اخبار خودرو جهان
تلاش برای به زانو در آوردن گاو خشمگین!

درگ ریس لامبورگینی اونتادور SVJ با کیا EV6 GT

پنجشنبه - ۱۷ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
درگ ریس لامبورگینی اونتادور SVJ با کیا EV6 GT (1)

یک دهه پیش زمانی که صحبت از خودروهای سریع می شد، اصلا نامی از کیا و هیوندای به میان نبود. اما برقی سازی خودروها کاملا داستان را تغییر داد و بازی به نفع خودروسازانی که سابقه کمتری داشتند یا نام و نشانی در این عرصه نداشتند تغییر کرد. حال کار به جایی رسیده که کیا برای لامبورگینی خط و نشان می کشد! در این مطلب ویدیو درگ ریس کیا EV6 GT را با لامبورگینی اونتادور SVJ منتشر کرده ایم. به نظر شما کدام سریعتر است؟

به گزارش خودرونویس، گروه Carwow در جدیدترین ویدیو خود درگ ریسی جذاب را بین دو خودرو کیا EV6 GT که یک کراس اوور برقی بوده و ابرخودرو لامبورگینی اونتادور SVJ برگزار کرده است. هرچند ممکن است رقابت یک کراس اوور برقی آن هم از کیا با یکی از سریعترین ابرخودروهای دنیا یعنی لامبورگینی اونتادور ایده احمقانه و خنده داری به نظر برسد، اما ما به شما توصیه می کنیم که زود قضاوت نکنید. چراکه عملکرد این کراس اوور برقی کره ای شما را شوکه خواهد کرد و جالب است بدانید که گشتاور بیشتری نسبت به موتور 12 سیلندر لامبورگینی اونتادور تولید می کند!

 

ویدیو درگ ریس کیا EV6 GT با لامبورگینی اونتادور SVJ

 

مشخصات فنی کیا EV6 GT و لامبورگینی اونتادور SVJ

کیا EV6 GT از دو موتور الکتریکی بهره می برد که روی هم رفته قادر به تولید 577 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور هستند. در آنسو لامبورگینی اونتادور SVJ قرار دارد که از یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر V شکل بهره می برد که تنفس طبیعی بوده و قادر به تولید 760 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور است.

لامبورگینی اونتادور در زمینه قدرت موتور کاملا نسبت به کیا EV6 GT که یک کراس اوور برقی بوده برتر است. اما در زمینه گشتاور تولیدی 20 نیوتن متر کیا EV6 GT برتر است. لازم به ذکر است که نیروی تولیدی موتور در هر دو خودرو به هر چهار چرخ منتقل می شود.

این موضوع را هم باید ذکر کنیم که کیا EV6 GT به دلیل تشکیلات موتور برقی و نصب پک باتری به مراتب نسبت به لامبورگینی اونتادور SVJ سنگینتر است. اما باز هم مشکلی نیست! در ویدیو درگ ریس می توانید لانچ خیره کننده کیا EV6 GT را در مقابل لامبورگینی اونتادور مشاهده کنید. اما لامبورگینی اونتادور هرچه باشد هنوز هم یک ابرخودروست و توانست این کراس اوور برقی کره ای را شکست دهد.

در درگ ریس دوم، خودروی برقی دیگری در مقابل مقابل لامبورگینی اونتادور SVJ قرار گرفت که آن آئودی RS ای-ترون GT است. اما لامبورگینی اونتادور با فاصله بسیار کم باز هم پیروز شد. لامبورگینی اونتادور SVJ درگ 400 متر را در 10.9 ثانیه، آئودی RS ای-ترون GT طی 11.2 ثانیه و کیا EV6 GT طی 11.9 ثانیه به پایان رساندند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟