اخبار خودرو جهان
عقرب آماده حمله ام جی!

ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio معرفی شد

دوشنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

ام جی 5 اسکورپیو جدید MG5 Scorpio به تازگی برای عرضه به بازار چین معرفی شده که سدانی اسپرت و کامپکت با استایلی بسیار جذاب و چشمگیر است. ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio در واقع همان نسخه اسپرت تر ام جی 5 سدان است.

طراحی ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

به گزارش خودرونویس، ام جی با معرفی نسخه اسکورپیو برای MG5 ام جی 5 به عنوان یک نسخه جذاب تر و اسپرت تر اقدام بسیار جالبی را انجام داد. ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio نسبت به مدل استاندارد دارای سپرهای جلو با دیزاین متفاوت، رینگ های آلیاژی مشکی، جلوپنجره جدید و چراغ هایی با طراحی متفاوت است.

ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

از جمله دیگر ویژگی های ظاهری ام جی 5 می توان به فریم مشکی پنجره ها، قاب آینه های جانبی مشکی رنگ، تریم تیره چراغ های جلو، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، بال عقب مشکی نصب شده در لبه صندوق و چهار خروجی اگزوز دایره ای شکل در سپر عقب اشاره کرد که خوشبختانه این اگزوزها جنبه تزیینی نداشته و واقعی هستند!

ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

ام جی ادعا کرده که سبک طراحی چراغ های جلو، جلوپنجره و خطوط کاپوت یک عقرب آماده به حمله را در ذهن بیننده تداعی می کند.

بال عقب نصب شده برای ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio طراحی بسیار جالبی دارد. این بال عقب از قسمت وسط صندوق از هم جدا بوده و در واقع از دو قسمت مجزا تشکیل شده است. در قسمت های کناری سپرهای جلو و عقب کانال های عبوری هوا طراحی شده که البته همگی صرفا جانبه تزیینی دارند و واقعی نیستند. در کنار عبارت انگلیسی Scorpio که روی درب صندوق عقب نصب شده، یک نشان عقرب (اسکورپیو) به رنگ خاکستری مات نیز دیده می شود که برای مشتریان این سدان چینی-انگلیسی جذابیت زیادی دارد.

ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

کابین ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

کابین ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio دیزاین متفاوتی نسبت به نسخه استاندارد ام جی 5 دارد. ام جی 5 معمولی کابینی با دیزاینی سنتی دارد و پنل نمایشگرهای پشت فرمان و نمایشگر سیستم مالتی مدیا و سرگرمی آن جدا از یکدیگر طراحی شده اند. ولی ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio دارای دو نمایشگر دیجیتالی کنار هم در یک قاب هستند که هر یک قطری معادل 12.3 اینچ دارند. غربیلک فرمان ضخیم ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio حالتی بیضی شکل داشته و از بالا و پایین صاف است. این سدان جذاب به صندلی هایی اسپرت با تودوزی چرمی سفید و خاکستری با رد دوخت نارنجی رنگ مجهز شده است.

ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

بیشتر قابلیت های ام جی 5 اسکورپیو از نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی کنترل می شود. ولی هنوز هم خوشبختانه تعدادی کلید فیزیکی در زیر آن روی داشبورد به عنوان میانبر طراحی شده است. صندلی ردیف عقب ام جی 5 برای نشستن سه سرنشین بزرگسال کاملا عرض مناسبی دارد. پشت سری میانی صندلی این ردیف نیز در تضاد رنگ با دو پشت سری عقب دیگر قرار دارد که به رنگ سفید هستند. کمربندهای ایمنی زرد رنگ نیز از جمله دیگر المان های جذاب طراحی شده درون کابین هستند.

ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

مشخصات فنی ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

ام جی 5 اسکورپیو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با کد 15C4E است. این موتور قادر به تولید 181 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. بیشینه سرعت قابل پیمایش ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 6.1 لیتر بنزین مصرف می کند. نیروی تولیدی این موتور پر بازده توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

قیمت ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio

ام جی 5 اسکورپیو MG5 Scorpio به عنوان نسخه اسپرت تر و لوکس تر ام جی 5 قیمت کاملا منصفانه ای دارد. بسته به تریم و سطح آپشن ها قیمت ام جی 5 اسکورپیو MG5 چیزی بین 16 تا 18 هزار و 500 دلار بوده که با در نظر گرفتن نرخ فعلی دلار 27 هزار تومانی چیزی در حدود 550 میلیون تومان می شود!

 

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟