اخبار خودرو جهان
رویکرد غیرمتعارف هیوندای در طراحی نسل جدید سانتافه

نسل جدید هیوندای سانتافه 2024 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
2024-hyundai-santa-fe نسل جدید هیوندای سانتافه 2024

تصاویر جاسوسی متعددی طی ماه های گذشته از نسل جدید هیوندای سانتافه 2024 منتشر شده بود که حاکی از تفاوت کامل این خودرو در نمای ظاهری با نسل های قبلی بود. هیوندای سانتافه 2024 که حال وارد نسل پنجم خود می شود یک شاسی بلند سایز متوسط بوده که به لطف تغییرات صورت گرفته حال استایلی جعبه ای شکل داشته و چراغ های جلوی آن دیزاینی H شکل در داخل دارند.

طراحی ظاهری هیوندای سانتافه 2024

به گزارش خودرونویس، نسل جدید هیوندای سانتافه 2024 که به تازگی رونمایی شده، کاملا متفاوت از نسل های قبلی ظاهرا شده و در بخش بدنه استایلی جعبه ای شکل دارد و هیچ شباهتی در استایل ظاهری با نسل های قبلی ندارد. این خودرو به رینگ های 21 اینچی مجهز بوده و تایرهای آن 245/45 هستند. از جمله ویژگی های بارز این خودرو می توان به آرک چرخ های مربعی مانند اشاره کرد.

2024-hyundai-santa-fe نسل جدید هیوندای سانتافه 2024

هیوندای سانتافه 2024 جدا از اینکه درب صندوق عقب آن تقریبا هم عرض بدنه است، چراغ های عقب آن نیز طراحی عجیبی دارند و موقعیت قرارگیری آنها بسیار پایین است. البته تم H داخل چراغ های عقب مشابه با چراغ های جلو بوده و لوگوی H هیوندای به همراه عبارت انگلیسی Santa Fe روی درب صندوق عقب نصب شده اند. هیوندای هیچ مطلبی در خصوص مشخصات فنی نسل جدید سانتافه بیان نکرده ولی کاملا مشخص است که فاصله بین دو محور این خودرو افزایش یافته است.

2024-hyundai-santa-fe نسل جدید هیوندای سانتافه 2024

جدید یادآوری بیان می کنیم که نسل قبلی سانتافه فاصله بین دو محوری معادل 2765 میلی متر داشت. این خودروساز کره جنوبی خودش تایید کرده که رویکرد غیرمتعارفی در طراحی این خودرو داشته و زبان طراحی بسیار خاص و عجیبی را در آن اعمال کرده تا به این اسیووی چهره ای جدید و متمایز ببخشد و فضای داخلی آن نیز به جادارترین حالت ممکن برسد.

2024-hyundai-santa-fe نسل جدید هیوندای سانتافه 2024

کابین هیوندای سانتافه 2024

زمانی که به نسل جدید هیوندای سانتافه 2024 از نمای جانبی نگاه می کنید، رگه هایی از لندروور دیفندر 130 را مشاهده می کنید. البته این خودرو فقط در نمای بیرونی تغییر نکرده و طراحی داخلی آن نیز کاملا متحول شده است. روی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی منحنی شکل قرار گرفته اند که خوشبختانه طبق سنت قدیمی هیوندای، هنوز کلیدهای فیزیکی برای تنظیم سیستم تهویه و برخی دیگر از کنترلرها داخل کابین حفظ شده اند. ترکیب کلیدهای فیزیکی با کلیدهای لمسی خازنی فضای جالبی را داخل کابین سانتافه 2024 ایجاد کرده است.

2024-hyundai-santa-fe نسل جدید هیوندای سانتافه 2024

با نگاه به فاصله زیاد بین صندلی های جلو، به سادگی می توان متوجه شد که این یک خودروی عریض است. پد شارژ بدون سیم تلفن همراه این خودرو به حدی بزرگ بوده که می توان دو موبایل روی آن قرار داد. یکی دیگر از ترندهای طراحی کابین این خودرو دریچه های یکپارچه سیستم تهویه هستند که سرتاسر داشبورد امتداد یافته اند. کف پایی ها، تودوزی سقف از داخل و پشتی صندلی های ردیف دوم و ردیف سوم این هیوندای سانتافه 2024 از پلاستیک بازیافتی تولید شده اند. یکی دیگر از مواد بازیافتی دوستدار محیط زیست Leatherette بوده که در قسمت پنل های رودری ها استفاده شده است.

4.9 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟