اخبار خودرو جهان
عبور قدرت از مرز 800 اسب بخار

فورد موستانگ GT500 با کیت سیگنچر ادیشن شلبی

سه شنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد موستانگ GT500SE

همکاری دو کمپانی فورد و شلبی آمریکن، به سال ها قبل مربوط می شود؛ آغاز همکاری این دو کمپانی آمریکایی به طور دقیق با تولد فورد موستانگ در سال 1965 شروع شد. از آن زمان تا به امروز این دو کمپانی بارها با یکدیگر در خصوص توسعه موستانگ همکاری کرده اند و دفعات زیادی نام شلبی در کنار نام فورد برای خودروهایی نظیر موستانگ GT500 و GT350 آمده است.

به گزارش خودرونویس، حال این کمپانی افترمارکت آمریکایی اعلام کرده که پکیجی به نام شلبی سیگنچر ادیشن را برای هر دو مدل فورد موستانگ GT500 و GT350 توسعه داده که به موجب نصب آنها این دو خودرو تا حد زیادی نسبت به مدل استاندارد ارتقا پیدا می کنند.

 

مشخصات فنی شلبی GT500SE

بزرگترین و جذاب ترین خبر در خصوص نصب این پکیج، ارتقا قدرت پیشرانه فورد موستانگ GT500SE به موجب نصب این پکیج است. شلبی در این لحظه آمار و ارقام دقیق قدرت پیشرانه موستانگ شلبی GT500 را پس از نصب این پکیج اعلام نکرده، اما این را می دانیم که پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ این خودرو پس از نصب این پکیج شلبی سیگنچر ادیشن قدرتی فراتر از 800 اسب بخار دارد.

پیشرانه فورد موستانگ GT500SE

این پیشرانه در حالت استاندارد در شلبی GT500 قادر به تولید 760 اسب بخار قدرت بود؛ اما شلبی با نصب سیستم خنک کننده جدید و همچنین تغییراتی کوچک دیگر موفق شده بیش از 40 اسب بخار قدرت این پیشرانه را نسبت به حالت استاندارد افزایش دهد. البته شلبی اظهار کرده که این پیشرانه بهترین عملکرد و بیشترین قدرت خود را زمانی آزاد می کند که سوخت با اکتان 93 درون باک خودرو موجود باشد.

نمای عقب فورد موستانگ GT500SE

به لطف نصب پکیج شلبی سیگنچر ادیشن، سیستم تعلیقی به روزرسانی شده با ارتفاع کمتر به همراه کاپوتی فیبر کربنی نیز برای این کوپه عضلانی آمریکایی نصب می شود. با سفارش این کاپوت فیبر کربنی ظاهرا 13.6 کیلوگرم از وزن این خودرو نسبت به مدل استاندارد کاسته می شود. همچنین به صورت آپشنال امکان سفارش کیت واید بادی نیز وجود دارد.

 

مشخصات فنی موستانگ شلبی GT350SE

پکیج عرضه شده برای موستانگ GT350SE ظاهرا مقداری ساده تر به نظر می رسد. به روزرسانی های صورت گرفته شامل یک پکیج هندلینگ تهاجمی، کابین اسپرت، رینگ های به خصوص و تایرهای عملکردی و نصب المان های کاربردی روی بدنه است. این پکیج برای تمامی موستانگ های شلبی GT350 تولید شده بین سال های 2015 تا 2020 و همچنین GT350R قابل نصب است.

فورد موستانگ GT350SE

کمپانی شلبی آمریکن قصد دارد تنها 200 پکیج سیگنچر ادیشن را به تولید برساند که 100 عدد آن برای موستانگ شلبی GT500 و 100 عدد آن برای موستانگ شلبی GT350 است. کمپانی شلبی قصد دارد بخشی از درآمد حاصل از فروش هر پکیج را به بنیاد کارول شلبی (موسس شلبی آمریکن) اهدا کند که وظیفه آن در حال حاضر اهدا کمک های دارویی به افرادی است که نیاز دارند.

پیشرانه فورد موستانگ GT350SE

قیمت

پکیج شلبی سیگنچر ادیشن برای موستانگ GT350SE چیزی در حدود 10 هزار دلار قیمت دارد. اما به دلیل تغییرات گسترده تری که روی GT500SE اعمال شده، قیمت این پکیج برای این خوردو به 30 هزار دلار رسیده است. البته به قیمت های فوق، باید قیمت خودرو را نیز اضافه کنید، ولی با توجه به قیمت مقرون به صرفه خودروهای آمریکایی، با صرف این هزینه به منظور شخصی سازی و تیونینگ، باز هم قیمت تمام شده آنها از خودروهای اسپرت و لاکچری آلمانی و اروپایی کمتر است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟