اخبار خودرو جهان
کامبک سوپرا به لطف ب ام و

درگ ریس تویوتا سوپرا با پورشه 718 کیمن

چهارشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس پورشه کیمن GT4 با تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرای پر مدعا مدتی است که نسل جدید آن معرفی شده و انتقادات زیادی توسط طرفداران دو آتشه تویوتا نسبت به استفاده از پیشرانه ب ام و به عنوان قلب تپنده این خودرو مطرح شده است. ولی اگر از این انتقادات صرف نظر کنیم، تیونرها به سرعت متوجه شدند که پیشرانه ب ام و نصب شده در زیر کاپوت تویوتا سوپرا بستر بسیار خوبی را برای ارتقا پرفورمنس و عملکرد این خودرو فراهم کرده و می توان به وسیله آن عملکرد خیره کننده ای را برای این خودرو رقم زد. رسانه Car Magazine در جدیدترین ویدیو خود درگ ریسی را میان پورشه 718 کیمن GT4 و تویوتا سوپرا برگزار کرده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، روی کاغذ هر دو خودرو مشخصات فنی بسیار نزدیکی دارند و ظاهرا رقابتی جذاب را مشاهده خواهیم کرد. پورشه 718 کیمن GT4 از یک پیشرانه 414 اسب بخاری بهره می برد و در آن سو تویوتا سوپرا نیز به یک پیشرانه 410 اسب بخاری مجهز  شده است. اما کار برای شرکت کننده آلمانی این درگ ریس یعنی پورشه زمانی دشوار می شود که متوجه می شویم کیمن به گیربکس دستی مجهز شده و در آن سو تویوتا سوپرا از یک گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض فوق سریع دنده ها بهره می برد.

 

 

 

نتیجه درگ ریس

به لطف مهندسی خیره کننده آلمان ها، پورشه 718 توانست همزمان با سوپرا از خط شروع درگ جدا شود. با این حال پس از گذشت چند ثانیه از آغاز درگ، نتیجه قابل پیشبینی تر می شود. با توجه به کمبود دوربین در طول مسیر درگ 400 متر، وصف اتفاقات رخ داده مقداری دشوار است؛ ولی چیزی که در نهایت مشخص شد این بود که تویوتا سوپرا پیروز این رقابت درگ 400 متر با اختلاف بسیار کم نسبت به پورشه 718 کیمن بود.

در ابتدا تصور می شد که سوپرا با اتکا به گیربکس اتوماتیک فوق دقیق خود با فاصله زیادی پورشه کیمن GT4 را شکست دهد؛ ولی اختلاف میان این دو خودرو در عمل به طرز باورنکردنی کم بود. پورشه 718 کیمن موفق شد طی زمان 12.56 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کند و رقیب ژاپنی آن یعنی سوپرا تنها 0.05 ثانیه جلوتر بود و طی 12.51 ثانیه از خط پایان این درگ جذاب عبور کرد. شک نداریم که اگر مسافت پیست درگ طولانی تر بود، پورشه به سادگی تویوتا سوپرا را پشت سر می گذاشت و این سامورایی بی اصالت را شکست می داد.

پیشنهاد می کنیم که ویدیو این رقابت را در این مطلب از دست ندهید؛ به نظر شما اگر میان سوپرا و کیمن رقابت رولینگ ریس برگزار می شد، برنده کدام خودرو بود؟

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟