اخبار خودرو جهان
رقیب قدرتمند کادیلاک اسکالید و لکسوس LX

جیپ واگونیر و گرند واگونیر 2022 در مدل تولیدی رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
جیپ واگونیر و گرند واگونیر 2022

چند سالی است که می دانستیم جیپ قصد دارد بار دیگر نام واگونیر را زنده کند. این خودروساز آمریکایی در سال 2020 نسخه مفهومی واگونیر را معرفی کرده که تا حد زیادی مشابه نمونه تولیدی بود. حال این نسخه مفهومی به مدل تولیدی جیپ واگونیر و گرند واگونیر 2022 تبدیل شده؛ چراکه جیپ امروز رسما با معرفی نمونه های تولیدی این دو اسیووی فول سایز، بار دیگر به سگمنت اسیووی های بزرگتر و پریمیوم با قدرت تمام وارد شده است.

به گزارش خودرونویس، جیپ پس از رونمایی مدل مفهومی واگونیر، اقدام به معرفی گرند چروکی L که مدل با فاصله محور بیشتر شده چروکی با سه ردیف صندلی بود؛ کرد. جیپ در ابتدا قصد دارد نسل بعدی گرند چروکی را در مدل L راهی بازار کند و نسخه استاندارد آن را سال 2022 به بازار عرضه خواهد کرد. جهت آگاهی و شفاف سازی بیان می کنیم که نسخه دو ردیف صندلی گرند چروکی و نسخه کشیده تر سه ردیف صندلی گرند چروکی L اسیووی هایی سایز متوسط با ساختار یونی بادی هستند؛ ولی جیپ واگونیر و گرند واگونیر 2022 دارای ساختاری بادی آن فریم بوده که توانایی به مراتب بالاتری در پیمایش مسیرهای بیراهه و سخت از خود نشان می دهند.

جیپ واگونیر 2022

جیپ واگونیر 2022

جیپ واگونیر 2022 برچسب قیمت پایه ای معادل 58 هزار دلار داشته و باید با خودروهایی همچون شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکوئیا رقابت کند. جیپ گرند واگونیر هم که قیمتی معادل 87 هزار دلار دارد، به کابینی لوکس تر، پیشرانه هشت سیلندر به مراتب قدرتمندتر و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به صورت استاندارد مجهز شده و قادر به رقابت با اسیووی های لوکس تری مانند کادیلاک اسکالید، جی ام سی یوکان دنالی، لینکلن نویگیتور و لکسوس LX است. چیزی که جیپ را در این کلاس از سایر رقبا متمایز می کند، صندلی ردیف سوم، فضای بار بیشتر و همچنین قابلیت یدک کشی جسمی با 4600 کیلوگرم وزن است؛ مضاف بر آن گرند واگونیر یک جیپ بوده و همانطور که از نامش پیداش در بیراهه نوردی رقبا را به چالش جدی می کشد.

نمای عقب چیپ گرند واگونیر 2022

جیپ گرند واگونیر 2022

مشخصات فنی و تجهیزات جیپ واگونیر 2022

جیپ واگونیر به صورت استاندارد به یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده که قادر به تولید 392 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است. این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به چرخ های عقب منتقل می شود. ولی جیپ به صورت آپشنال واگونیر را با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک پیشرفته کوادرا ترک نیز عرضه می کند. البته سیستم خود سه مدل دارد که نسخه استاندارد کوادرا ترک 1 بوده که یک سیستم تمام چرخ محرک معمولی بدون کمک سنگین است؛ ولی سیستم کوادرا ترک 2 دارای دنده کمکی سنگین و همچنین دیفرانسیل محدود کننده لغزش به صورت الکترونیکی بوده که از نمونه های محدود کننده لغزش مکانیکی عملکردی سریع تر دارد.

لوگو جیپ واگونیر 2022

جیپ واگونیر 2022

ساختار بادی آن فریم واگونیر این امکان را به این اسیووی داده که در نسخه عقب محرک و تمام چرخ محرک جسمی با بیشینه وزن 4600 کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو به صورت آپشنال به سیستم کوادرا لیفت جیپ مجهز می شود که می تواند فاصله این خودرو از سطح زمین را به 257 میلی متر افزایش دهد؛ البته با فنربندی فولادی استاندارد نیز واگونیز از سطح زمین 211 میلی متر فاصله دارد. با سفارش پکیج پیشرفته All Terrain، چهار ورق محافظ استیل به منظور محافظت از ادوات مهم به زیر بدنه این خودرو نصب می شود.

کابین جیپ واگونیر 2022

جیپ واگونیر 2022

جیپ واگونیر 2022 دارای کابینی بسیار بزرگ با تودوزی چرمی به صورت استاندارد و فضای کافی برای نشستن برای هفت یا هشت سرنشین است. صندلی ردیف دوم به صورت استاندارد از نوع یک تکه است؛ ولی به صورت آپشنال می توان صندلی راحتی مجزا برای ردیف دوم نیز سفارش دهد. صندلی های ردیف سوم واگونیر فضای کافی و خوبی را برای نشستن افراد بزرگسال دارند و جیپ ادعا کرده که فضای پا و سر سرنشینان در این ردیف معادل 99 و 93 سانتی متر بوده که بیشتر از فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو است.

نمای عقب جیپ واگونیر 2022

جیپ واگونیر 2022

سیستم مالتی مدیا و سرگرمی Uconncet 5 به صورت استاندارد در جیپ واگونیر نصب شده که دارای یک نمایشگر 10.1 اینچی دیجیتالی لمسی در میان داشبورد و یک نمایشگر 10.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان است. همچنین یک نمایشگر دیجیتالی 10.3 اینچی به صورت آپشنال در قسمت پایینی کنسول وسط نصب می شود تا به وسیله آن بتوان سیستم تهویه و سایر آپشن های این خودرو را کنترل کرد. سیستم Uconncet 5 یکی از ساده ترین رابطه کاربری های موجود را در بین رقبا دارد و به نظر می رسد کار کردن با آن از سیستم های سرگرمی نصب شده در لندروور و آئودی ساده تر است.

 

مشخصات فنی و تجهیزات جیپ گرند واگونیر 2022

چیزی که گرند واگونیر را از واگونیر متمایز می کند، یک پیشرانه قدرتمندتر هشت سیلندر 6.4 لیتری بوده که قادر به تولید 471 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو به صورت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک کوادرا ترک 2 به چرخ های این خودرو منتقل می شود. بدین ترتیب این خودرو از رقبای همچون کادیلاک اسکالید 420 اسب بخاری و لینکلن نویگیتور 450 اسب بخاری قدرتمندتر است.

جیپ گرند واگونیر 2022

جیپ گرند واگونیر 2022

همچنین جیپ گرند واگونیر به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز شده که سوار شدن و بار زدن به این خودرو را زمانی که گرند واگونیر در حالت پارک بوده را ساده تر کرده است. همچنین این سیستم ارتفاع گرند واگونیر را در سرعت های بالا کمتر کرده تا مقاومت خودرو در مقابل جریان هوا کاهش یابد. همچنین برای عبور از مسیرهای بیراهه نیز می تواند فاصله خودرو از سطح زمین را 260 میلی متر برساند. البته بعید است که کسی گرند واگونیر با صرفا با هدف آفرود بخرد؛ چراکه با توجه به قیمت هدف اصلی از خرید این خودرو کابین راحت و لوکس بوده که به این خودرو همگی آنها را دارد.

صندلی های ردیف اول و دوم از نوع راحتی بوده که دارای کنسول میانی ثابت و مجهز هستند. البته می توان گرند واگونیر را با صندلی یک تکه در ردیف دوم نیز سفارش داد تا ظرفیت کابین از هفت به هشت نفر افزایش پیدا کند. به لطف استفاده گسترده از چوب و آلومینیوم در تزیینات کابین، جیپ قدرت کافی برای رقابت در این سگمنت لوکس و پر رقیب را دارد. همچنین کابین گرند واگونیر دارای نورپردازی تطبیق پذیر بوده که زیبایی خیره کننده ای در شب و فضاهای تاریک دارد.

کابین جیپ گرند واگونیر 2022

جیپ گرند واگونیر 2022

جیپ گرند واگونیر 2022 به صورت استاندارد دارای یک نمایشگر 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 12 اینچی با رابطه کاربردی Uconnect 5 در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی است. همچنین در سمت راست داشبورد یک نمایشگر 10.3 اینچی برای سرنشین نیز نصب شده است؛ سرنشین به واسطه این نمایشگر می تواند به تجهیزاتی همچون رهیاب، موسیقی و تنظیمات خودرو دسترسی داشته باشد تا راننده بهتر بتواند روی پیمایش مسیر تمرکز کند. همچنین این نمایشگرها قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه را هم دارند و از طریق آنها می توانید وارد ایمیلتان شوید، بازی کنید و حتی به شبکه های مجازی دسترسی داشته باشید. همچنین یک فیلتر شخصی دید این نمایشگر را از زاویه راننده محدود کرده است.

داشبورد جیپ گرند واگونیر 2022

جیپ گرند واگونیر 2022

جیپ در گرند واگونیر 2022 به سرنشینان ردیف دوم هم توجه داشته و یک جفت نمایشگر 10.1 اینچی در این ردیف در پشتی صندلی های ردیف جلو نصب کرده است. در مدل هایی که دارای صندلی های جدا از هم ردیف دوم هستند، یک نمایشگر لمسی 10.3 اینچی هم در کنسول میانی عقب نصب می شود.

 

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟