اخبار خودرو جهان
مزین به سبک طراحی جدید Digital Tiger Face

تصاویر رسمی کیا EV6 منتشر شد

دوشنبه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کیا EV6

سال 2007 بود که کیا زبان طراحی جدید و منحصر به فرد خود برای پروفیل جلو محصولاتش به نام پوزه ببر یا Tiger Nose را معرفی کرد؛ این سبک طراحی که توسط طراح معروف پیتر شرایر ابداع شده بود تا مدت های روی محصولات این خودروساز کره ای اجرا شده و امروزه نیز نسخه تکامل یافته این سبک طراحی روی محصولات فعلی کیا دیده می شود.

طراحی ظاهری کیا EV6

به گزارش خودرونویس، حال پس از 13 سال این خودروساز کره سبک طراحی جدیدی را برای محصولات خود ابداع کرده و همراه با لوگوی جدید و شعاری متفاوت، مسیر پیشرفت را طی می کند. این سبک طراحی جدید کیا در اولین محصول تمام الکتریکی این شرکت یعنی کراس اوور EV6 که امروز به صورت رسمی رونمایی شده، نمایان شده است. کیا در طراحی پروفیل جلو EV6 کاملا نسبت به محصولات پیشین خود تغییر مسیر داده و از طراحی پوزه ببر به سمت طراحی Digital Tiger Face یا صورت دیجیتالی ببر حرکت کرده است؛ این سبک طراحی به معنای آینده تمام الکتریکی و الکتریکی سازی شده محصولات کیا بوده که از این پس روی سایر محصولات این برند نیز نمایان خواهد شد.

کیا EV6

فلسفه جدید زبان طراحی کیا که Opposites United نام دارد، از تقابل های موجود در میان طبیعت و بشریت الهام گرفته است. این فلسفه طراحی بر پایه پنج ستون اصلی شکل گرفته که شامل بی پروا و با شهامت مانند طبیعت، دلیلی برای خوشی و شادی، قدرتی برای پیشرفت، تکنولوژی برای زندگی و تنش برای آرامش هستند. بدیهی است که خودروهای آینده کیا نیز از این سبک طراحی در سال های پیش رو الگوبرداری خواهند کرد.

این سبک طراحی جدید در کیا EV6 تمام الکتریکی کاملا مشهود است؛ خطوط تیز بدنه به نوعی مکمل خطوط قسمت های منحنی شکل و همچنین چراغ های داینامیک و پویا هستند که نتیجه آن به خودرویی جذاب و گیرا با استایلی پویا تبدیل شده است. با نگاه به پروفیل جانبی، کیا EV6 یک کراس اوور به نظر می رسد؛ این در حالی بوده که فاصله این خودرو از سطح زمین بسیار اندک است.

نمای عقب کیا EV6

شیب زیاد ستون C، به کیا EV6 استایلی کوپه مانند بخشیده است. بی شک جذاب ترین قسمت بیرونی این خودرو، طراحی پروفیل عقب آن بوده که یک نوار LED رو درب فضای بار طراحی و تا گلگیرهای عقب امتداد یافته است.

 

طراحی کابین کیا EV6

کیا امروز ضمن انتشار تصاویر بیرونی، عکس های کابین EV6 را نیز منتشر کرده است. شعار کیا در طراحی کابین، استفاده هوشمندانه و مبتکرانه از فضا بوده که این مهم به لطف توسعه این کراس اوور الکتریکی روی پلتفرم E-GMP محقق شده که با خودرویی مانند هیوندای آیونیک 5 نیز مشترک است.

کابین کیا EV6

بارزترین المان در طراحی کابین این خودرو، نمایشگر منحنی شکل بزرگی بوده که در بالای داشبورد نصب شده و از جلوی راننده تا قسمت میانی داشبورد امتداد یافته است. غربیلک فرمان این خودرو هم به صورت دو شاخ طراحی شده که در قسمت میانی آن لوگوی جدید کیا دیده می شود. کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم تهویه مطبوع هم در میان داشبورد و درست پایین این نمایشگر جانمایی شده اند که به گفته کیا از نوع لمسی هستند.

کابین کیا EV6

سخن پایانی

کیا قصد دارد که طی ماه جاری به صورت کامل EV6 را رونمایی کند که در آن زمان اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات فنی و پیشرانه این خودرو و همچنین باتری و میزان مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل برایتان منتشر خواهیم کرد. ی

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟