اخبار خودرو جهان
لوکس مثل میباخ!

بی وای دی دنزا BYD Denza D9 ون فوق لوکس محبوب چینی ها

پنجشنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی دنزا byd DENZA D9 ون

با وجود اینکه سگمنت خودروهای ون و MPV در دنیا چندان محبوب نیست، اما بی وای دی دنزا BYD Denza D9 واقعا موفق عمل کرده است. این خودرو دو ماه پیش رونمایی شده و قرار است که در ماه آگوست به بازار چین عرضه شود. طی همین دو ماه بی وای دی موفق شده که تعداد 30 هزار دستگاه از ون دنزا Denza D9 را پیش فروش کند.

مشخصات فنی ون بی وای دی دنزا BYD Denza D9

به گزارش خودرونویس، بی وای دی دنزا BYD Denza D9 یک ون MPV بوده که نسخه الکتریکی آن روی پلتفرم eP 3.0 این خودروساز چینی و نسخه هیبریدی آن روی پلتفرم DM-i توسعه یافته است. این ون جذاب و لوکس چینی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5250، 1960 و 1920 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 3110 میلی متر است.

بی وای دی دنزا BYD Denza D9 در 4 نسخه هیبریدی و دو مدل برقی قابل سفارش است که مدل های هیبریدی قیمتی بین 50 تا 66 هزار دلار و نسخه های باتری الکتریکی قیمتی بین 57 تا 68 هزار دلار دارند. یک نسخه سوپر لاکچری چهار نفره برای تشریفات نیز از بی وای دی دنزا BYD Denza D9 عرضه شده که قیمتی معادل 88 هزار دلار داشته و تنها 99 دستگاه از آن تولید خواهد شد.

بی وای دی دنزا byd DENZA D9 ون

نسخه هیبریدی بی وای دی دنزا BYD Denza D9 به صورت ترکیبی قادر به پیمایش 945 تا 1040 کیلومتر مسافت بوده و در حالت تمام الکتریکی نیز می تواند 190 کیلومتر مسافت را طی کند. همچننی باتری ها قابلیت شارژ سریع 80 کیلوواتی DC را دارند و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر چیزی در حدود 6.2 لیتر اعلام شده است. نسخه هیبریدی بی وای دی دنزا D9 دارای یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که در کنار آن یک موتور برقی و سیستم هیبریدی جدید EGS170 نصب شده که نیروی تولیدی این سیستم هیبریدی به محور عقب منتقل می شود.

بی وای دی دنزا byd DENZA D9 ون

نسخه برقی بی وای دنزا BYD Denza D9 هم در حالت شارژ کامل می تواند تا 600 کیلومتر مسافت را طی کند و با قدرت 166 کیلووات DC امکان شارژ سریع باتری های آن وجود دارد.

بی وای دی دنزا byd DENZA D9 ون

کابین بی وای دی دنزا BYD Denza D9

داخل بی وای دی دنزا Denza D9 هفت نمایشگر مختلف نصب شده که سه نمایشگر شامل یک پنل 10.25 اینچی در پشت فرمان، یک نمایشگر لمسی 15.6 اینچی در میان داشبورد و یک هد آپ دیسپلی در ردیف جلو و دو نمایشگر در پشتی صندلی های جلو برای سرنشینان ردیف دوم و دو نمایشگر دیگر در تکیه گاه آرنج صندلی های ردیف دوم قرار دارند. همچنین یک یخچال کوچک بین صندلی های ردیف جلو تعبیه شده که سرنشینان ردیف دوم نیز به آن دسترسی دارند.

بی وای دی دنزا byd DENZA D9 ون

کابین با چرم بسیار با کیفیت ناپا تودوزی شده و استفاده از تزیینات چوبی در قسمت های مختلف کابین فضای لوکسی را برای این ون جذاب بی وای دی به ارمغان آورده است. یک سانروف پانورامیک بسیار بزرگ برای این خودرو نصب شده که نور زیادی به واسطه آن به کابین بی وای دی دنزا BYD Denza D9 وارد می شود. دو نمایشگر نصب شده در پشتی صندلی های جلو دارای دوربین 8 مگاپیکسلی هستند که از آن می توان برای برگزاری ویدیو کنفرانس و همچنین کنترل سرنشینان ردیف عقب استفاده کرد.

بی وای دی دنزا byd DENZA D9 ون

صندلی های ردیف دوم به صورت مجزا از هم بوده و در 10 جهت به صورت الکترونیکی قابل تنظیم هستند. ضمن اینکه برای این صندلی ها تکیه گاه پا نیز طراحی شده و دارای گرمکن، سردکن و قابلیت ماساژ در 10 جهت هستند که البته این قابلیت ها برای صندلی های جلو نیز تعبیه شده است. همچنین سه پد شارژ بدون سیم 50 واتی داخل کابین این خودرو تدارک دیده شده است.

byd denza d9 بی وای دنزا ون (1)

درون کابین بی وای دی دنزا BYD Denza D9 به جای جادار و راحت بوده که 7 سرنشین با قد 180 و حتی بالاتر نیز می توانند به سادگی و راحتی کامل به همراه هفت ساک دستی 20 اینچ مکعبی سفر کنند.

byd denza d9 بی وای دنزا ون (1)

نسخه D9 اولین محصول از سری محصولات جدید دنزا Denza شرکت بی وای دی بوده و قرار است که پنج محصول دیگر با نام های D، E، N، Z و A نیز از خانواده دنزا به زودی رونمایی و عرضه شوند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟