اخبار خودرو جهان
با شکست سنگین پورشه و مرسدس محقق شد

لوسید ایر خودروی سال 2022 موتور ترند شد

چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لوسید ایر

خودروی تمام الکتریکی کاملا جدید لوسید ایر موفق به دریافت عنوان و جایزه خودروی برتر سال 2022 موتور ترند شد و هر 24 خودروی رقیب خود را که توسط خودروسازان مطرح و با سابقه جهانی تولید شده بودند را در رقابت بر سر کسب این عنوان شکست داد.

به گزارش خودرونویس، لوسید در خصوص کسب جایزه خودروی برتر سال 2022 موتور ترند اشاره کرد که این اولین بار بوده که یک خودروساز نوپا با یک محصول جدید در همان ابتدای فعالیت خود موفق به دریافت جایزه Golden Calipers می شود. البته لوسید ایر به نوعی موفقیت تسلا مدل مدل را تکرار کرده است. چراکه در تسلا مدل اس هم در دسامبر سال 2012 معرفی شده بود و موفق به دریافت جایزه و عنوان خودروی برتر سال 2013 موتور ترند درست پس از آغاز عرضه در اواسط سال 2012 شده بود.

نمای جانبی لوسید ایر

به گفته موتور ترند، لوسید ایر برای دریافت و کسب عنوان خودروی برتر سال این گروه در شش معیار کلیدی نسبت به رقبای خود برتری داشت که این شش معیار شامل کارایی، ارزش، پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، ایمنی و عملکرد بوده که تمامی این معیارها توسط داوران و کارشناسان با دانش موتور ترند بررسی و سنجیده شده اند.

نمای عقب لوسید ایر

رقبایی که تا لحظه آخر در این رقابت پا به پای لوسید ایر آمدند خودروهایی مانند مرسدس بنز EQS، پورشه تایکان و همچنین خودروهای درونسوز و غیر الکتریکی مانند مرسدس بنز اس کلاس جدید و هوندا سیویک بوده اند که لوسید ایر همه آنها را شکست داد.

وقتی صحبت از بهینه بودن و کارایی در میان آمد، لوسید ایر فاصله خود را با تمام رقبا چند پله بیشتر کرد. چراکه لوسید ایر یکی از بهینه ترین خودروهای تولید شده در زمینه مصرف انرژی تا به امروز بوده و در نسخه گرند تورینگ ورژن به ازای هر کیلووات ساعت انرژی می تواند 7.4 کیلومتر را طی کند و در مدل لیمیتد دریم ادیشن رنج به ازای هر کیلووات ساعت انرژی می تواند 7.1 کیلومتر را طی کند که تمام این اندازه گیری ها با درنظر گرفتن سیکل واقع بینانه EPA صورت گرفته که نتیجه به دست آمده واقعا حیرت آور است.

کابین لوسید ایر

لوسید ایر در مدل دریم ادیشن به لطف بهره بردن از پک باتری با ظرفیت 118 کیلووات ساعت می تواند در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی را معادل 837 کیلومتر طی کند که این آمار و ارقام نیز در تست EPA مشخص شده اند که کاملا واقع بینانه و به دور از اغراق است. لازم به ذکر است که لوسید ایر اصلا خودروی ضعیف و کندی نیست و بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه های الکتریکی آن فراتر از 1100 اسب بخار بوده که به سادگی می تواند تمام سوپراسپرت ها و خودروهای درونسوز اسپرت و عملکردی امروز را پشت سر بگذارد.

کابین لوسید ایر

لازم به ذکر است که آیرودینامیک بدنه لوسید ایر با الگوبرداری از خودروهای فرمول 1 توسعه یافته و به لطف این مهندسی فوق پیشرفته، ضریب مقاومت هوای 0.20 برای این خودرو به ارمغان آمده است. لوسید ایر ضمن دریافت این جایزه عناوین دیگری مانند بیشترین مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل و سریع شارژترین خودروهای الکتریکی سال و همچنین پیشرفته ترین و مدرن ترین خودروی الکتریکی سال را به خود اختصاص داد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟