مشخصات فنی کیا EV6

به گزارش خودرونویس، قدرتمندترین نسخه کیا EV6 تریم GT بوده که از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید 576 اسب بخار قدرت هستند و نیروی تولیدی آنها به هر چهار چرخ منتقل می شود. کیا EV6 GT قادر است طی کمتر از 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. در خصوص عملکرد کیا اظهار کرده که EV6 در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی در حدود 484 کیلومتر است؛ این در حالی بوده که کیا به هنگام رونمایی در ماه مارس اظهار کرده بود که EV6 تحت سیکل WLTP قادر به پیمایش بیشینه مسافت 520 کیلومتر بوده است. البته هنوز آمار و ارقام سیکل تست واقع بینانه EPA منتشر نشده و ممکن است رنج پیمایش EV6 در واقعیت مقداری متفاوت از این ارقام باشد.

سقف کیا EV6 GT

در کنار نسخه GT، سه مدل ارزان تر نیز برای کیا EV6 در دسترس است که شامل یک نسخه عقب محرک با یک موتور الکتریکی با قدرت 167 اسب بخار است. یک نسخه عقب محرک قدرتمندتر با پک باتری بزرگتر نیز برای کیا EV6 در دسترس بوده که قادر به تولید 218 اسب بخار قدرت است. همچنین یک نسخه تمام چرخ محرک پایه نیز برای کیا EV6 وجود دارد که دارای دو موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته 313 اسب بخار قدرت را تولید می کنند و طی 5.1 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نمای عقب کیا EV6 GT

این نسخه تمام چرخ محرک با تجهیزات ایمنی و رفاهی بسیار زیادی راهی بازار می شود و تنها تفاوت آن با نسخه پرچمدار GT، قدرت کمتر و عملکرد ضعیف تر است.

 

ساختار شارژ کیا EV6

جهت یادآوری بیان می کنیم که کیا EV6 اولین خودروی جهان بوده که از هر دو ساختار شارژ 400 و 800 ولتی پشتیبانی می کند. زمانی که EV6 به شارژر سریع متصل شده باشد، انرژی لازم برای پیمایش 113 کیلومتر مسافت طی تنها 5 دقیقه در باتری های آن دخیره می شود؛ همچنین در صورت اتصال به شارژر فست تا 18 دقیقه، انرژی لازم برای پیمایش 338 کیلومتر مسافت در باتری های آن ذخیره می شود.

صندلی کیا EV6 GT

همچنین کیا EV6 می تواند نقش یک منبع انرژی و پاوربانک را برای تامین انرژی الکتریکی وسایل مختلف ایفا کند. در آمریکا این خودرو دارای خروجی برق 110 ولتی بوده که می توان هر وسیله الکتریکی را برای روشن شدن به آن متصل کرد. کیا EV6 دارای یک خروجی برق دیگر هم بوده که می توان وسایلی با حداکثر توان 1.1 کیلووات را به آن متصل کرد. از آنجایی که این نسخه های کیا EV6 همگی برای عرضه به بازار آمریکا هستند، خروجی برق آنها 110 ولتی است.

کابین کیا EV6 GT

طراحی کابین کیا EV6

درون کابین شاهد نصب دو نمایشگر دیجیتالی 12 اینچی روی داشبورد هستیم که یکی نقش پشت آمپر دیجیتالی و دیگری نقش نمایشگر سیستم مالتی مدیا را ایفا می کند که هر دو درون یک قاب نصب شده اند. این دو نمایشگر درون یک قاب منحنی شکل قرار داند که قسمت بالایی داشبورد را احاطه کرده و تکنولوژی بالایی درون آن نهفته است. کیا EV6 به صورت استاندارد دارای 21 سیستم کمکی راننده و ایمنی و تجهیزاتی مانند هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده است.

نمای جانبی کیا EV6 GT

سخن پایانی

کیا EV6 در سال جاری میلادی ابتدا به بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد و در سایر بازارهای جهانی پیش خرید این خودرو از ماه ژوئن ممکن می شود، ولی عرضه EV6 به بازار جهانی از سال 2022 صورت می گیرد.

منبع motor1
5 از 2 رای