اخبار خودرو جهان
با طراحی کاملا متفاوت از نسل قبل

کیا اسپورتیج 2022 معرفی شد

سه شنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کیا اسپورتیج 2022

پس از انتشار چندین تیزر و رویت چند باره نسخه های پروتوتایپ، کیا سرانجام نسل جدید اسپورتیج 2022 را رونمایی کرد. این کراس اوور محبوب رسما وارد نسل پنجم خود شده و کیا رسما این نسخه را با استایلی کاملا جدید و دگرگون شده به بازار جهانی معرفی کرده که از جدیدترین زبان طراحی این کمپانی موسوم به Opposites United که نمونه آن در کیا EV6 الکتریکی هم مشاهده شده بود، بهره گرفته است.

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج 2022

به گزارش خودرونویس، برخلاف کیا EV6 که پروفیل جلویی ساده داشت، در اسپورتیج 2022 شاهد طراحی پروفیل جلو با جزییات بسیار زیاد و المان های روشنایی شاخصی هستیم که بی شباهت به کیا K5 یا همان اپتیما نیست. همچنین نسل پنجم اسپورتیج به لوگوی جدید کیا هم مزین شده که مدتی پیش طی یک آتش بازی رکورد شکن رونمایی شده بود.

کیا اسپورتیج 2022

کیا در اسپورتیج 2022 جلوپنجره معروف این برند موسوم به پوزه ببر را دستخوش تغییراتی قرار داده و حال صورت دیجیتالی ببر نام دارد. جلوپنجره با مش بندی مشکی رنگ بیشتر عرض پروفیل جلو را احاطه کرده که در خودروهای امروزی موضوع چندان عجیبی نیست. همچنین چراغ های روشنایی در روز LED بومرنگ مانند جلوپنجره را از چراغ های اصلی جدا کرده اند.

نمای عقب کیا اسپورتیج 2022

در پروفیل جانبی کیا اسپورتیج 2022 شاهد طراحی خطوط تمیزی هستیم که در نهایت سطوحی بی نقص و به دور از پیچیدگی را ایجاد کرده اند. به صورت آپشنال می توان سقف کیا اسپورتیج را به رنگ مشکی سفارش داد و برجسته ترین المان در پروفیل جانبی رینگ های آلیاژی با دیزاین جدید و چشمگیر هستند. در پروفیل عقب هم کیا گلگیرهایی حجم پردای شده و چراغ هایی LED افقی طراحی کرده است.

کابین کیا اسپورتیج 2022

کابین کیا اسپورتیج 2022

کیا برای اسپورتیج 2022 کابینی بسیار مدرن و شکیل طراحی کرده که بارزترین المان درون آن نمایشگر منحنی شکل نصب شده در بالای داشبورد بوده که متشکل از دو نمایشگر یکی برای نشان دادن اطلاعات مربوط به خودرو در مقابل راننده و پشت فرمان بوده و دیگری هم نمایشگر مالتی مدیا در میان داشبورد است. طراحی دریچه های کولر نیز به جذاب تر شدن داشبورد کمک زیادی کرده اند و در نهایت تریم دو رنگ کابین یکی دیگر از ویژگی های جذاب نسل پنجم اسپورتیج محسوب می شود.

کابین کیا اسپورتیج 2022

کیا اظهار کرده که رنگ های جذابی را برای مواد اولیه با کیفیت به کار رفته در کابین این خودرو تدارک دیده که البته این بسته به نسخه انتخابی و کشور در حال عرضه دارد. ضمن اینکه کیا بیان کرده که یک نسخه تمام جدید برای اسپورتیج به نام X لاین را تدارک دیده که دارای سپری خاص، رکاب های جانبی جدید و روف راک منحنی شکل است. درون کابین کیا اسپورتیج X لاین 2022 هم می توان تودوزی سبز یا مشکی رنگ با دوخت خاص و تریم چوبی مشکی رنگ سفارش داد.

 

سخن پایانی

کیا قصد دارد که اسپورتیج 2022 را امسال راهی بازار جهانی کند که مشخصات و جزییات بیشتری در خصوص این خودرو با نزدیک شدن به زمان عرضه منتشر می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟