به گزارش خودرونویس، شرکت خودروسازی کیا با سرعت بی سابقه ای به رشد خودرو برای رسیدن به قله های صنعت خودروسازی جهان ادامه می دهد. کمتر کسی تصور می کرد که یک خودروساز ناشناخته کره ای روزی بتواند توسط موسسه های معتبر جهانی تجلیل شود و فروش بسیار خوب و بالایی را در بازارهای مختلف جهان از جمله آمریکا تجربه کند. سال گذشته اعلام کردیم که کیا بیشتری میزان فروش تاریخ خود را در خاک آمریکا داشته و دیروز خبر دریافت جوایز مهمی در زمینه ایمنی از موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا توسط کیا در دنیا منتشر شد. با وجود محصولات بسیار شاخصی و جذابی همون شاسی بلند برقی کیا EV6، تعجبی ندارد که مشتریان روز به روز تمایل بیشتری نسبت به خرید محصولات کیا پیدا کند.

کیا EV6 خودروی سال اروپا 2022

رقابت کیا EV6 برای کسب عنوان خودروی سال اروپا

کیا EV6 یکی از 60 خودروی جدیدی بود که در سال 2021 به بازار اروپا عرضه شده بودند. در سالی که گذشت خودروهای مطرحی همچون فورد موستانگ مک E و هیوندای آیونیک 5 هم به بازار اروپا راه یافتند. در نوامبر سال گذشته لیست کاندیداهای کسب جایزه برترین خودروی سال 2022 اروپا به هفت خودرو کاهش یافت که از این بین شش خودرو برقی بودند. علاوه بر این افتخارات کسب شده، لوک دانکرولکه معاون طراحی و مدیر ارشد نوآوری های هیوندای، برنده جایزه شخصیت خودرویی سال 2022 هم شده است. وی مسئول نظارت بر طراحی همین کراس اوور کیا EV6 هم بوده است.

کیا EV6 خودروی سال اروپا 2022

مدیر کیا موتورز در اروپا اظهار کرد که این افتخار بزرگی برای این کمپانیست که موفق به کسب جایزه خودروی سال 2022 اروپا شده و این اولین بار بوده که کیا با یک محصول موفق به دریافت این جایزه شده است. کیا EV6 به معنای واقعی یک خودروی پیشرفته بوده و از همان ابتدا با هدف تزریق جذابیت به دنیای خودروهای الکتریکی، دارابودن کابینی جادار، قابلیت پیمایش مسافت بالا در حالت شارژ کامل، قابلیت شارژ فوق سریع و کابینی مدرن و سرگرم کننده طراحی شد. کیا EV6 تنها یکی از خودروهای الکتریکی کیا و سبد محصولات برقی در حال تکامل این خودروساز کره ای محسوب می شود.

کیا EV6 خودروی سال اروپا 2022

مشخصات کیا EV6

کیا EV6 یک خودروی کاملا پیشرو از این خودروساز کره ای بوده که روی پلتفرم E-GMP ماژولار این خودروساز کره ای توسعه یافته است. کیا EV6 را با موتورهای برقی مختلفی می توان خریداری کرد که مدل پایه دارای یک باتری لیتیوم یونی 58 کیلووات ساعتی و یک موتور برقی 167 اسب بخاری با 350 نیوتن متر گشتاور است. قدرتمندترین مدل کیا EV6 GT بوده که دارای قلب تپنده الکتریکی 576 اسب بخاری با 730 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه دارای قابلیت شارژ فوق سریع 800 ولتی بوده و می تواند طی 18 دقیقه درصد شارژ باتری های خود را از 10 به 80 برساند. این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی در حدود 500 کیلومتر است. برچسب قیمت نسخه های مختلف کیا EV6 از 41 هزار دلار برای مدل عقب محرک Light شروع شده و تا 56 هزار دلار برای مدل GT این تمام چرخ محرک افزایش می یابد.

منبع CarBuzz
5 از 2 رای