اخبار خودرو جهان
سامورایی ها در مقابل اسب وحشی!

درگ ریس نیسان Z با فورد موستانگ مک وان و تویوتا سوپرا

شنبه - ۷ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس نیسان Z فورد موستانگ GT تویوتا سوپرا

شتابگیری در خط مستقیم تنها یکی از مواردی است که علاقمندان به خودروهای اسپرت در زمان انتخاب گزینه مورد علاقه به آن توجه می کنند. هرچند شتابگیری اولیه بیانگر تمام عملکرد یک خودروی اسپرت و تمام توانایی های آن نیست، ولی به معیار جذابی برای سنجش خودرو و رقابت کمپانی ها تبدیل شده است. تماشای درگ ریسی بین سه کوپه اسپرت عقب محرک قطعات جذاب خواهد بود. این درگ ریس بین سه خودروی کوپه بسیار پرطرفدار شامل نیسان Z جدید، تویوتا سوپرا و فورد موستانگ مک وان Mach 1 برگزار شده است. به نظر شما کدام خودرو پیروز میدان است؟

به گزارش خودرونویس، در این درگ ریس دو خودروی ژاپنی شش سیلندر شامل تویوتا سوپرا 3.0 و نیسان Z در مقابل فورد موستانگ مک وان Mach 1 با موتور هشت سیلندر تنفس طبعیی هستیم. هر سه خودرو دارای گیربکس اتوماتیک هستند و قیمت آنها نیز در یک محدوده است. از بین این سه خودرو، نیسان Z ارزانترین بوده و قیمتی معادل 51 هزار دلار دارد. فورد موستانگ مک وان Mach 1 جایگاه میانی را با 55 هزار و 500 دلار داشته و تویوتا سوپرا با 56 هزار دلار گران قیمت ترین شرکت کننده این درگ ریس است.

 

مشخصات فنی فورد موستانگ مک وان، تویوتا سوپرا و نیسان Z

فورد موستانگ مک وان Mach 1 از یک موتور 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد و قدرتمندترین شرکت کننده با 480 اسب بخار قدرت است. البته سنگین وزن ترین خودرو هم همین موستانگ بوده و وزن خالصی معادل 1746 کیلوگرم دارد. نیسان Z از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ بهره برده که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت بوده و وزن آن 110 کیلوگرم از رقیب آمریکایی خود سبکتر است. تویوتا سوپرا شش سیلندر هم از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر ساخت ب ام و بهره برده که قادر به تولید382 اسب بخار قدرت بوده و سبک وزنترین شرکت کننده با وزن خالصی معادل 1520 کیلوگرم است.

 

ویدیو درگ ریس فورد موستانگ مک وان Mach 1 با تویوتا سوپرا و نیسان Z

 

در ویدیو درگ ریس بین این سه خودرو، فورد موستانگ مک وان Mach 1 و تویوتا سوپرا همزمان با یکدیگر از خط پایان عبور کردند. البته فورد ماستنگ در لحظه عبور از خط پایان 5 کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری داشت و طی 12.1 ثانیه با 200 کیلومتر بر ساعت سرعت از خط پایان عبور کرد. نیسان Z جایگاه سوم را به دست آورد و طی 12.3 ثانیه با سرعت 192 کیلومتر بر ساعت از خط پایان درگ 400 متر عبور کرد.

دلیل شکست نیسان هرزگردی در ابتدای شروع درگ و جدا شدن از خط استارت بود. اما در طول درگ توانست پا به پای رقبا بجنگد! لازم به ذکر است که نیسان Z دارای تایرهای بریجستون بود و دو رقیب دیگر از تایرهای میشلن بهره می بردند.

در همین ویدیو یک درگ ریس بین نسخه اتوماتیک نیسان Z با نسخه دنده ای آن نیز برگزار شده است. مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک 9 سرعته موفق شد مسیر درگ 400 متر را طی 12.3 ثانیه با سرعت 192 کیلومتر بر ساعت به پایان برساند. ولی نسخه دنده ای طی 12.8 ثانیه با سرعت 188 کیلومتر بر ساعت از خط پایان درگ 400 متر عبور کرد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟