اخبار خودرو جهان
فیس لیفت میان دوره ای از نسل چهارم

کیا سورنتو 2024 فیس لیفت رونمایی شد

سه شنبه - ۳ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
2024-kia-sorento-facelift کیا سورنتو 2024 فیس لیفت

پس از انتشار تصاویر نسل جدید هیوندای سانتافه 2024 با طراحی کاملا عجیب، منتظر انتشار تصاویر کیا سورنتو 2024 بودیم. چراکه این دو خودرو از نظر فنی با یکدیگر مشترک هستند. در همین راستا کیا به تازگی تصاویر سورنتو 2024 را منتشر کرده که دستخوش تغییرات مهمی نسبت به مدل قبلی شده است.

به گزارش خودرونویس، کیا سورنتو 2024 یک فیس لیفت میان دوره ای نسبت به نسل فعلی بوده و مانند سانتافه 2024 نسل جدید محسوب نمی شود. به همین جهت تغییرات بسیار محدودتر بوده و شامل تغییرات ظاهری در راستای بروزرسانی است. چراکه نسل چهارم و فعلی سورنتو حدود سه سال پیش به بازار جهانی عرضه شده است.

2024-kia-sorento-facelift کیا سورنتو 2024 فیس لیفت

طراحی ظاهری کیا سورنتو 2024

نخستین تصاویر منتشر شده سورنتو جدید نشان می دهد که کیا به طور کامل پروفیل جلوی این کراس اوور سایز متوسط را باز طراحی کرده است. چراغ های جلو حالتی T شکل دارند و دیلایت ها تا قسمت های میانی کاپوت و نزدیک به لوگوی جدید کیا امتداد یافته اند. لوگوی کیا از روی جلوپنجره به لبه کاپوت منتقل شده خود جلوپنجره و همچنین ورودی هوای پایین سپر نیز گرافیک جدیدی دارند. ورودی هوای عمودی دو گوشه سپر به نظر واقعی می رسد و ظاهرا مقداری نسبت به مدل قبلی بزرگتر شده اند. در این تصاویر صفحه نقره ای رنگ محافظ زیر موتور نیز مشخص است.

2024-kia-sorento-facelift کیا سورنتو 2024 فیس لیفت

کیا سورنتو 2024 یک فیس لیفت میان دوره ای از نسل فعلی بوده و به همین جهت تغییری را در پروفیل جانبی آن شاهد نیستیم. در بخش عقب چراغ هایی جدید با گرافیک متمایزی را مشاهده می کنیم که خوشبختانه به یکدیگر هم متصل نیستند. در تصاویر اینگونه به نظر می رسد که کیا چراغ دنده عقب این خودرو را به قسمت پایینتر سپر و حتی زیر دیفیوزر نقره ای رنگ انتقال داده است.

2024-kia-sorento-facelift کیا سورنتو 2024 فیس لیفت

داخل کابین کیا سورنتو فیس لیفت 2024

با وجود اینکه داخل کابین کیا سورنتو فیس لیفت تا حدودی آشنا به نظر می رسد، اما تغییراتی در بخش داشبورد اعمال شده است. به عنوان مثال دریچه های تهویه عمودی در بخش میانی حذف شذه اند و جای خود را به دریچه های هوای باریک برای نصب نمایشگر بزرگتر برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی داده اند. کیا همچنین پنل سیستم تهویه سورنتو 2024 را هم مدرنتر کرده و از کلیدهای خازنی مشابه با اسپورتیج و EV6 در این خودرو استفاده کرده است. همچنین یک سیستم اسکنر اثر انگشت مشابه با دیگر محصولات هیوندای و کیا در این خودرو دیده می شود. کابین کیا سورنتو 2024 را می توان در رنگ های خاکستری، ولکانیک، قهوه ای و سبز CityScape سفارش داد.

2024-kia-sorento-facelift کیا سورنتو 2024 فیس لیفت

متاسفانه تیپیکال هیوندای و کیا این بوده که در زمان رونمایی محصول صرفا عکس های کابین و ظاهری خودرو را منتشر می کنند و از بیان جزییات فنی و مشخصات موتور و گیربکس خودداری می کنند. همین داستان در خصوص سورنتو نیز صدق می کند و در آینده مشخصات آن توسط کیا اعلام خواهد شد.

4.9 از 10 رای

دیدگاه شما چیست؟