اخبار خودرو جهان
سهم خواهی بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی از بازار پیکاپ ها

پیکاپ بی وای دی BYD در راه است

چهارشنبه - ۱۶ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
پیکاپ بی وای دی BYD برقی

بی وای دی BYD ظاهرا قصد دارد که به سگمنت پیکاپ ها نیز ورود کند. این خبر بر اساس اظهارات رسانه های چینی منتشر شده که البته هنوز توسط بی وای دی به صورت رسمی تایید نشده است. به گفته رسانه های چینی، پیکاپ بی وای دی در دو مدل پلاگین هیبریدی و تمام برقی در سال 2023 رونمایی می شود و رسما این خودروساز چینی وارد دنیای پیکاپ ها می شود.

به گزارش خودرونویس، به تازگی یک پیکاپ استتار شده در حال تست در جاده های چین دیده شده که تصویر آن را رسانه های چینی منتشر کرده اند. بسیاری از کارشناسان تصور می کنند که این خودروی در حال تست، نمونه آزمایشی پیکاپ بی وای دی BYD است. در حال حاضر تایید این موضوع به صورت قطعی ممکن نیست، اما این موضوع پیکاپ توسط برخی رسانه های چینی به بیانیه جدید بی وای دی در خصوص سیاست عرضه محصولات در سال 2023 ربط داده شده است.

بی وای دی BYD صرفا اعلام کرده که این برند تمرکز ویژه ای روی هویت های شخصی و حرفه ای گذاشته و صرفا خودروهایی لاکچری و خانوادگی را عرضه می کند. با این صحبت نمی توان هیچ چیزی را به صورت قطعی تایید را رد کرد. با توجه به اینکه بی وای دی یک برند در حال توسعه بوده و این کمپانی تا به امروز هم در سگمنت پیکاپ ها محصولی نداشته، بعید نیست که نسبت به عرضه محصولی در این سگمنت وسوسه شده باشد.

 

پیکاپ ها در چین از محبوبیت بسیار بالایی برخورد هستند. طبق آمار منتشر شده توسط انجمن خودروهای سواری چین، تنها در ماه اکتبر 41 هزار پیکاپ در بازار چین فروخته شده اند که 15 هزار و 697 دستگاه آن گریت وال، 6217 دستگاه آن ماکسوس و 4187 دستگاه آن از برند جک بوده اند. بنابراین بعید نیست که بی وای دی هم سهمی از این بازار پرتقاضا بخواهد.

همچنین جیلی که یکی از رقبای بی وای دی BYD در بازار چین محسوب می شود به تازگی اولین پیکاپ خود که یک پیکاپ برقی به نام جیلی رادار RD6 بوده را به بازار چین عرضه کرده است. جیلی رادار در سه پک باتری 63، 86 و 100 کیلووات ساعتی به بازار عرضه می شود که در حالت شارژ کامل به ترتیب قادر به پیمایش 400، 550 و 632 کیلومتر مسافت هستند. اگر جیلی به سگمنت پیکاپ ها با یک محصول تمام برقی وارد شده، بنابراین ورود بی وای دی BYD هم به این سگمنت قطعیست.

 

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟