر از 29 هزار و 600 دلار نخواهد بود. بدین ترتیب می توان گفت که یک رقیب سرسخت برای فولکس واگن ID.3 خواهد بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟