اخبار خودرو جهان
رقیب اصلی کادیلاک اسکالید ESV و قاتل لکسوس LX!

جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L 2023

چهارشنبه - ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
جیپ گرند واگونیر L 2023

جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L 2023 لحظاتی پیش به عنوان نسخه های بزرگتر و کشیده تر از مدل استاندارد این شاسی بلند بزرگ لوکس و آفرودی معرفی شدند. در کنار این دو خودرو، جیپ واگونیر Carbide ادیشن نیز با تم ظاهری تیره رنگ معرفی شد.

ظاهر جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L 2023

به گزارش خودرونویس، بارزترین تغییر صورت گرفته در نسخه L جیپ واگونیر و گرند واگونیر نسبت به نسخه استاندارد جیپ واگونیر افزایش صول 17.78 سانتی متری فاصله بین دو محور و همچنین افزایش کلی 30.48 سانتی متری طول خودروست. این افزایش فاصله بین دو محور و افزایش طول جیپ واگونیر L 2023 باعث افزایش 447 لیتری فضای بار نسبت به نسبت به نسخه استاندارد در پشت صندلی های ردیف سوم شده است. بدین تریب جیپ واگونیر L 2023 در حالتی که همه صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند 1252 لیتر فضای بار دارد که در صورت خواباندن صندلی های ردیف سوم و دوم فضای بار این اسیووی لوکس و قدرتمند به 3706 لیتر می رسد. این فضا به حدی بزرگ بوده که می توان یک تخته جوبی با عرض 122 و طول 244 سانتی متر را در کابین جیپ واگونیر L قرار داد.

جیپ گرند واگونیر L 2023

جدول زیر مقایسه حجم فضای بار در جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L با دو رقیب اصلی یعنی کادیلاک اسکالید ESV و لینکلن نویگیتور L بوده که واگونیر L در زمینه حجم فضای بار در پشت صندلی ردیف سوم هر دو رقیب هم وطن خود را شکست داده است.

فضای بار جیپ گرند واگونیر L

از نظر ظاهری به جز افزایش فاصله بین دو محور و افزایش طول کلی، تفاوت دیگری میان نسخه های L جیپ واگونیر و گرند واگونیر با مدل های معمولی نیست.

جیپ گرند واگونیر L 2023

تفاوت طول و فاصله بین دو محور را میان مدل معمولی و L مشاهده کنید

کابین جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L 2023

درون کابین جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L نمایشگرهای دیجیتالی متعددی نصب شده که قطر مجموع آنها به 75 اینچ می رسد. این نمایشگرها شامل نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نمایشگر سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد، نمایشگر دیجیتالی روی داشبورد مقابل سرنشین جلو و دو نمایشگر دیجیتالی در پشت صندلی های جلو برای سرنشینان ردیف دوم هستند. اگر این همه نمایشگر باز هم شما را راضی نکرد، یک هد آپ دیسگلی رنگی 10 اینچی و همچنین آینه دیجیتالی دید عقب نیز برای جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L 2023 نصب می شود.

جیپ گرند واگونیر L 2023

جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L 2023 بسته به نیاز مشتری در دو مدل هفت و هشت نفره تولید می شود و تفاوت در صندلی های ردیف دوم بوده که می تواند به صورت نیمکت مانند و یک تکه یا جدا از هم مشابه صندلی های جلو باشند. برای سرنشینان در ردیف سوم نیز دو محفظه 1.8 لیتری برای قراردادن وسایل و اشیا مختلف تعبیه شده است.

جیپ گرند واگونیر L 2023

جیپ گرند واگونیر L 2023 دارای سیستم صوتی استریو Mcintosh MX950 سری III بوده که روی نسخه واگونیر L مدل سری II همین سیستم صوتی نصب شده است. اگر این سیستم صوتی قدرتمند شما را راضی نکرد، می توانید مدل مجهز به 23 بلندگو Mcintosh MX1375 را نصب کنید که البته برای نسخه Obsidian به صورت استاندارد نصب شده است.

جیپ گرند واگونیر L 2023

مشخصات فنی جیپ گرند واگونیر L و گرند واگونیر L 2023

هر دو این شاسی بلندهای فول سایز فوق لوکس و قدرتمند به موتور تازه معرفی شده هاریکین Hurricane جیپ مجهز شده است. این موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ در جیپ واگونیر L قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور است. همین پیشرانه روی جیپ گرند واگونیر L قادر به تولید 510 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور است. هر دو این خودروها به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز هستند که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

جیپ گرند واگونیر L 2023

سه مد چهار چرخ محرک برای جیپ گرند واگونیر L و واگونیر L تعبیه شده است. حالت کوادرا ترک Quadra-Trac یک دارای یک حالت انتقال قدرت چهار چرخ محرک است. ولی سیستم کوادرا ترک II دارای دو حالت انتقال قدرت بوده و می تواند تا 100 درصد گشتاور تولیدی پیشرانه را به چرخی منتقل کند که بیشترین درگیری را با سطح زمین دارد. سیستم چهار چرخ محرک کوادرا ترک 2 دارای دیفرانسیل با محدود کننده الکترونیکی لغزش در عقب بوده و دارای سنسورهایی بوده که می تواند موقعیت های با ترکشن پایین را تشخیص دهد و به صورت فعال و لحظه ای گشتاور پیشرانه را میان چرخ ها توزیع کند.

جیپ گرند واگونیر L 2023

جیپ واگونیر L دارای سیستم تعلیق فنر لول است. ولی حالت کوادرا  لیفت تعلیق بادی به صورت آپشن روی این مدل نصب می شود؛ ولی به صورت استاندارد برای گرند واگونیر L لحاظ شده است. سیستم تعلیق کوادرا لیفت دارای پنج حالت تنظیم ارتفاع بوده و می تواند تا 51 میلی متر ارتفاع این خودرو را افزایش دهد تا فاصله کف این شاسی بلند لوکس و قدرتمند از سطح زمین به 254 میلی متر برسد.

جیپ گرند واگونیر L 2023

جیپ واگونیر Carbide 2023

جیپ یک نسخه جدید به نام Carbide را برای واگونیر عرضه کرده که تریم ظاهری متفاوتی نسبت به مدل معمولی دارد. این نسخه دارای تریم مشکی براق برای رینگ ها، مش بندی جلوپنجره، قاب آینه ها، روف راک و تریم تیره برای چراغ های جلوست.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟