اخبار خودرو جهان
مجهز به یک پیشرانه 710 اسب بخاری

نیسان GT-R فاینال ادیشن از شایعه تا واقعیت

یکشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نیسان GT-R50 ایتال دیزاین

کمپانی نیسان با دارا بودن دو محصول 370Z و GT-R، در حال عرضه دو عدد از قدیمی ترین خودروهای اسپرت و عملکردی به بازار جهان است. در حالی که نیسان قصد دارد به زودی نسخه جدیدی را برای 370Z حتی در قالب پروتوتایپ معرفی کرد، ولی هیچ برنامه برای تغییر نسل و عرضه مدل جدید برای GT-R حداقل در آینده نزدیک ندارد. به استناد خبری که توسط مجله ژاپنی Best Car Web منتشر شده، ظاهرا نیسان تا پیش از سال 2023 (خوشبینانه ترین حالت) قصد ارائه و معرفی نسل جدید برای GT-R را ندارد.

به گزارش خودرونویس، شایعه های شنیده شده که کمپانی نیسان قصد دارد در سال 2022 نسخه فاینال ادیشن را برای گودزیلای خود یعنی GT-R با 710 اسب بخار قدرت راهی بازار کند. نیسان GT-R در سال 2022 تقریبا 15 ساله می شود و انتظار می رود که اگر نسخه فاینال ادیشنی در برنامه این شرکت باشد، به صورت تولید محدود و نهایتا در تیراژ 20 دستگاه به تولید برسد. اگر این سطح قدرت برایتان آشناست به این دلیل بوده که مدل فاینال ادیشن نیسان GT-R R35 قرار است که از همان پیشرانه ای که ایتال دیزاین و نیسان روی نسخه تولید محدود ویژه GT-R50 نصب کردند، بهره ببرد. این پیشرانه مذکور قادر به تولید 710 اسب بخار قدرت و 780 نیوتن متر گشتاور است.

 

جزییات پیشرانه GT-R50 ایتال دیزاین

جهت یادآوری بیان می کنیم که نیسان GT-R50 همان GT-R R35 از یک پیشرانه 3.8 لیتری دو توربوشارژ شش سیلندر بهره می برد. اما این پیشرانه توسط ایتال دیزاین و بخش نیسمو نیسان به منظور نصب روی R50 تا حد زیادی ارتقا یافته و به توربوشارژهای نسخه GT3 مسابقه ای GT-R مجهز شده است. این پیشرانه همچنین به اینترکولرهایی بزرگتر و انژکتورهایی با شدت جریان بالاتر مجهز شده است. همچنین نیسان تغییراتی جهت مقاوم سازی گیربکس شش سرعته دو کلاچه GT-R و سایر قطعات اصلی این خودرو برای نصب روی نسخه R50 اعمال کرده تا هماهنگی کامل با پیشرانه قدرتمندتر این خودرو داشته باشند.

نمای عقب نیسان GT-R50 ایتال دیزاین

بنا به ادعای مجله اینترنتی ژاپنی Best Car، نسخه فاینال ادیشن نیسان GT-R R35 در زمان تولید قیمتی معادل 40 میلیون ین در ژاپن خواهد داشت. با تبدیل این مبلغ به دلار، نسخه فاینال ادیشن GT-R قیمتی معادل 377 هزار دلار دارد. بدین ترتیب این خودرو به مراتب گرانتر از نسخه نیسمو GT-R مدل 2021 با قیمت 210 هزار و 740 دلار است. اما همچنان مدل فاینال ادیشن نسبت به برچسب قیمت 1 میلیون دلاری GT-R50 طراحی شده توسط ایتال دیزاین ارزان محسوب می شود.

کابین نیسان GT-R50 ایتال دیزاین

سخن پایانی

امروزه این امری مرسوم است که خودروسازان برای خداحافظی با یک نسل محصولی موفق، یک نسخه فاینال ادیشن با ویژگی های خاص و به صورت تولید محدود راهی بازار می کنند. بدین ترتیب شایعه تولید نسخه فاینال ادیشن GT-R R35 با پیشرانه قدرتمندتر نسبت به نمونه استاندارد چندان دور از ذهن نیست.

جدا از مدل R35، به احتمال بسیار قوی نسل بعدی نیسان GT-R با پیشرانه الکتریکی سازی شده راهی بازار می شود. البته ین احتمال هم وجود دارد نیسان سیستم بازیابی انرژی حرکتی مشابه با نمونه نصب شده روی GT-R LM نیسمو که خودرویی مسابقه ای است و در مسابقات لمانس شرکت می کرد، در نسخه تولیدی نسل بعدی این خودرو استفاده کند. به هر حال نیسان GT-R R36 هر چه باشد تا پیش از سال 2023 رخ نشان نمی دهد!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟