اخبار خودرو جهان
جانشین شایسته 370Z

نیسان Z 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
نیسان Z 2023

پس از گذشت بیش از یک دهه از رونمایی نیسان 370Z اصلی، سرانجام جانشین این کوپه اسپرت از راه رسید. این خودرو نیسان Z کوپه 2023 نام دارد. یک خودروی اسپرت عملکردی بوده که به جای رونمایی در نمایشگاه خودرو نیویورک، به دلیل ویروس کرونا به صورت آنلاین پرده برداری شد.

به گزارش خودرونویس، نیسان Z 2023 از یک پیشرانه شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ، کابین بروزرسانی شده و استایلی مشابه با نسخه پروتوتایپ Z مفهومی بهره می برد و به گفته نیسان قیمت آن در حدود 40 هزار دلار خواهد بود. در ابتدای زمان عرضه نیسان Z در دو تریم اسپرت و پرفورمنس راهی بازار می شود که یک نسخه ویژه به نام Proto Spec هم دارد که در طراحی آن از نسخه مفهومی که سال گذشته رونمایی شده بود، الهام گرفته شده است.

نمای عقب نیسان Z 2023

طراحی ظاهری نیسان Z 2023

در تمامی مدل های نیسان Z جدید شاهد نصب پروفیل جلو باریک، جلوپنجره مستطیلی شکل و چراغ های LED با تم رترو استایل هستیم. در پروفیل عقب یک هم صفحه مشکی رنگ در سرتاسر بدنه خودرو امتداد پیدا کرده که چراغ های LED عقب روی آنها نصب شده اند. همچنین یک دیفیوزر مشکی براق نیز دو خروجی اگزوز این خودرو را درون خود جای داده است. نسخه های پرفورمنس نیسان Z دارای یک اسپویلر ساده در پروفیل عقب هم هستند.

نمای عقب نیسان Z 2023

نسخه پایه اسپرت نیسان Z دارای رینگ 18 اینچی بوده و نسخه پرفورمنس دارای رینگ 19 اینچی مشابه نسخه Z پروتو مفهومی است. همچنین نیسان در ابتدای زمان عرضه 9 رنگ مختلف برای بدنه این خودرو در نظر گرفته و مشتریان می تواند شش تم دو رنگ نیز برای بدنه انتخاب کنند.

نیسان Z 2023

کابین این خودرو ضمن بهره بردن از تکنولوژی های مدرن و دارابودن صندلی های راحت، طراحی کلاسیکی دارد. صندلی های اسپرت نصب شده در آن مشابه نمونه نصب شده در نیسان GT-R هستند که به صورت استاندارد دارای تودوزی پارچه ای سیاه و در نسخه پرفورمنس دارای تودوزی چرمی هستند. در قسمت میانی داشبورد شاهد نصب درجه های آنالوگی مشابه نمونه نصب شده در 240Z کلاسیک هستیم که اطلاعاتی مانند بوست توربوشارژها، سرعت چرخش پروانه توربوشارژ و ولت متر را نشان می دهند. همچنین یک نمایشگر لمسی هشت اینچی در میان داشبورد این خودرو نصب شده که در نسخه های پرفورمنس یک نمایشگر 9 ایمچی لمسی با رهیابت و وای فای جای آن را گرفته است.

نیسان Z 2023

نسخه Proto Spec دارای المان های ظاهری به خصوصی بوده که طراحی این خودرو را به نمونه مفهومی ربط می دهد. این المان ها شامل کالیپرهای ترمز زرد رنگ و رینگ های 19 ایمچی برنزی RAYS هستند. درون کابین هم تودوزی چرمی با تریم زرد رنگ و دوخت اجرا شده است. نیسان قصد دارد که تنها 240 دستگاه از نسخه Proto Spec تولید کند که به صورت آپشنال بر پایه نسخه پرفورمنس توسعه پیدا می کند.

کابین نیسان Z 2023

مشخصات فنی نیسان Z 2023

قلب تپنده نیسان Z 2023 را یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ تشکیل داده که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور است که این نیرو تماما به چرخ های عقب این کوپه ژاپنی منتقل می شود. نیسان Z جدید حدود 68 اسب بخار قدرت و 108 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به 370Z تولید می کند. نیسان هنوز زمان شتابگیری اولیه این خودرو را اعلام نکرده و تنها اظهار داشته که نیسان Z حدود 15 درصد نسبت به 370 Z سریعتر است که می توان با یک محاسبه ساده فهمید که شتاب صفر تا 100 این خودرو بین 4 تا 5 ثانیه صورت می گیرد.

پیشرانه نیسان Z 2023

نیسان Z 2023 به صورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده که دارای یک کلاچ عملکردی و دور بالا بوده که حتی در نسخه های پرفورمنس یک لانچ کنترل نیز برای آن نصب شده است. همین سیستم لانچ کنترل روی گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیسان Z نیز در کنار دیفرانسیل با محدود کننده لغزش نصب شده است. نسخه پرفورمنس نیسان Z دارای پدال های آلومینیومی پشت فرمان بوده که طراحی مشابه با نیسان GT-R دارند.

با وجود اینکه پلتفرم نیسان Z جدید نمونه ارتقا یافته همان 370 فعلی است، نیسان سعی کرده صلبیت ساختار آن را ارتقا دهد و سیستم تعلیق بروزرسانی شده و سیستم فرمان برقی را برای این خودرو نصب کند که بنا به گفته نیسان تداعی کننده سیستم فرمان مکانیکی برای راننده خواهد بود. نسخه استاندارد مجهز به رینگ 18 اینچی نیسان Z دارای تایرهای 245/45 یوکوهاما ادوات اسپرت در اکسل جلو هستند؛ ولی نسخه مجهز به رینگ 19 اینچی دارای تایرهای 255/40 بریجستون پوتنزا S007 در اکسل جلو و تایرهای 275/35 در اکسل عقب هستند. همین موضوع موجب بهبود چسبندگی و بهبود 13 درصدی تحمل شتاب G در پیچ ها شده است.

نمای جانبی نیسان Z 2023

جدا از اینها، نیسان سیستم ایمنی مهمی را هم روی Z 2023 نصب کرده که شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار تعویض خطوط، کروز کنترل تطبیقی و هشدار ترافیک در عقب هستند.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟