اخبار خودرو جهان
رقابت دو ابرخودرو 12 و 10 سیلندر

درگ ریس لامبورگینی اونتادور SVJ با هوراکان STO

دوشنبه - ۲ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
درگ ریس لامبورگینی اونتادور SVJ با هوراکان STO

لامبورگینی اونتادور و هوراکان سالهاست که در سبد محصولات این برند ایتالیایی در کنار هم عرضه می شوند. طی این سالها نسخه های قدرتمندتر و عملکرد محورتری از این ابرخودروها عرضه شده است. به نظر شما نسخه لامبورگینی اونتادور SVJ سریع تر بوده یا قدرتمندترین نسخه لامبورگینی هوراکان؟ جواب این سوال در ویدیو درگ ریس این مطلب است.

به گزارش خودرونویس، گروه Carwow به تازگی یک درگ ریس میان لامبورگینی اونتادور SVJ و لامبورگینی هوراکان STO برگزار کرده تا مشخص شود کدام یک سریع تر است. هوراکان STO سریع ترین نسخه از بین مدل های این ابرخودروی 10 سیلندر بوده و لامبورگینی اونتادور SVJ هم جزو سریع ترین مدل های این هیولای 12 سیلندر است.

 

مشخصات لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ از یک پیشرانه 6.5 لیتری تنفس طبیعی 12 سیلندر بهره می برد که قادر به تولید 759 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی توسط یک اتوماتیک با تعویض دنده های فوق سریع ولی نه چندان مدرن به هر چهار چرخ منتقل می شود.

 

مشخصات لامبورگینی هوراکان STO

لامبورگینی هوراکان STO از یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی مشابه آئودی R8 بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 631 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور است. نقطه ضعف این خودرو در مقابل اونتادور سیستم انتقال قدرت عقب محرک آن است. ولی در عوض لامبورگینی هوراکان STO دارای گیربکس هفت سرعته دو کلاچه مدرن بوده که اونتادور فاقد آن است.

در حالیکه لامبورگینی هوراکان STO از نظر قدرت نیز یک پله پایین تر از اونتادور SVJ قرار دارد، ولی وزن آن نیز به مراتب کمتر است. هوراکان STO وزن خالصی معادل 1339 کیلوگرم دارد که به مراتب سبک تر از اونتادور SVJ با وزن 1525 کیلوگرمیست.

 

فیلم درگ ریس لامبورگینی اونتادور SVJ با هوراکان STO

 

در درگ ریس اول، لامبورگینی هوراکان STO بهترین لانچ ممکن را داشت و از اونتادور جلو افتاد و برتری خود در زمینه فاصله را تا انتهای همین رقابت حفظ کرد و برنده درگ ریس 400 متر شد. درگ ریس دوم بسیار نتیجه نزدیک تر بود و هر دو تقریبا لانچ یکسانی داشتند. طی مسیر 400 متر هر دو خودرو تقریبا کناربه کنار یکدیگر بودند که نتیجه به برنده شدن اونتادور ختم شد.

درگ ریس سوم لامبورگینی اونتادور SVJ شروع خیره کننده ای داشت و طی 10.9 ثانیه موفق شد از خط پایان درگ 400 متر عبور کند که 0.2 ثانیه سریع تر از لامبورگینی هوراکان STO بود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟